ik heb de volgende tabel in mij db
ik heb hierin expres date en time gescheiden, omdat het dan makkelijker is stats te uit te lezen.
alleen nu wil ik hieruit het aantal totale hits lezen, en dan in een grafiek vorm per dag.
dus ik heb dit:
daar moet alleen een group iets bij. nu is dat al vrij kut, want ik wil dus dat dat ding gewoon ALLE records telt, die van een bepaalde datum en later zijn (dus er moet een where clausule in komen)
dan kan ik met php wel verder doen, hoewel het lomp is
ik kan in princiepe dus een extra veld aan me tabel toevoegen die gewoon altijd de waarde 0 heeft, en daar dus op groupen, maar dit is niet echt profesioneel.
toen dacht ik, dit kan vast simpeler.
bijv. zo, dat je grouped op stats2_date (datum dus) en dan krijg je zoiets:
maar dan krijg ik de error:
#1064 - You have an error in your SQL syntax near 'WHERE stats2_date > '2004-02-11' at line 4
nu denk ik dat dat komt omdat ik veel te veel stats2_date gebruik, maar ik zie niet in hoe het anders moet.
kan het toevallig niet om te groupen op dezelfde entry als die ik gebruik in de where clause?
kan iemand helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| stats2_id - int - primairy stats2_ip - varchar stats2_browser - varchar stats2_version - varchar stats2_os - varchar stats2_url - varchar stats2_date - date stats2_time - time |
ik heb hierin expres date en time gescheiden, omdat het dan makkelijker is stats te uit te lezen.
alleen nu wil ik hieruit het aantal totale hits lezen, en dan in een grafiek vorm per dag.
dus ik heb dit:
code:
1
2
3
| SELECT count(stats2_id) AS stats2_count, stats2_date FROM `stats2` GROUP BY `iets` |
daar moet alleen een group iets bij. nu is dat al vrij kut, want ik wil dus dat dat ding gewoon ALLE records telt, die van een bepaalde datum en later zijn (dus er moet een where clausule in komen)
dan kan ik met php wel verder doen, hoewel het lomp is
ik kan in princiepe dus een extra veld aan me tabel toevoegen die gewoon altijd de waarde 0 heeft, en daar dus op groupen, maar dit is niet echt profesioneel.
toen dacht ik, dit kan vast simpeler.
bijv. zo, dat je grouped op stats2_date (datum dus) en dan krijg je zoiets:
code:
1
2
3
4
5
| SELECT count(stats2_id) AS stats2_count, stats2_date FROM `stats2` GROUP BY `stats2_date` WHERE `stats2_date` > '2004-02-11' ORDER BY `stats2_date` |
maar dan krijg ik de error:
#1064 - You have an error in your SQL syntax near 'WHERE stats2_date > '2004-02-11' at line 4
nu denk ik dat dat komt omdat ik veel te veel stats2_date gebruik, maar ik zie niet in hoe het anders moet.
kan het toevallig niet om te groupen op dezelfde entry als die ik gebruik in de where clause?
kan iemand helpen?
[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 12-08-2004 15:32 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.