Ghost Image installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 19:15
Hallo mensen, na veel forums afgezocht te hebben, en ook de symantec site uitgekamt te hebben, ben ik nog steeds benieuwd hoe ik dmv een ghost image op dvd mijn pc opnieuw kan installen...

Moet ik in mn bios vanaf mn dvd drive booten ofzo? En wat ik me ook afvroeg; wat gebeurd er dan precies? Wordt mijn huidige systeem eerst gewist, en daarna overgeschreven? Of wordt er gewoonweg overheen geschreven?

In het laatste geval doe ik dan wel gewoon een clean install, maar dan mis ik weer zaken als office enzo... Is weer zon gedoe..

Alvast bedankt,...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Macros4 schreef op 12 augustus 2004 @ 13:19:
Moet ik in mn bios vanaf mn dvd drive booten ofzo?
Ja. Wel zorgen dat de DVD dan ook bootable is natuurlijk (je kunt bv. Ghost een bootable diskette laten maken en Nero kan deze weer inlezen en daarmee een CD of DVD bootable maken).
wat gebeurd er dan precies? Wordt mijn huidige systeem eerst gewist, en daarna overgeschreven? Of wordt er gewoonweg overheen geschreven?
Dat laatste. De harddisk wordt gewoon van begin tot eind, sector voor sector overschreven.
In het laatste geval doe ik dan wel gewoon een clean install, maar dan mis ik weer zaken als office enzo...
Niet als je office installeert voordat je een Ghost image maakt. Je harddisk wordt gewoon teruggebracht naar *precies* de toestand waar hij in was op het moment dat je het image maakte. Dus als je eerst een complete installatie + updates + software installs doet, heb je dat allemaal weer terug.

Anyway, dit is echt wel uit te vinden door even te zoeken, dus ik ga dit topic toch dicht doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 12-08-2004 13:35 ]

Dit topic is gesloten.