Toon posts:

[XP] Windows XP in de soep na update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren de pc van een vriend meegenomen: de netwerkverbinding deed het niet meer. Hij had de laatste updates van xp geinstalleerd (zegt ie) en de dag daarna deed ie het niet meer. Leek me simpel, instelkwestie en weer terugbrengen.

Maar toen begon het:

- De netwerkaart is wel te zien in hardware, maar niet bij de netwerkverbindingen, ook niet na herinstalleren, ook niet met een andere netwerkkaart.
- Veel programma's starten niet op, of geven aan dat dat niet kan door vanwege onvoldoende bronnen
- software aanpassingen of verwijderen / toevoegen kan niet door windows install errors
- ga nog maar even zo door...

Ik heb de harde schijf als slave aan mijn pc gehangen en getest: geen virus, geen spyware, geen trojan, netjes 2% defragmentatie, 72 % vrij, geen problemen dus.
Temperaturen zijn gewoon goed, geen rare geluiden.

De configuratie:
-MSI K7T Turbo2
-AMD 1800+
-2x256 mb sdram
-Geforce 3 Ti
-40 Gb Maxtor
-DVD drive
-cd-brander
-Realtek 8239 netwerkkaartje
-300W Voeding

Ik weet dat ik met een clean install van xp waarschijnlijk kan merken of het aan xp ligt, maar ik wil liever weten hoe dit nou in godesnaam in elkaar zit. Bovendien draait norton systemworks 2003 en dat is (nu) niet te verwijderen.

Heeft iemand een idee?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je al een system restore geprobeerd ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstel werkt ook niet.

Wat misschien zou kunnen werken (leek mij) is een check van alle bestanden die windows nu gebruikt. Bestaat zoiets? Een soort terugwaarderen naar net na de installatie van xp.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:28:
Systeemherstel werkt ook niet.

Wat misschien zou kunnen werken (leek mij) is een check van alle bestanden die windows nu gebruikt. Bestaat zoiets? Een soort terugwaarderen naar net na de installatie van xp.
Dat bestaat, wat je moet doen is : Start -> Uitvoeren

code:
1
SFC /Scannow

Je hebt dan wel een XP Cd nodig (waarschijnlijk met SP2 geslipstreamed)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Super! Dat werkt!

Ik moet nog even testen of alles nog functioneert, maar de netwerkkaart is in ieder geval weer zichtbaar en alle programma's starten weer normaal op (lijkt wel...)!

ik ga dit zeker onthouden! Waarom is dit nou zo slecht bekend?

Bedankt!