[Asus P3B-F] Geen printer

Pagina: 1
Acties:

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Mijn oude P3 systeempje heeft altijd goed gewerkt, nooit problemen mee gehad onder Win98 (zonder printer). Nu heb ik Windows XP vers geinstalleerd, alle updates erop ed. Mijn printer heb ik er ook op aangesloten, maar deze wordt helemaal niet herkend door Windows, ook niet als ik hem handmatig toevoeg. In de FAQ van Asus staat dat wanneer je een Creative Live gebruikt de COM-poort moeilijk kan gaan doen. Dus de kaart eruit, maar geen succes. Ook heb ik alle mogelijke instellingen in het BIOS uitgeprobeerd (ECC, ECP ed.).

Helaas geen succes, weet iemand raad?

Asus P3B-F
P3 500
256 mb PC100
Realtek netwerkkaart
HP LaserJet 4050

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En wat als je de laserjet via de jetdirect aansluit op je netwerk ?

And The Only One

• Rixo12
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 15:15
Hoe heb je de printer aangesloten op de printer? USB?
Een kennis had een problemen met de USB poorten op het zelfde type moederbord. Dit heb ik niet kunnen verhelpen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rixo12 schreef op 12 augustus 2004 @ 20:13:
Hoe heb je de printer aangesloten op de printer? USB?
Een kennis had een problemen met de USB poorten op het zelfde type moederbord. Dit heb ik niet kunnen verhelpen.
zal wel niet aan USB liggen, want de 4050 heeft zover ik weet geen USB aansluiting

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Tom_Paris schreef op 12 augustus 2004 @ 14:08:
[...]
Dus de kaart eruit, maar geen succes. Ook heb ik alle mogelijke instellingen in het BIOS uitgeprobeerd (ECC, ECP ed.).
Zit er in de BIOS geen optie waarmee je de resources opnieuw uitdeelt? bla bla on boot of zo?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Tom Paris
  • Laatst online: 07-07 21:53
Printer heeft idd geen usb, zit ook geen JetDirect server in, alleen parallel dus.

Het BIOS heeft geen functie om resources uit te delen. Het enigste wat kan is het instellen van het IRQ voor de poort. Welke Windows dan ook braaf overneemt als ik ze verander.

De printer doet het nog 100% en de kabel is ook in orde, inmiddels uitgeprobeert op een ander systeem.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• FragFrog
  • Laatst online: 00:33
Hmmm... Ik heb ervaring met een P3-500 op een Asus P3b-F waarvan resouces (PCI sloten, fan adapters) stuk gingen, maar dat ging normaal gesproken altijd met vrij veel geweld gepaart (opgeblazen voedingen, you know the drill ;)). Doorgaans zijn het toch beresterke plankjes, dus ik vermoed eigenlijk dat je het probleem in de software moet gaan zoeken.

Windows XP heeft een beetje nare printeraansturing heb ik zelf gemerkt (programma's die data erover sturen en onder 98 perfect werken maar onder XP niks meer zien) met oa mijn MP3speler en rekenmachine, dus wellicht dat je wat meer info kan vinden in WoS? :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1