Monitor doet vaag, wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Gisteren zette ik mijn monitor aan (Sony GDM-FW900, 24"), en op een gegeven moment, nog in de opwarm periode die het ding heeft (voor die tijd zitten alle hoeken nog niet goed, en kun je in het menu bepaalde functies niet bij) gaf het ding een enorme tik/plof van achteruit de kast. Tegelijkertijd viel het beeld even weg (je zag ff kleiner/zwart worden).

Ik schrok me uiteraard de pleuris (klereding kost meer dan 2000 euro, en dat zie je niet graag kapot gaan) en zette 'm meteen uit.
Na een half uur dacht ik, nog maar weer even proberen, en toen heeft ie het de hele dag weer goed gedaan.

Vanochtend zet ik 'm weer aan, ik lekker surfen, so far so good. En ineens weer, PATS, het beeld leek wel buiten de randen op te rekken, werd helemaal vaag, en daarna weer normaal. Ik denk, ik zet 'm maar weer uit.

Nu zit ik dus op mijn 2e monitor dit berichtje te tikken, zonder muis, (USB hub van die monitor :X), en ik vraag me af wat er in godsnaam aan de hand kan zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmmm, zou het ding toch voor garantie aanbieden, want dit is niet gezond. Mogelijk dat er iets mis gaat met de stroomvoorziening waardoor hij niet genoeg stroom krijgt ofzo.

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Ik heb wat zitten zoeken, maar het kan dus of de voeding of de beeldbuis zelf zijn (lek ofzo? ik heb er geen verstand van :P)

Het is in ieder geval wel balen, volgens Sony heb je 3 jaar garantie op de onderdelen, and guess what. Ik heb 'm nu 3 jaar en 2 weken :(

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Denk niet dat ze moeilijk doen om 2 weken hoor. Maar heeft het niks te maken met degauss ofzo?

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Nee het degaussen klinkt heel anders (dat geeft zo'n enorm bzzzoemmm geluid, dit klinkt alsof er steen tegen de voorruit vliegt...)
Het zal wel ergens een flinke vonk zijn die overslaat ofzo :?

Verwijderd

Het heeft mogelijk te maken met een te hoge luchtvochtigheid (spontane ontlading van de hoogspanningscascade). Kijk eens in de technische gegevens of het ding gelimiteerd is mbt luchtvochtigheid.

al gevonden: http://www.superwarehouse...Monitor/GDMFW900/p/105660 volgens die site kan ie max 80% hebben.. de afgelopen dagen was het in nl af en toe meer dan 90%

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 14:08 ]

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Ik heb toevallig de afgelopen dagen precies naast mijn monitor zo'n digitaal weer-metertje staan, de luchtvochtigheid is hier niet boven de 60% gekomen (meestal ~40%). Meestal is het nog lager in mijn kamer (hier op zolder staan allemaal PC's en die monitor zelf zorgt ook voor de nodige hitte, ik denk dat ik mijn kamer droogstook ofzo :P)

Verder staat de monitor hier al 3 jaar, en zijn er wel meer vochtige dagen geweest. Nog nooit heb ik zoiets gezien bij dit scherm.

Ik denk dat ik 'm zeer binnenkort maar naar Sony sleep ofzo (kijken of ze nog moeilijk doen over de garantie, vast wel, dat soort dingen zitten nooit mee hier :'()

[ Voor 17% gewijzigd door SiliconError op 12-08-2004 14:17 ]

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Ik denk, ik meld nog maar even hoe het is afgelopen:

Het ding is (lang) weg geweest naar Sony, uiteindelijk hebben ze er een totaal nieuwe beeldbuis in gezet. Omdat op de garantie een 'uitloop-periode' zit van 1 maand, is het nog gratis en voor niets gebeurd :D

* SiliconError is er dus erg tevreden over, kudo's voor Sony
Pagina: 1