2 netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een realtek (RTL8019) isa netwerkkaart en een winbond (RP-1651W) PCI netwerkkaart, allebei 10 Mb, in een win' 98 machine, de realtek werkt perfect, maar vandaag probeerde ik er de de winbond bij te zetten, maar die krijg ik niet geinstalleerd. Windows herkende hem wel direct en gaf gelijk aan de hij een RP-1651 PCI device gevonden had, drivers geinstalleerd van de driver disk, alles leek goed te gaan, maar na rebooten gaf windows gelijk aan dat hij niet goed geinstalleerd was. Ander pcislot hielp ook niet. Ik heb nog wel andere drivers van internet gehaald, maar die waren ook uit '97. Windows geeft verder aan dat er geen irq/io conflicten zijn, hij moet perse op irq 3 staan, io kan wel veranderd worden, maar die veranderen maakte ook niets uit, hij bleef niet werken. Ik heb 2 van die kaartjes, heb ook de ander erin gezet, maar ik kreeg die ook gewoon niet werkend, hij blijft hij het starten van windows zeggen dat hij niet goed geinstalleerd is. Heeft iemand een idee?

• shadax
  • Niet online
Device status:
This device is either not present, not workin properly, or does not have all the drivers installed. (Code 10)

De drivers eroverheen installeren of alles deinstalleren en dan weer opnieuw installeren helpt niet. Ook zonder de realtekkaart in die computer werkt hij niet..

• shadax
  • Niet online
Ander pcislot hielp ook niet.
Hij heeft in 3 verschillende sloten gezeten..

Verwijderd

Misschien issie wel defect....

Verwijderd

Probeer in de BIOS eens een IRQ te reserveren voor die kaart...

• shadax
  • Niet online
Ik heb er nu via mijn bios voor gezorgd dat hij op irq 9 staat, geeft volgens windows geen conflicten, maar hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding.

Hij zou misschien kapot kunnen zijn, maar het zou heel toevallig zijn als 2 kaarten allebei kapot zijn. En hij is ook zeker niet helemaal kapot, want als ik er een kabel insteek dan gaat het ledje op de kaart gewoon branden. Als hij echt kapot zou zijn, dan zou windows hem denk ik ook niet automatisch zien...

• shadax
  • Niet online
Ok, kaart maar gewoon omgeruild met een realtek pci kaart uit mijn linuxserver. In linux was het 2x klikken en de winbondkaart werkte.

Verwijderd

Linux.........klikken ?!?!
|:(
Jeez.

• shadax
  • Niet online
sorry, zat standaard bij redhat, werkte ook niet helemaal, mijn oude kaart kreeg ik niet weg met die tool
Pagina: 1