2x samsung of 1x infeon+1x samsung geheugen doen?

Pagina: 1
Acties:

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
Hallo,

Ik had een vraagje, ik heb hier drie 128mb 133mhz sdrammetjes liggen.
1 is van apacer en heeft infineon geheugen
2 zijn van dane-elec en hebben samsung geheugen.
nou moet ik 1 sdrammetje wegdoen :(

welke van de 3 moet ik wegdoen?
moet ik 2x dezelfde in mijn pc plaatsen (2x samsung) of 2 verschillende (1x samsung+infineon)?
het gaat hier dus om het beste geheugen te houden, om op cas2 te laten lopen.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Hmz.. Ik heb twee Apacer modules, als je er een kwijt wilt; stuur die Apacer dan naar mij op :) Iedereen blij... ;)

Ff serieus: Ik denk toch dat de zwakste schakel de snelheid bepaalt, en of die Apacer of de Samsung nou sneller is, toch de langzaamste de snelheid bepaalt.

Ik denk dat je het beste kan kiezen om de Apacer er uit te pleuren. Zo houdt je twee modules over van hetzelfde merk/ type. Lijkt mij zowiezo beter voor de stabiliteit.

Maar waarom 'moet' er een reep uit als ik vragen mag..? En wat ga je met de 'overgebleven' dimm doen..? :)

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
okay dat langzaamste snap ik, logisch eigenlijk.
Maar haalt samsung geheugen cas2?

waarom er een uit moet,
ik ga een tweede pc bouwen en mis 200,= in mijn budget om geheugen te kopen, dus trek er een uit mijn huidige pc.
Dan koop ik later wel wat geheugen bij.
trouwens ik weet niet of dit geheugen duur was (dane) maar ik betaalde 202,= met 10 jaar garantie :)

Verwijderd

Waarom doe je ze niet om de beurt in de pc en kijk je zo welke het snelste is met een benchmark elke keer.

Aan de andere kant als samsung het langzaamste dan is de ketting net zo sterk als de zwakste schakel.

En over stabiliteit. Je hebt ze er nu alle 3 in zitten neem ik aan en ik hoor geen klachten dus... dat maakt niet veel uit denk ik.