[alg]Automatisch laten unzippen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 120842

Topicstarter
Ik heb een idee in me hoofd maar bij het uitvoeren ervan is er 1 probleem.

Ik wil dat users via mijn ftp een zip file uploaden met foto's. Deze komen dan in de map upload binnen. Dan moeten ze vanaf daar naar een andere map worden geunzipt. Dus heet de zip file 1.zip dan moet er in de map fotos een map worden aangemaakt met de naam 1 met daarin alle foto's. Alleen heb ik geen idee wat de beste manier is om dit te realiseren. Op google heb ik wel al gezocht maar wat ik vind is toch niet echt wat ik zoek.
Daarnaast is het natuurlijk ook een probleem als mensen zip files uploaden die niet alleen foto's bevatten, of meerdere mappen er weer in hebben zitten en dergelijke. Heeft iemand ervaring met dit en zou mij kunnen vertellen wat de beste manier is om dit aan te pakken?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 13:56

André

Analytics dude

Kun je niet met een commandline+winzip alleen de .gif .jpg en de .png laten unzippen? En volgens mij kun je ook aangeven of de folderstructuur behouden moet worden.

Alleen hoe je met php of asp winzip aanroept weet ik niet.

Anoniem: 70687

Wil je iets programmeren? En zo ja, in welke taal? Gaat het uploaden via een willekeurige client van de gebruiker of moet het via een formulier op een website? Of zoek je een programmaatje oid dat dit voor je doet... Of anders stel je je vraag iets duidelijker?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon een cron-scriptje laten draaien wat alle bestanden in een map uitpakt 1x per uur

Topicstarter
Nee het uploaden gebeurt gewoon via ftp omdat bestanden van bijv 50 mb via een php script oid toch het niet helemaal is en de gebruikers ( 10 max ) allemaal wel met ftp overweg kunnen. Het idee is zeg maar een soort foto website te maken die op afstand geupdate kan worden door mensen.

Ik had al wat info over het met een commandline te doen maar ik dacht mischien zijn er nog andere manieren waar ik niet aan denk

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:57

pietje63

RTFM

Wil je het op de server/client uitpakken?
OS?

Ik denk dat je eerder moet denken aan een self executable ofzo..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Topicstarter
pietje63 schreef op 12 augustus 2004 @ 16:01:
Wil je het op de server/client uitpakken?
OS?

Ik denk dat je eerder moet denken aan een self executable ofzo..
Ik wil dat het op de server uitgepakt word nadat het dus in een bepaalde map is terecht gekomen. Dit alles in windows.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Is makkelijk te maken met ASP.

Gebruik een component om de bestanden te unzippen op de server, bijvoorbeeld deze: http://www.xstandard.com/...90-44ED-BC60-2267ED6763A7 (gratis)

Die unzippagina schedule je op de server, die continu kijkt of er een nieuw bestand is geplaatst, vervolgens wordt de boel geunzipt en wordt het originele bestand verwijderd.

Pay peanuts get monkeys !

Anoniem: 118860

Het gescheduled of op aanvraag uitpakken van de ZIP dmv. de command-line versie van Winzip (of pkzip) lijkt me je beste optie.

Er is geen reden om het onnodig gecompliceerd te gaan maken door te gaan programmeren.

Anoniem: 70687

Als ik even simpel beredeneer hoe je te werk wil gaan, dan schiet een programmaatje als winzip te kort;
Elke gebruiker heeft een eigen fotoalbum.
Elke gebruiker heeft waarschijnlijk een eigen map met daarin zijn foto's (ze uploaden naar een map die alleen voor die gebruiker toegankelijk is)
Je hebt dus een hoop mappen met zip bestanden die uitgepakt moeten worden.
De vraag is of een zip programma zo geconfigureerd kan worden dat zij alle mappen kan monitoren/batchverwerken...

Heb ooit eens hetzelfde gemaakt, maar dan met een java applet waarmee je als gebruiker het zip bestand kon selecteren. Deze vuurde het bestand vervolgens af naar de server en in combinatie van user/pass gegevens werd het bestand in de juiste map geknikkerd en vervolgens door de serverside javacode uitgepakt... Daarna was het fotoalbum van die bepaalde gebruiker gewoon zichtbaar via een webpage.

Topicstarter
Anoniem: 70687 schreef op 12 augustus 2004 @ 16:41:
Als ik even simpel beredeneer hoe je te werk wil gaan, dan schiet een programmaatje als winzip te kort;
Elke gebruiker heeft waarschijnlijk een eigen map met daarin zijn foto's (ze uploaden naar een map die alleen voor die gebruiker toegankelijk is)
De vraag is of een zip programma zo geconfigureerd kan worden dat zij alle mappen kan monitoren/batchverwerken...

Heb ooit eens hetzelfde gemaakt, maar dan met een java applet waarmee je als gebruiker het zip bestand kon selecteren. Deze vuurde het bestand vervolgens af naar de server en in combinatie van user/pass gegevens werd het bestand in de juiste map geknikkerd en vervolgens door de serverside javacode uitgepakt... Daarna was het fotoalbum van die bepaalde gebruiker gewoon zichtbaar via een webpage.
Nee het is niet zo uitgebreid. Want het gaat echt om 1 grote site en niet allemaal aparte gebruikers met hun eigen deel op de website, dus ik maak het me zelf niet al te moeilijk.

Ik ben al aardig op weg nu. Ik ben in Pk zip iets aan het maken waarmee het lukt. Ik kan ze nu al vanuit de upload map naar een temp map zetten. Alleen het commando voor unzippen doe ik niet helemaal goed maar het gaat de goede richting op _/-\o_

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 70687 schreef op 12 augustus 2004 @ 16:41:

Winzip wel, maar met batchscripting kom je heel erg ver.
Via ftp komt het bestand in een aparte upload dir van de gebruiker, met unix-find zoek je gewoon al die bestanden op. En dan unpack je die bestanden gewoon naar een directory per gebruiker.

Het is compleet te scripten, zolang je gewoon maar een aantal dingen weet, van wie is het bestand, waar staat het bestand en waar moet het naartoe. En de laatste 2 zijn te herleiden uit 1.

Dus :
Gebruikersnaam = jan
via ftp-upload komt het bestand in /var/ftp/upload/jan/
dan unzip ik dat bestand in /var/www/images/jan/
ik hoef alleen de gebruikersnaam variabel te maken in het script, en ik kan alles uitpakken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 12:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beerhond, ik wil je even wijzen op deze reactie van DoktorAnders, met name de eerste 2 zinnen:
Anoniem: 70687 schreef op 12 augustus 2004 @ 15:49:
Wil je iets programmeren? En zo ja, in welke taal? Gaat het uploaden via een willekeurige client van de gebruiker of moet het via een formulier op een website? Of zoek je een programmaatje oid dat dit voor je doet... Of anders stel je je vraag iets duidelijker?
Dit is Programming & Webscripting, en derhalve een forum bedoelt voor programmeerproblemen. Jouw probleem is vooralsnog niet echt bepaald een programmeerprobleem, maar eerder gewoon een software-vraag. Als het je bedoeling is om het met een programmeertaal (PHP, ASP, C++, etc.) op te lossen dan kan ie hier wel blijven staan, maar van wat ik ervan begrepen hebt gaat het je meer om een bepaald tooltje dan dat je zelf gaat programmeren. Als dat idd het geval is hoort je topic gewoon thuis in Software Algemeen. Oh, en batch scripten valt niet onder programmeren ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Topicstarter
Tsja dat wist ik dus niet zo goed. Ik was zeker wel benieuwd naar of dit makkelijk op te lossen was met een mooi script. Het is niet zo dat ik daar geen oren naar had maar nu blijkt is dat niet echt slim om te doen dus hoort het hier dus idd niet echt thuis

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:48

Spruit_elf

Intentionally left blank

Gomez12 schreef op 12 augustus 2004 @ 16:55:
[...]

Winzip wel, maar met batchscripting kom je heel erg ver.
Via ftp komt het bestand in een aparte upload dir van de gebruiker, met unix-find zoek je gewoon al die bestanden op. En dan unpack je die bestanden gewoon naar een directory per gebruiker.

Het is compleet te scripten, zolang je gewoon maar een aantal dingen weet, van wie is het bestand, waar staat het bestand en waar moet het naartoe. En de laatste 2 zijn te herleiden uit 1.

Dus :
Gebruikersnaam = jan
via ftp-upload komt het bestand in /var/ftp/upload/jan/
dan unzip ik dat bestand in /var/www/images/jan/
ik hoef alleen de gebruikersnaam variabel te maken in het script, en ik kan alles uitpakken.
jah dat laatste kan je weer doen door dat batch script laten uitpoepen door php oid

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Met een PHP script m-zip (google :)) kan je dmv van PHP en een .exe bestand winzip bestanden unzippen. Met wat gekloot kan je dan alles prachtig in een mapje plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zo blijft het giswerk. Beerhond, zou je wat meer informatie kunnen geven dan 'ik zoek een leuk script'? Zonder dat je uberhaupt de mogenlijkheden die je hebt op die server (of uberhaupt het OS en of je uberhaupt wel scripts uit kunt voeren) kan niemand je hier helpen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Janoz schreef op 13 augustus 2004 @ 13:24:
Zo blijft het giswerk. Beerhond, zou je wat meer informatie kunnen geven dan 'ik zoek een leuk script'? Zonder dat je uberhaupt de mogenlijkheden die je hebt op die server (of uberhaupt het OS en of je uberhaupt wel scripts uit kunt voeren) kan niemand je hier helpen.
Ik heb het eigenlijk dus al opgelost met het bovengenoemde Pkzip.
Ik heb in een batch file dit aangemaakt:
------
move "C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\upload\fotos\*.zip" "c:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\website\temp"
pkzipc -extract "c:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\website\temp\*.zip" "c:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\website\pics"
move "C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\website\temp\*.zip" "c:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\website\pics"
---------------------

En dat werkt vrij aardig.
Pagina: 1