Ik heb sinds kort een tv kaart (hauppage win go 2) en nu viel de kwaliteit hiervan me een beetje tegen. Ik vermoed dat ik iets verkeerd doe.
Bij het zender zoeken zijn er namelijk een x aantal opties die je in kan stellen. Waaronder de volgende zaken:
- codering (PAL B,G,M, etc., SECAM, en nog wat dingen)
- Bron (Antenna, Cable, en nog een optie)
- gehele zender afzoeken / per land
bij: PAL B, Cable, Nederland (want dat is het volgens mij)
Nu vroeg ik me af, ik hèb een kabel, maar als ik dit kies krijg ik maar 3 zenders.
Een duitser en twee mislukte nederlandse zenders.
bij: PAL B, Cable, gehele zender
Krijg ik wel meer kanalen, maar die wiebelen allemaal en zijn geen van allen lekker gecodeerd, behalve die ene duitse zender.
bij: PAL B, Antenna, gehele zender
Krijg ik een sloot zenders (lang niet allemaal die ik op televisie kan ontvangen met dezelfde kabel!!!) die dan ook weer wat minder in kwaliteit zijn.
Dus de hamvraag: Wat moet ik in godsnaam instellen om alle zenders correct binnen te krijgen die er op m'n kabel te halen zijn? Ik weet dat het met dezelfde kabel en een televisie wel goed lukt, dus op die tv kaart zou het ook goed moeten gaan....
Alvast bedankt,
L
Bij het zender zoeken zijn er namelijk een x aantal opties die je in kan stellen. Waaronder de volgende zaken:
- codering (PAL B,G,M, etc., SECAM, en nog wat dingen)
- Bron (Antenna, Cable, en nog een optie)
- gehele zender afzoeken / per land
bij: PAL B, Cable, Nederland (want dat is het volgens mij)
Nu vroeg ik me af, ik hèb een kabel, maar als ik dit kies krijg ik maar 3 zenders.
Een duitser en twee mislukte nederlandse zenders.
bij: PAL B, Cable, gehele zender
Krijg ik wel meer kanalen, maar die wiebelen allemaal en zijn geen van allen lekker gecodeerd, behalve die ene duitse zender.
bij: PAL B, Antenna, gehele zender
Krijg ik een sloot zenders (lang niet allemaal die ik op televisie kan ontvangen met dezelfde kabel!!!) die dan ook weer wat minder in kwaliteit zijn.
Dus de hamvraag: Wat moet ik in godsnaam instellen om alle zenders correct binnen te krijgen die er op m'n kabel te halen zijn? Ik weet dat het met dezelfde kabel en een televisie wel goed lukt, dus op die tv kaart zou het ook goed moeten gaan....
Alvast bedankt,
L
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.