Beeld doet raar na installeren windows

Pagina: 1
Acties:

• tehkaz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb een oude compaq proliant 800 en besloten om daar 98se op te zetten nu gaat het installeren allemaal goed, todat hij de hardware gaat detecten en een driver pakt voor m'n pci video kaart (een Cirrus Logic 5430/40 volgens de automatische drivers) als hij dat heeft gedaan doet het beeld heel raar, de cursor van de muis is een wazig blokje en allles wat je ermee "aanraakt" word ook vaag wazig.

maw. het beeld doet raar, nu heb ik al veel andere drivers geprobeerd te downloaden, maar ze werkten allemaal niet.
Bij windows 95 deed hij het wel gewoon goed, maar bij 98se niet.

Ik heb na 98se ook nog windows ME geprobeerd, maar daar had ik het zelfde probleem.

Kan iemand me hiermee helpen?

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

lijkt me toch echt wel een driver probleem, als het een onboard vga chipje is zou ik ff naar de site van de fabrikant gaan.

en ik weet niet wat voor een drivers je hebt geprobeerd, maar weet je zeker dat ze wel voor win98 waren?

• tehkaz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Het is, zoals ik al zei, een pci kaartje.
En ja, ik heb op driverguide.com verschillende drivers gedownload speciaal voor 98se, wat ik ook nog misschien kan melden, is dat ik maar maximaal een resolutie van 640x480 en 16 kleuren kan selecteren