Ik ben aan het werk met een Packard Bell PC (ik weet het..) die een probleem heeft waar ik de vinger niet op kan leggen.
Win 98 start prima op, alles werkt, maar zodra er een dvd rom of cd rom aangesloten wordt boot het systeem niet meer.
op de monitor alleen "no input signal" .
het systeem heeft altijd goed gewerkt tot de cd brander constant de tray opende en sloot, na verwijderen van de cdbrander dook dit probleem op.
Wat heb ik geprobeerd:
andere cd rom : zelfde probleem.
andere kabels : zelfde probleem
hdd op sec ide, dvd(en later test cdrom) op ide 1 : zelfde probleem
alleen dvd of cdrom : pc boot tot Packard bell opstart scherm , maar als ik op esc of F2 druk (voor POST resp. bios setup) gebeurt er niets.
alleen dvd of cdrom met knoppix cd , ultimate boot cd en andere boot cd : weer alleen PB opstart scherm.
andere voeding erin : geen boot, "no input signal"
CMOS clear : zelfde problemen.
alle instellingen in bios ook nagelopen, vergeleken met settings zoals op PB website en een paar andere settings geprobeerd : zelfde probleem.
de master slave settings zijn bij iedere stap en test gecontroleerd en ok.
Zoeken op de PB website, google en hier hebben niets opgeleverd.
systeeem :
PB imedia 6105
Win 98SE
128 MB ram (pc 133)
1 HDD als primary master
gedetailleerd info :
http://support.packardbel...ndex.php?sernr=V591600208
heeft er iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Ik ben van plan om een bios update te doen , maar heb het gevoel dat dit aan iets anders ligt.
Win 98 start prima op, alles werkt, maar zodra er een dvd rom of cd rom aangesloten wordt boot het systeem niet meer.
op de monitor alleen "no input signal" .
het systeem heeft altijd goed gewerkt tot de cd brander constant de tray opende en sloot, na verwijderen van de cdbrander dook dit probleem op.
Wat heb ik geprobeerd:
andere cd rom : zelfde probleem.
andere kabels : zelfde probleem
hdd op sec ide, dvd(en later test cdrom) op ide 1 : zelfde probleem
alleen dvd of cdrom : pc boot tot Packard bell opstart scherm , maar als ik op esc of F2 druk (voor POST resp. bios setup) gebeurt er niets.
alleen dvd of cdrom met knoppix cd , ultimate boot cd en andere boot cd : weer alleen PB opstart scherm.
andere voeding erin : geen boot, "no input signal"
CMOS clear : zelfde problemen.
alle instellingen in bios ook nagelopen, vergeleken met settings zoals op PB website en een paar andere settings geprobeerd : zelfde probleem.
de master slave settings zijn bij iedere stap en test gecontroleerd en ok.
Zoeken op de PB website, google en hier hebben niets opgeleverd.
systeeem :
PB imedia 6105
Win 98SE
128 MB ram (pc 133)
1 HDD als primary master
gedetailleerd info :
http://support.packardbel...ndex.php?sernr=V591600208
heeft er iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Ik ben van plan om een bios update te doen , maar heb het gevoel dat dit aan iets anders ligt.