Toon posts:

Hulp nodig met windows instaleren op een externe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben bij ons thuis een Epox mini me staan die kan booten via USB.
deze (kleine) computer word gebruikt voor normale dingen maar ook om muziek te draaien in zaaltjes.
wij hebben een externe hardeschrijf gekocht waar we windows op kunnen zetten zodat die niet vervuild kan raken door virusen en andere troep.
maar zodra ik window via de cd instaleer overschrijft hij ook een bestand op de interne harddisk waardoor windows op de interne harddisk niet meer werkten windows op de externe harddisk niet doorgaat met instaleren.

kan iemand mij helpen??

alvast bedankt

Verwijderd

"maar zodra ik window via de cd instaleer overschrijft hij ook een bestand op de interne harddisk waardoor windows op de interne harddisk niet meer werkten windows op de externe harddisk niet doorgaat met instaleren"

Dit laaste stukje begrijp ik niet helemaal ;)

Maar wat je waarschijnlijk bedoeld is dat ie de boot.ini op de interne harddsik overschrijft. Beter is om de interne harddisk er ff los te koppelen tijdens de installatie op de externe hardeschijf. (en vice versa natuurlijk ;) )

Of je kan met de windows cd even opstarten en zorgen dat je tijdens de installatie kiest voor de "recovery console". Als je daar dan eenmaal op ingelogged bent kun je met het commando's FIXMBR en/of FIXBOOT het een en ander wel maken. (meer daarover vind je wel met de search op het forum).

edit: typo's, en welkom op GOT :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
we hebben al geprobeerd de interne harddisk los te koppelen en dan gaat ie instaleren maar nadat hij de systeembestanden heeft gekopieerd (na het eerst blauwe gedeelte) crasd windows setup en dan start hij de setup niet meer op om door te instaleren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:23:
we hebben al geprobeerd de interne harddisk los te koppelen en dan gaat ie instaleren maar nadat hij de systeembestanden heeft gekopieerd (na het eerst blauwe gedeelte) crasd windows setup en dan start hij de setup niet meer op om door te instaleren
Waarschijnlijk krijg je dan te zien een hoop blaat met daartussen "inaccesable boot_device" !?

Zoja, zul je extra drivers moeten hebben die je moet opgeven tijdens het 1e deel van de installatie van windows bij (uit m'n hoofd hoor 8) ) "druk op f6 om extra besturings software of apparaten op te geven". Met een diskette van de fabrikant van de schijf zou je dat dan moeten kunnen toevoegen.

Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor een usb harddisk....

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 17:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is het niet mogelijk om die externe hdd uit de behuizing te halen, en deze in de pc te bouwen?? En dan gewoon windows installeren, en daarna weer terug in de behuizing doen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:28:
Waarschijnlijk krijg je dan te zien een hoop blaat met daartussen "inaccesable boot_device" !?
als ik dat had gekregen wist ik wat ik moest doen.
maar dat is nou juist net het vreemde hij geeft aan dat het een goede boot device is maar tog crasd ie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

als ik dat had gekregen wist ik wat ik moest doen.
maar dat is nou juist net het vreemde hij geeft aan dat het een goede boot device is maar tog crasd ie
Met welke melding dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op 12 augustus 2004 @ 16:31:
Is het niet mogelijk om die externe hdd uit de behuizing te halen, en deze in de pc te bouwen?? En dan gewoon windows installeren, en daarna weer terug in de behuizing doen...
een nadel van de epox mini me is de groote alles zit op elkaar gepropt en als ik de HD erin wil aansluiten moet eerst alles eruit.

dit is de site van de mini me

http://www.epox.nl/english/products/barebone/ex5.htm

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft helemaal geen melding het beeld bevriezd en dan doet de hele computer nix meer

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik denk dat je moet beginnen om de HDD te partitioneren in FAT en verders bewerken met tools om de USB device herkenbaar bootable te maken zoals dat met USB sticks ook moet.
Dan kan je booten van de HDD met bv. DOS zodat die als een C: gezien wordt en van daar de installatie van windows starten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Duinkonijn

Huh?

welke windows versie wil je installeren?

als je std XP installeerd kan je het beste hem ff slipstreamen met sp 1 of 2

klik

[ Voor 82% gewijzigd door Duinkonijn op 12-08-2004 17:33 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:52
kun je niet booten met een knoppix of suse live cd?
en dan de mp3's van daaruit afspelen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Duinkonijn

Huh?

m3gA schreef op 12 augustus 2004 @ 17:33:
kun je niet booten met een knoppix of suse live cd?
en dan de mp3's van daaruit afspelen?
TS vraagt om "voor normale dingen maar ook om muziek te draaien in zaaltjes"

hij wil kennelijk bij Win blijven :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Ik heb zelf ook zitten proberen om Windows op een removable harddisk te installeren; heb erg veel geprobeerd maar volgens mij is het niet mogelijk om dit te doen..
This paper focuses solely on booting from hard disk drives and CD-ROM drives for recovery and deployment purposes. Windows as it exists today is currently not optimized to run as an installed operating system from USB attached mass-storage or CD.
Bron: http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/usb-boot.mspx

Pvouput live

Verwijderd

Kan je niet proberen via Ghost te werken... ghost het werkend systeem naar je externe hdd, en probeer dan eens te booten. Als hij dan nog steeds vastloopt, dan is er ergens iets anders mis.

Installeer een kale windows versie op die interne HDD, en Ghost die dan naar de externe HDD. Dat zou dan eigenlijk moeten werken...

Dit is de simpelste manier, ik denk dat het probleem zit dat de installatie geen drivers vind voor USB, hetzelfde als bij een Raid systeem, moet je ook een driver gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
het maakt in feite niet egt uit wel bestuurlings systeem als het maar Virtual DJ onderstuund en ook WMA files

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de externe harddisk in de computer gebouwd en windows erop gezet.
alles werkte dus deed ik de hardisks terugzetten.
Toen ik daarmee klaar was heb ik de Boot.ini van de interne hardisk aan gepast zodat ik van de externe harddisk kon booten.
ik boote toen van de externe harddisk maar na de witte balk kreeg ik een fout error.

dit is hem
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit se eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scher nogmaals wordt
weergeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste
schrijven of vasteschrijfcontrollers die u hebt geinstaleerd.
Controleer of de vaste schrijf op de juiste wijze is
geconfigureedrd en afgesloten. Voer CHKDSK /f uit om te
controleren of de vaste schrijf is beschadigd en start de
computer vervolgens opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0x0000007B (0xF79F7640,0XC0000034,0X00000000,0X00000000)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

kan iemand mij helpen om windows aan de praat te krijgen??

nogmaals
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
kan echt niemand mij helpen??

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heeft die pc geen slot voor een flash card ? compact flash sd ofzo.

Dan zou je daarvan kunnen booten voor je boot.ini ed en dan booten op je usb schijf.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
killer_1986-17: Het gaat gewoon niet werken; lees de recommedations for Booting Windows from USB Storage Devices eens..

Ze zijn er wel mee bezig; maar het werkt nog niet..

Pvouput live

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Windows kán het gewoon niet, wat er namelijk gebeurd. Tijdens de boot initialiseerd Windows de USB-bus, met het gevolg dat alle apparaten even gedisconnect zijn. Waardoor hij er niet meer van kan lezen en dus niet kan booten. Met een BSOD tot gevolg.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
ok

bedankt allemaal dan ga ik in iedergeval niet verder proberen.
Pagina: 1