MSI K8N Neo Platinum 754 en Kingston Valueram

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb nu een pc geconfigged voor m'n pa:
MSI K8N Neo Platinum (S754)
AMD A64 2800+
1x 512 MB PC3200 Kingston Valueram Cas3 (double sided)

Nou zou alles het theoretisch moeten doen, maar de Windows XP installatie blijft crashen. Dus geheugen gecontrolleerd met mem test. Tot en met test 4 geen fouten (Toen was me pa het beu). Dus oud GeIL PC3200 2x 256mb erin gezet en daarmee werkte alles meteen als een speer.
Echter is het de bedoeling dat of dat Geil er niet in komt of dat het erin komt in combinatie met het Kingston, wat echter ook niet wilde samenwerken.

Met de search had ik gevonden dat je de 1t/2t mem timing op 2t misschien moet zetten voor Double Sided RAM echter staat dat niet in de bios (meer) (Wel al geflashed naar de nieuwste versie).

Verder vind ik het zo raar dat het geheugen niet wil samenwerken, het boot dan niet eens.

Zou het geheugen toch verrot zijn of zijn dit bekende problemen voor deze combinatie en kan m'n pa beter ander geheugen kopen (Bijv 1x512mb HyperX + het GeIL mem)?

Edit: De search lijkt nu niet meer te werken onderhand en met google heb ik niks doeltreffends kunnen vinden. Niet op GoT noch ergens anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Vincentio op 12-08-2004 16:39 ]

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Oftewel je weet nog niet of het geheugen wel of niet goed is. Kun je dat geheugen niet in een andere compu testen??

En hoe zijn de instellingen in je bios? By spd?

[ Voor 19% gewijzigd door Hendal. op 12-08-2004 17:02 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Vincentio
  • Niet online
Hendal. schreef op 12 augustus 2004 @ 17:01:
Oftewel je weet nog niet of het geheugen wel of niet goed is. Kun je dat geheugen niet in een andere compu testen??

En hoe zijn de instellingen in je bios? By spd?
Zowel bij SPD en handmatig op 3-4-4-8.

Verwijderd

Heb hetzelfde bord draaien met zelfde geheugen(Infineon chips), draait stabiel op 2.5-3-3-8

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb de Cas 3 variant met een vaag merk aan chips. Na nader onderzoek komt dit geheugen voor in een niet compatibiliteits draadje op het MSI forum, daar had iemand precies dezelfde problemen.

1T/2T memory timings blijkt niet altijd een optie te zijn omdat het op 200mhz mem speed gelockt is op sommige processoren.

Compabiliteit geheugen K8N Neo Platinum
missing 1t/2t memory setting k8n
ram that does not works well with MSI K8N
ram that works well with MSI K8N

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Daar had ik in het begin ook even kort naar gezocht maar niet gevonden.

Vervelend voor je, kun je dat geheugen niet inruilen?

:*) :*) :*) :*) (@ hieronder)

[ Voor 14% gewijzigd door Hendal. op 13-08-2004 17:14 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Vincentio
  • Niet online
Geheugen vandaag ingeruild
Er zit nu 2x512 meg in van Twinmos, dit werkt perfect.

Probleem is dus dat Kingston Valueram Cas 3 512mb Dimms compatibiliteits problemen kunnen hebben met de K8N Neo Platinum.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Moest geheugen voor op s754 niet altijd ECC zijn ofzo?

• Vincentio
  • Niet online
Aarsbuds0r schreef op 17 augustus 2004 @ 21:33:
Moest geheugen voor op s754 niet altijd ECC zijn ofzo?
Nee 754 is alleen single channel. 940 heeft registered of ECC nodig. Een van die twee is het.
Pagina: 1