(Betaalbaar) super systeem???

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• MoFu
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo,

Ben van plan een nieuw (high-end) systeem aan te schaffen.
Omdat ik de komende twee jaar hiermee wil verder gaan (ook updaten), heb ik gekozen voor de nieuwere technieken (915P, PCI-Express etc...).

Graag commentaar of e.e.a. nog beter kan!!!

Bij vooorbaat hartelijke dank.

Het systeem:

- Antec Sonata Life Style 380 watt, Zwart
- Logitech Cordless Desktop MX Retail
- GigaByte GA-8GPNXP Duo (kwam als beste uit de test bij Harware.info!)
- Intel Pentium 540 800 MHz, Boxed
- Maxtor Diamond Max Plus 9 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, S-ATA/150
- Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200
- Asus Extreme AX800XT/2DT 256 MB
- Plextor PX-116A OEM, Zwart
- Plextor PX-712A/T3B Retail, Zwart
- Samsung 3,5 inch diskette station Zwart

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Euh.... ik mis belangrijke informatie als budget en doeleinden :)
Want een supersysteem is voor iedereen wat anders.

Je hardeschijf kan bijvoorbeeld sneller (WD Raptor SATA)
En ipv de Plextor DVD brander zou je een Nec 2510 kunnen overwegen (dual-layer)

Maar geef eens wat meer info over je gedachte achter deze supercomputer :)

• MoFu
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Budget zal tussen de 1500 en 2000 euro liggen....

Het is de bedoeling dat ik de komende 2 jaar met het systeem verder kan (lees blijf updaten), vandaar dat ik nu reeds voor de nieuwere technieken kies.

Doel van de PC: Gamen, internet, ACAD, en normale progs.

Heb bewust voor de Plextor gekozen, daar heb ik n.l. bijzonder goede ervaringen mee......

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je echt voor een super systeem wilt gaan neem dan een dual bak (of een quad bak, maar dan zit je met het mobo al aan je budget).
Imho is een dual opteron of dual xeon dan interessanter (maar dat komt gewoon doordat ik dual bakken stukken lekkerder vind werken dan welke single bak dan ook)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Waarom zou je perse pci-express willen ? Waar heb je al die bandbreedte voor nodig? Ga je een fiber nic erin gooien? Of een dikke raidcontroller? Lijkt me niet :P

Voor je videokaart zul je het nu , en over een jaar , denk ik nog niet nodig zijn. Zolang er videokaarten geleverd worden met AGP , ben je imo geen pci-express nodig. Het verschil tussen 4x en 8x AGP merk je al niet , laat staan het verschil pci-express en AGP

just my 2 cents :P

Raku

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En wat is er mis me de systemen uit de BBG?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo te zien ben je bereid veel geld uit te geven voor je nieuwe supersysteem. Is het dan niet handig om eerst zelf op pad te gaan, en te zoeken naar reviews, artikelen en verhalen van/over de laastste hardware?

Op de frontpage is een best buy guide te vinden, waarin een deskundig en actueel advies wordt gegeven over nieuwe hardware. Nu zal hier misschien niet de categorie tussen staan waarvoor jij zoekt, maar er staan toch veel zinnige dingen en linkjes in, die je altijd kan gebruiken.

Ik kan je op dit moment wel een dual opteron 250 met 8GB ram voorschrijven, maar misschien is zo'n systeem wel helemaal niet nuttig voor je. Wat voor de één handig is, is voor de ander juist het tegenovergestelde. Onder een high-end systeem kan je verschillende dingen verstaan; een PC waarmee je veel ruwe rekenkracht in huis haalt, of een stevig gamesysteem. Op sites als GamePC kan je reviews vinden van verschillende platformen en processors. Hier worden dan ook verschillende tests op gedraaid; waaruit je duidelijk kunt zien wat voor jou de beste keus is.

Veel succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.