Toon posts:

[XP SP2] SUS bij alle klanten auto update uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik werk voor een bedrijf dat bij al zijn klanten SUS heeft geinstalleerd en waarbij auto-approve aanstaat. Gezien de omvang van ons klantenbestand is dit tot nu altijd altijd erg handig geweest. Geen probleem.

Totdat... SP2 van Microsoft uitkwam. We moeten nu als een gek bij alle klanten inbellen om policies aan te passen etc zodat we genoeg tijd hebben om overal SP2 te testen en 1 voor 1 te implementeren...

Ik vroeg me af hoe de rest hier mee om gaat, en dan vooral de mensen die remote het beheer bij klanten doet... Ik denk dat we aanstaande maandagavond wel op het nieuws zullen horen hoe half bedrijvig Nederland plat heeft gelegen door de nieuwe handige firewall die automatisch aanstaat en alle critische software die niet meer blijkt te draaien..

Hoe gaan jullie hier mee om?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Op de frontpage staat dat Microsoft een toolkit heeft uitgebracht om het automatisch installeren van SP2 te verhinderen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Thanks maar dat is volgens mij gewoon een registry entry die ik zelf ook wel kan maken. Het gaat mij eigenlijk meer om de werkwijze waarom andere om gaan met deze release.

Wij gaan dus overal inbellen, automatische approve updates uitschakelen, en dan alle klanten 1 voor 1 af om het nieuwe servicepack te testen en rustig te implementeren.

Ik vroeg me af of hier betere manieren voor zijn, omdat dit gewoon erg veel tijd kost, en dus veel geld..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:38:
Thanks maar dat is volgens mij gewoon een registry entry die ik zelf ook wel kan maken. Het gaat mij eigenlijk meer om de werkwijze waarom andere om gaan met deze release.

Wij gaan dus overal inbellen, automatische approve updates uitschakelen, en dan alle klanten 1 voor 1 af om het nieuwe servicepack te testen en rustig te implementeren.

Ik vroeg me af of hier betere manieren voor zijn, omdat dit gewoon erg veel tijd kost, en dus veel geld..
offtopic:
Just out of curiosity... Hoe heb je het "automatisch approven" gedaan in SUS?
Want SUS kan zelf helemaal niks approven (alleen re-released patches) en daar heb je dus extra software voor nodig...

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 12-08-2004 16:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 12 augustus 2004 @ 16:45:
[...]

Just out of curiosity... Hoe heb je het "automatisch approven" gedaan in SUS?
Want SUS kan zelf helemaal niks approven (alleen re-released patches) en daar heb je dus extra software voor nodig...
Er zijn meerdere methoden, wij gebruiken een vbs script hiervoor.
http://www.gatefold.co.uk/sus/

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:51:
[...]

Er zijn meerdere methoden, wij gebruiken een vbs script hiervoor.
http://www.gatefold.co.uk/sus/

Je weet dat dit dan ook een probleem is dat je zelf hebt gecreeerd? Nu moet je dus inderdaad zelf al die PC's (servers) nalopen om die auto approve uit te schakelen. Zit niet veel anders op lijkt me.
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:38:
Thanks maar dat is volgens mij gewoon een registry entry die ik zelf ook wel kan maken.
Blijkbaar niet dus:
This toolkit contains 5 components:
• A Microsoft signed executable
• A script
• An ADM template
• Sample email text with included link to block delivery of Windows XP SP2
• Sample email text with included link to unblock delivery of Windows XP SP2

[ Voor 97% gewijzigd door RobIII op 12-08-2004 17:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook wat ik wil gaan doen nu.. Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Daarnaast vraag ik me nog steeds af hoe iedereen SP2 gaat uitrollen bij al zijn klanten. Dit is dan ook meer een vraag gericht op bedrijven die remote het support en de monitoring bij hun klanten doen die met hetzelfde probleem zitten.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 17:00:
Dat is ook wat ik wil gaan doen nu.. Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Daarnaast vraag ik me nog steeds af hoe iedereen SP2 gaat uitrollen bij al zijn klanten. Dit is dan ook meer een vraag gericht op bedrijven die remote het support en de monitoring bij hun klanten doen die met hetzelfde probleem zitten.
Wij doen ook remote beheer en laten het gewoon "gaan". Het gaat écht wel goed, en die paar klanten die problemen zouden kunnen krijgen hebben we gewoon op de hoogte gesteld en op het hart gedrukt dat ze ons gewoon kunnen bellen.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 12 augustus 2004 @ 17:01:
[...]

Wij doen ook remote beheer en laten het gewoon "gaan". Het gaat écht wel goed, en die paar klanten die problemen zouden kunnen krijgen hebben we gewoon op de hoogte gesteld en op het hart gedrukt dat ze ons gewoon kunnen bellen.
Ok, dat respecteer ik, maar ik durf dit echt niet aan. Wij hebben door R&D genoeg tests laten uitvoeren om erachter te komen dat er genoeg programmatuur is die straks niet meer goed werkt. Als je niet veel klanten hebt dan kan dit misschien geen groot probleem zijn, maar als wij dit zijn loop laten gaan dan worden het veel avond/nachturen volgende week om alle klanten te kunnen helpen bij hun problemen... En gezien de huidige drukte kunnen wij dit op dit moment gewoon niet aan.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We hebben dik 1.000 klanten die er straks "van langs krijgen" :Y)
Nogmaals, wij zien er persoonlijk niet zo'n groot probleem in, maar dat zit misschien ook in de branches waarin we zitten. Die verschillen misschien nogal met die van jullie.

Er komen geheid problemen, begrijp me niet verkeerd, maar zolang er een paar competente helpdeskers aanwezig zijn komende maand zie ik niet in waarom die SP2 zou moeten worden uitgesteld.

Tip: Overigens krijgen de klanten met een onderhoudscontract bij ons voorrang :D

/edit:
@PEZET: SUS hoef je zo niet in te stellen, zo staat 'ie default. Lees de OP en de daarop volgende reacties nog eens goed ;)

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 12-08-2004 17:10 ]

Over mij

Verwijderd

SUS kan je toch zo instellen dat jij de update vrij moet geven ?

Dit zou ik dan doen ivm de veiligheid.

En bij bedrijven eerst 1 pc doen voordat je de rest update ...

Lijkt mij het veiligst + handigst ivm tijd ed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 17:11 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 17:09:
SUS kan je toch zo instellen dat jij de update vrij moet geven ?

Dit zou ik dan doen ivm de veiligheid.

En bij bedrijven eerst 1 pc doen voordat je de rest update ...

Lijkt mij het veiligst + handigst ivm tijd ed.
sus staat std ingesteld dat je het zelf moet doen..

in het verleden is vaag genoeg gebleken dat sommige sp`s niet ideaal waren
sp 5 van nt b.v. (voor de 1 wel goed... de andere niet)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:52
Duinkonijn schreef op 12 augustus 2004 @ 17:22:
[...]

sus staat std ingesteld dat je het zelf moet doen..

in het verleden is vaag genoeg gebleken dat sommige sp`s niet ideaal waren
sp 5 van nt b.v. (voor de 1 wel goed... de andere niet)
sp6 voor NT zorgde bij ons bij 7 a 8% van de machines voor blue screens bij het opstarten.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Duinkonijn

Huh?

m3gA schreef op 12 augustus 2004 @ 17:24:
[...]

sp6 voor NT zorgde bij ons bij 7 a 8% van de machines voor blue screens bij het opstarten.
nog een rede om het niet automatisch te doen

(overigens had ik geen problemen met sp6)

(wel met outlook 98 die niet onder sp6 geinstalleerd wil worden) 8)7

maar dat is VT

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

hoef je de policies voor SP2 niet te upgraden????

Ik heb daar nog niks over gelezen.

Ik ga ook eerst rustig testen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 08:18:
hoef je de policies voor SP2 niet te upgraden????

Ik heb daar nog niks over gelezen.

Ik ga ook eerst rustig testen.
je moet wel die adm templates importeren ja (vanuit een xpsp2 doos naar je domaincontroller connecten) dan pas kun je de nieuwe settings zien in je policy editor

A wise man's life is based around fuck you

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

RobIII schreef op 12 augustus 2004 @ 17:01:
[...]

Het gaat écht wel goed,
*kuch* Ja, daar kwam ik eergisteren ook achter, alles gaat goed. Totdat ik een foutmelding kreeg van een VPN client, die niet meer wilde functioneren en dus niet eens meer ging proberen om een verbinding te maken.

SP2 is redelijk ingrijpend zo te zien, hoewel er uiterlijk natuurlijk weinig aan te merken is. Ik zou 'em in ieder geval zelf niet zomaar in alle gevallen klakkeloos installeren. Gelukkig werkte de uninstall van SP2 prima, dus ik ga nu ver zoeken waar het probleem zit.

Wilde alleen maar even aangeven, dat er best wel haken en ogen aan zitten, in de meeste gevallen zal het wel goed gaat inderdaad, maar enige voorzichtigheid is geboden :)

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Yngwie- schreef op 13 augustus 2004 @ 08:36:
[...]

*kuch* Ja, daar kwam ik eergisteren ook achter, alles gaat goed. Totdat ik een foutmelding kreeg van een VPN client, die niet meer wilde functioneren en dus niet eens meer ging proberen om een verbinding te maken.

SP2 is redelijk ingrijpend zo te zien, hoewel er uiterlijk natuurlijk weinig aan te merken is. Ik zou 'em in ieder geval zelf niet zomaar in alle gevallen klakkeloos installeren. Gelukkig werkte de uninstall van SP2 prima, dus ik ga nu ver zoeken waar het probleem zit.

Wilde alleen maar even aangeven, dat er best wel haken en ogen aan zitten, in de meeste gevallen zal het wel goed gaat inderdaad, maar enige voorzichtigheid is geboden :)
Ik werk bij een bedrijf waar nog met Windows 2000-clients gewerkt wordt. Zo te horen kan ik daar, gezien de stingente veiligheidsverbeteringen in SP2, best blij mee zijn. Er is bij ons een applicatie die geheel gebruik maakt van Internet (dus niet bij ons lokaal draait op de server) en die gebruikt wordt door alle werknemers. De hele organisatie is er van afhankelijk. Ik zou niet willen dat er als gevolg van het servicepack geen enkele werknemer meer in die app kan. En de leverancier heeft ook nog geen update uit om het probleem te verhelpen mocht het er zijn...
Pagina: 1