Toon posts:

windows sbs 2003 fax probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op het werk een nieuwe server geinstalleerd met windows sbs 2003 UK.
Als faxmodem gebruik ik de Dynalink D56EW. Het ontvangen van faxen en routen werkt prima. Echter als ik een fax wil verzenden wordt de fax wel beantwoord door de ontvangende fax, maar kunnen ze niet communiceren. Uit het faxapperaat rolt iets onleesbaars en het lijkt wel of de hele pagina op 2 cm is afgedrukt. De ontvangende fax geeft na de tijd ook een foutmelding over de communicatie. Iemand een idee waar ik het probleem kan zoeken?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

heb je alle goeie drivers gebruikt? met welke software fax je?

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als drivers de meest recente van dynalink gebruikt. Verder kan ik wel internetten, inbellen en faxen ontvangen dus dat lijkt me wel okee. Als faxsoftware gebruikt ik het programma dat in Small business server 2003 is ingebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem kunnen oplossen door een Dynalink 56PMi intern modem te plaatsen. Hier kon ik bij de modemsettings de regio opgeven, want deze stond standaard op USA aangezien ik gebruik maak van een engelse versie van windows. Bij de externe modem kon dat niet en ik denk dat hij via amerikaans protocol uitbelde en opnam volgens het protocol van het zendende faxapperaat. Vandaar de problemen.