Wel of geen new window?

Pagina: 1
Acties:

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 15:35
Werkend aan mijn nieuwe website, loop ik weer tegen een nieuw probleem aan. Deze keer niks mbt xhtml/css.

Ik heb een pagina, met daarop in een tabel informatie over personen (naam, leeftijd, etc.). Als je op de naam klikt, wordt er mbv javascript een nieuw (klein) scherm geopend. Hierin staat nog wat extra informatie, en een foto. Dit is niet netjes in de tabel te krijgen.

Nou ben ik persoonlijk niet zo blij met deze oplossing, ik heb liever niet dat een site aan je tabs/windows zit. Er is natuurlijk de makkelijke oplossing, gewoon in een normaal scherm openen. Nadeel is, dat dit voor mensen vaak een extra stap is, zodra ze weer een andere willen bekijken.

De website is trouwens niet gericht op tweakers en dergelijke, maar meer op 'simpele' jongeren, die (denk ik) niet zo'n probleem zullen maken van zo'n popup-je.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

ps. weet niet of de topic titel klopt, maar kon zo niks beters bedenken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vanaf XP SP2 krijg je sowieso problemen met pop-ups vrees ik ;)
Ik zou gewoon de huidige pagina reloaden met meer/andere info erop...

Dus b.v.:

http://www.mijndomein.nl/showuser.asp?id=223

en uitgebreid:

http://www.mijndomein.nl/showuser.asp?id=223&showextra=1

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 12-08-2004 17:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Intru
Daar heb je een punt ja, maar kan je met sp2 dit helemaal niet meer doen? (Moet eerlijk toegeven zich nog niet zo in sp2 verdiept te hebben)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Intru schreef op 12 augustus 2004 @ 17:06:
Daar heb je een punt ja, maar kan je met sp2 dit helemaal niet meer doen? (Moet eerlijk toegeven zich nog niet zo in sp2 verdiept te hebben)
SP2 blockeert pop-ups, en zo ben ik al wat pagina's (van mezelf :X ) tegen gekomen die het dan niet meer doen (omdat ik her en der ook wel eens een pop-upje gebruik om b.v. foto-vergrotingen te laten zien e.d.)

Dit kan wel uitgeschakeld worden, maar vereist dus weer extra actie van de bezoeker(s).

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 12-08-2004 17:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 10:38
maar ik heb ook eens gehoord van een pop-up systeem binnen hetzelfde scherm dus die wordt niet gedicteerd door een pop-killer

• Intru
hm.. ik meende gelezen te hebben dat een window.open nog steeds werkte, als het maar bij een link zat (en dus niet in een onload).

Als dit niet zo is, dan is de oplossing idd vrij duidelijk lijkt me :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Intru schreef op 12 augustus 2004 @ 17:15:
hm.. ik meende gelezen te hebben dat een window.open nog steeds werkte, als het maar bij een link zat (en dus niet in een onload).

Als dit niet zo is, dan is de oplossing idd vrij duidelijk lijkt me :)
Pfff... Heb eigenlijk geen idee.
http://www.penninxbv.nl onder woningaanbod een woning kiezen en dan op een foto klikken werkte iig niet bij SP2 bij mij. (overigens niet door mij gebouwd op de ASP zut na)

Ik meende eigenlijk dat zodra er een "click" event was, de popup werd geopend, en dus idd onload en onunload enzo niet zouden werken. Maar dat blijkt dus niet helemaal waar :?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 12-08-2004 17:18 ]

Over mij

• Intru
ah, gevonden. een window.open in een link zou het idd nog moeten doen (heb zelf geen sp2, dus kan het helaas niet testen).
http://blogs.msdn.com/jeffdav/archive/2004/03/22/94080.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Intru op 12-08-2004 17:21 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 16:26
Volgens mij worden popups niet geblokt als het script in de url staat, en je het dus ook in de status bar ziet.
Bij onLoad en externe Javascripts zal het vast niet werken...

In dit geval zou ik een nieuw venster doen. Het is een beetje vergelijkbaar als met een loep. Die kan je over een bladzijde laten gaan, waar je een stukje bladzijde dan duidelijk ziet. En niet op de volgende pagina per woord de betekenis ofzo iets kroms.

Daarom zijn frames ook zo handig. 2 pagina's naast elkaar, zonder wisselen!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 20:52
wat dacht je anders van zo'n zwevende <div> onMouseOver?

• Intru
hm.. mag ik je vragen hoe je dit dan in gedachten had? (ik kan het me namelijk niet echt handig voorstellen).
Het is dus 1 pagina, met daarop dus links naar een pagina met wat meer informatie. Het lijkt me niet handig om al die informatie op die ene pagina te zetten.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
Laadt de informatie in een hidden IFRAME, lees de content uit (innerHTML) en geef die weer in een "zwevende DIV".

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

als je op een link klikt en daarmee een nieuwe windows opent is het geen pop-up.

Dit zal dus prima werken on SP2.
Pagina: 1