Toon posts:

[Asus A7N8X-E Deluxe] Cpu Failed due to overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb voor mn vader een computer in elkaar gezet; voor het eerst een AMD systeem :) Heb hier nog niet zon ervaring mee, dus wellicht een hele simpele vraag :P Als de search had gewerkt, had ik het antwoord wel met zoeken kunnen vinden denk ik, maar die werkt jammergenoeg nog steeds niet.

Elke keer als ik de computer opstart krijg ik de melding cpu failed due to overclocking en cpu fan failed. Die tweede komt denk ik omdat ie denkt dat de fan te langzaam draait (het is aan Zalman CNPS 7000B AlCu op silent) De eerste opmerking snap k ook niet omdat ik eerder het gevoel heb dat mn cpu te langzaam draait. Momenteel draait mn AMD XP 2600+ 333Mhz, 512kb op 1.91 Ghz, volgens mij zou dit meer dan 2 Ghz moeten zijn toch? (die snelheden vind ik iig als ik zoek op google, maar kan ook zijn dat deze een hogere fsb heeft dat ie dan op minder Ghz draait?) Bij het bios opstartscherm geeft ie wel netjes 2600+. Mn idle temps zijn 41 graden op silent, das volgens mij wel ok, aangezien amd heter worden dan een intel. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik heb op google gezocht en daar wordt opgemerkt dat het geheugen die melding kan veroorzaken. Ik heb 2x 256 MB Kingston 3200 Value draaien in dual channel. Ik heb op de asus site gekeken http://www.asuscom.de/pro...ta/a7n8x-e-d/overview.htm Kinston staat er wel tussen, maar ik weet niet zeker of ik dezelfde heb. Ik heb deze bij informatique gekocht: Kingston Dimm 256Mb DDR SDram PC3200 400Mhz

Windows werkt gewoon ok, nog geen enkele vastloper gehad, ik heb die irritante stem uitgezet, maar ik ben erg nieuwsgierig wat die cpu failed melding nu precies inhoudt in mijn geval?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Ik neem aan dat je wel al hebt gekeken wat er gebeurd als je je Zalman voluit zet?

Die snelheid van je CPU klopt trouwens wel hoor. (166x11,5=1909MHz)

[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 12-08-2004 16:14 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Jah die cpu fan failed maak ik me geen zorgen. Bij mijn eigen p4p800 doet ie ook moeilijk over dat lage toerental. De temps zijn volgens mij ook wel ok. Dat overclocking failed zit me alleen dwars

Verwijderd

Die melding van CPU fan failed krijg ik ook wel eens a7n8x-x deluxe.

Maakt verder niks uit voor mij systeem.

Als alles verder goed loopt zou ik gewoon stem uitzetten en niks meer aan doen ;)

mzzl

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Ik krijg ook wel eens de melding van due to overclocking..... maar trek me er weinig van aan, soms zegt ie het, soms niet, beetje vaag. Soms zelfs 2x meteen achter elkaar. Beetje slecht, zal er niet veel waarde aan hechten!

Verwijderd

XP 2600+ draait idd gewoon standaard op 1,91 Ghz met 333 FSB, 11.5 MP.
CPU fan failed is melding idd als fan niet is aangesloten of te langzaam draait.
Ik zou gewoon die irri voice-reporter uitzetten in bios. Heeft weinig nut, zit om he minste of geringste te zeiken als je instellingen verandert.

Als je bezorgt bent over die voice-msg: check voor de zekerheid dan je memory timings.... en hoe deze standaard zijn. Cpu lijkt me gewoon in orde.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat stelt me gerust :), bedankt voor de snelle reacties

edit:
Ik zie overigens wel dat ie nu 49 graden is, heb niet echt intensieve dingen gedaan. Is dat een redelijke temp?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 16:23 ]

Pagina: 1