Ik ben op zoek naar een goede interlinkkabel tussen mijn geluidskaart SoundBlaster Live 5.1 en versterker NAD 320! Ik weet dat er veel mogelijkheden zijn in de prijsklasse, ik ben gewoon benieuwd wat er allemaal gebruikt wordt! Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!
Ik gebruik een Jack-tulp kabeltje. Zwart, met een rode en een witte jack. 1m lang. Kost iets van €2 tegenwoordig. Ik heb er volgens mij iets van f2,50 of f3,00 voor betaald. Doet nu al bijna 10 jaar zijn werk naar volle tevredenheid.
analoog? digitaal coaxiaal? digitaal optisch? een beetje meer info is wel handig ;-)
Verwijderd
Als je de specs van die versterker opzoekt, had je deze vragen zelf kunnen beantwoordenmouse256 schreef op 12 augustus 2004 @ 13:59:
analoog? digitaal coaxiaal? digitaal optisch? een beetje meer info is wel handig ;-)
Verwijderd
iedere interlink is goed, ze klinken alleen allemaal net iets anders (als je een heel goed gehoor hebt...) dus een kwestie van smaak of geld...was zelf laatst in super hifi winkel en daar stond een setje van +/- 50.000 euro te spelen. (versterker/cd/boxen) zat een cdtje met bob marley in van 2 euro incl. veel ruis...antwoord van verkoper " uiteindelijk gaat het gewoon om lekkere muziek.." dus... koop een kabel van 2/3 euro en zet lekkere muziek op!
(kan je dan beter met een cd speler doen dan via je soundblaster)
(kan je dan beter met een cd speler doen dan via je soundblaster)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 14:22 . Reden: vergeten ]
waarschijnlijk, maar een kleine moeite van de TS om het even te vermelden hé, gaat meer antwoorden opleveren volgens mij...Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:01:
[...]
Als je de specs van die versterker opzoekt, had je deze vragen zelf kunnen beantwoorden. Volgens mij gaat het hier gewoon over een stereoversterker. Dus analoog zal wel de enige optie zijn.
om terug ontopic te komen,
ik gebruik een zelf gesoldeerde jack-tulp kabel, omdat ik zo'n lange afstand niet kon vinden, maar ik zou dat afraden, die contactpunten bij zelf solderen zijn niet zuiver genoeg (en sterk genoeg om die kabel vaak in en uit te trekken), als je een langere afstand nodig hebt zou ik voor een tulp-verlengkabel gaan...
Ongeveer eender welk kabeltje zal wel voldoen. De SB 5.1 Live heeft zo'n lullige kwaliteit dat het echt dwaas is om te investeren in een kabeltje van meer dan enkele euro's.
subsonik schreef op 12 augustus 2004 @ 14:19:
Ongeveer eender welk kabeltje zal wel voldoen. De SB 5.1 Live heeft zo'n lullige kwaliteit dat het echt dwaas is om te investeren in een kabeltje van meer dan enkele euro's.
ondertussen weten we wel dat je een nieuwe versterker hebt....
Hoe speel ik mn gloednieuwe Nad 320 versterker het beste in?
Hoe speel ik mn gloednieuwe Nad 320 versterker het beste in?
[ Voor 47% gewijzigd door teacher op 12-08-2004 16:06 ]
Wise enough to play the fool
Pagina: 1