Toon posts:

Asus P5A-B (Ali Aladdin V) + Geforce ??

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal..

Ik heb een Asus P5A-B mobo met een AMD-K6-500 en een Diamond Viper II, en ik wil eigenlijk een snellere videokaart kopen, maar heb gehoord dat er problemen waren met de chipset, Ali V, en Nvidia TnT2 kaarten..

Weet iemand of hier nog steeds problemen mee zijn en of een Geforce/GF2 GTS/GF2MX anders wel zou werken?

Verwijderd

je hebt wel de kans dat je mainbord vaag gaat doen omdat ie niet genoeg stroom kan geven aan zo'n G-force

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ervaringen met deze combinatie's ??

Verwijderd

ik heb een P5A met TNT2 en die werkt goed, alleen je hebt maar 1x AGP

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus waarschijnlijk het probleem ... In de laatste BIOS update voor de P5A / P5A-B series zat een "Tnt2 Patchcode" maar waarschijnlijk is alles wat deze patch doet gewoon geforceerd op AGP 1x gaan staan :r :r Heeft iemand anders nog ervaringen met Geforce kaarten (of GF2) ?

Verwijderd

Topicstarter
Hey SirCommieBastard hoe hoog is jouw 3Dmark score eigenlijk ??

• Mr_Chiel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik kreeg de combo onder nt/2000 niet aan de praat. 98 ging goed na gebruik van agp169e.exe (laatste agp driver) en autil11.zip (instellen van die agp driver) (beide te vinden op http://www.ali.com.tw/eng/support/driver.shtml )

Met dat autil proggie wat instellingen zitten veranderen tot het eindelijk stabiel bleef draaien...

1e kaart was een asus 6600 (geforce 1) maar die omgeruild voor een 7100 (mx) en daarmee is het onder 98 dus gelukt...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De Alladin V heeft een AGP ondersteuning, die wel wat te wensen overlaat. Een TNT/TNT2 kreeg ik niet aan de praat in mijn P5a, maar een G400 16 Mb doet het nu prima met de AGP driver 1.69x en de AGP utility met de boel op 1x. Een GF2 geef ik wel kans in een Ali V bord, maar de GF1 niet, vanwege het hoge stroomverbruik. Officieel is een GF1 dan ook niet compatible met een Ali V.

Verwijderd

ik weet niet of ie het met de orginele bios doet, ik heb 1010 beta 001, die heb ik een keer gedownload van de asus site, maar nu staat ie er al niet meer op geloof ik

Verwijderd

Gast die mn Geforce SDRAM overkocht had zn pc ff meegenomen, toen ik zag dat er een K6-2 in zat met een ALI chipset vreesde ik het ergste(dat gaat nooit stabiel draaien).
Wonder boven wonder draait alles perfect, geen vastlopers e.d., Quake3 draaide als een zonnetje op 1280x1024 :).
Dus ga er vanuit dat het gewoon werkt(mits je de nieuwste ALI drivers hebt geinstalleerd.

Verwijderd

Ik heb mijn creative GF2 GTS toen ik hem net had in m'n ouwe bak gestopt (p5a + 230W voeding) deed het prima,, een nadeel echter! hij was geen ruk sneller dan m'n V770 ultra die ervoor in zat :(
In de laatste bios van Asus zijn problemen mbt tot de TNT kaarten opgelost (al veel eerder,, vorig jaar al,, maar dat was toen nog een beta bios,, werkte wel prima).
Als je er echter een GF kaart in wilt stoppen ben ik bang dat het niet veel opschiet qua performance winst,, beetje weggegooid geld dan. (koop dan liever een rappe TNT2)

Verwijderd

Als je ooit nog van plan bent win2k te gaan draaien kan je het lekker vergeten....want dat werkt niet!

Verder draai ik een tnt2 ultra in mijn p5a>k6-2 400Mhz ....draait als een tierelier!

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ervaring met een Geforce 2 ??

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Nou ik heb het opgegeven hoor Ali met TNT

kep het aan de praat gekregen maar dan staat die TNT in de slaap stand en heeft een performance van 0,0 (AGPx1) als ik hem op AGPx2 doe gaat die echt rare dingen doen dussss conclusie kep hem geruild voor een Aopen :)

www.tradealliance.nl

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
UPDATE:

is het iemand al gelukt om win2k op een Ali 5 icm een TNT (2) chipset te kunen opstarten?

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 16:28 schreef SirCommieBastard het volgende:
ik heb een P5A met TNT2 en die werkt goed, alleen je hebt maar 1x AGP
correctie 2X is het maximum wat de ali agp interface aan kan.

• HermeS
Op zondag 24 juni 2001 18:29 schreef kRiTz_C het volgende:

[..]

correctie 2X is het maximum wat de ali agp interface aan kan.
het is mogelijk maar in een techdocje van ali heb ik gelezen dat het sterk afgeraden word

Verwijderd

Nou ik heb dus laatst een Geforce 2 kaart gekocht ASUS v7100 met tv out

en ik heb ASUS p5a moederbord.... en ik heb dus wel problemenen ermee.
Als ik Unreal Tournament of Revolt wil spelen loopt hij na een paar minuten gewoon vast zonder foutmelding of wat. Soldier Of Fortune doet hij echter wel goed.

Ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden maar ben hard aan het zoeken :(

• HermeS
Op zondag 24 juni 2001 21:20 schreef zlito het volgende:
Nou ik heb dus laatst een Geforce 2 kaart gekocht ASUS v7100 met tv out

en ik heb ASUS p5a moederbord.... en ik heb dus wel problemenen ermee.
Als ik Unreal Tournament of Revolt wil spelen loopt hij na een paar minuten gewoon vast zonder foutmelding of wat. Soldier Of Fortune doet hij echter wel goed.

Ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden maar ben hard aan het zoeken :(
welk os draai je dan?

Edit: welke ali agp versie heb je dan geinstallereed?

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 18:57 schreef HermeS het volgende:

[..]

het is mogelijk maar in een techdocje van ali heb ik gelezen dat het sterk afgeraden word
voor nvidia kaarten is het idd niet slim voor voodoo kaarten kan het gerust.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik kreeg een g400 ook alleen werkend met Ali AGP driver en AGP op 1x met de oude 5.54 driver..

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 21:45 schreef HermeS het volgende:

[..]

welk os draai je dan?

Edit: welke ali agp versie heb je dan geinstallereed?
ik draai win 98 (geen se)
ik heb laatst de nieuwste ali agp gedownload
dat is versie 1.69

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

JE moet bij een Ali de Ali AGP driver halen en ook de AGP utility.... Met die Utility zet je je AGP poort op 1x. In W2k schijnt dit allemaal niet te werken, maar onder W9x gaat het zo meestal wel goed met AGP kaarten in een Ali bord.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

zie specs bios is 1010 beta 004

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

ram is 448Mb

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Mjah
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.