Gisteren de pc van een vriend meegenomen: de netwerkverbinding deed het niet meer. Hij had de laatste updates van xp geinstalleerd (zegt ie) en de dag daarna deed ie het niet meer. Leek me simpel, instelkwestie en weer terugbrengen.
Maar toen begon het:
- De netwerkaart is wel te zien in hardware, maar niet bij de netwerkverbindingen, ook niet na herinstalleren, ook niet met een andere netwerkkaart.
- Veel programma's starten niet op, of geven aan dat dat niet kan door vanwege onvoldoende bronnen
- software aanpassingen of verwijderen / toevoegen kan niet door windows install errors
- ga nog maar even zo door...
Ik heb de harde schijf als slave aan mijn pc gehangen en getest: geen virus, geen spyware, geen trojan, netjes 2% defragmentatie, 72 % vrij, geen problemen dus.
Temperaturen zijn gewoon goed, geen rare geluiden.
De configuratie:
-MSI K7T Turbo2
-AMD 1800+
-2x256 mb sdram
-Geforce 3 Ti
-40 Gb Maxtor
-DVD drive
-cd-brander
-Realtek 8239 netwerkkaartje
-300W Voeding
Ik weet dat ik met een clean install van xp waarschijnlijk kan merken of het aan xp ligt, maar ik wil liever weten hoe dit nou in godesnaam in elkaar zit. Bovendien draait norton systemworks 2003 en dat is (nu) niet te verwijderen.
Heeft iemand een idee?
Maar toen begon het:
- De netwerkaart is wel te zien in hardware, maar niet bij de netwerkverbindingen, ook niet na herinstalleren, ook niet met een andere netwerkkaart.
- Veel programma's starten niet op, of geven aan dat dat niet kan door vanwege onvoldoende bronnen
- software aanpassingen of verwijderen / toevoegen kan niet door windows install errors
- ga nog maar even zo door...
Ik heb de harde schijf als slave aan mijn pc gehangen en getest: geen virus, geen spyware, geen trojan, netjes 2% defragmentatie, 72 % vrij, geen problemen dus.
Temperaturen zijn gewoon goed, geen rare geluiden.
De configuratie:
-MSI K7T Turbo2
-AMD 1800+
-2x256 mb sdram
-Geforce 3 Ti
-40 Gb Maxtor
-DVD drive
-cd-brander
-Realtek 8239 netwerkkaartje
-300W Voeding
Ik weet dat ik met een clean install van xp waarschijnlijk kan merken of het aan xp ligt, maar ik wil liever weten hoe dit nou in godesnaam in elkaar zit. Bovendien draait norton systemworks 2003 en dat is (nu) niet te verwijderen.
Heeft iemand een idee?