Toon posts:

Geen geluid; Wel geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem... ik heb sinds een paar weken een nieuw moederbord (Asus X-Series A7N8X-X) met daarop een geluidskaart (NVidia nForce Audio Codec Interface). Windows XP kan deze geluidskaart netjes vinden en installeert hem probleemloos.

Het probleem nu is dat als ik een geluid probeer af te spelen, dat er geen geluid uit de boxen komt. Het ligt niet aan de boxen, ik heb er 3 verschillende geprobeerd. De stekkertjes van de boxen zitten ook goed erin; van het moederbord weet ik het niet, daar heb ik niet zo superveel verstand van.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,
Ricky

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

windows ziet de kaart, maar drivers vinden doettie waarschijnlijk niet... heb je de CD die bij je moederbord geleverd is wel geinstalleerd?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33

Nakebod

Nope.

Wat mij bijstaat van verschillende MSI borden, weet niet of dat bij die Asus X serie ook zo is, heb ik niet zo heel veel gebruikt:
Op het mobo zitten jumpers voor front audio, als je die eraf haalt, maar de front audio niet had aangesloten, kreeg je geen geluid, door de normale uitgang.
Met jumpers erop uiteraard wel, en ook als je de front aansluiting goed aansloot.
Dus misschien dat Asus ook zoiets heeft?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

staat ie niet toevallig op mute bij volumeregeling :Z
mn kristallen bol is vandaag stuk gevallen, ik kan het helaas niet zo voor je zien

ofwel: wat heb je al geprobeerd
(en we groeten elkaar standaard al, hoeft er niet onder)

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 12 augustus 2004 @ 12:38:
windows ziet de kaart, maar drivers vinden doettie waarschijnlijk niet... heb je de CD die bij je moederbord geleverd is wel geinstalleerd?
Er zit inderdaad een CD bij en deze heb ik ook geinstalleerd. Dit maakt alleen helaas verder geen verschil.
Nakebod schreef op 12 augustus 2004 @ 12:39:
Wat mij bijstaat van verschillende MSI borden, weet niet of dat bij die Asus X serie ook zo is, heb ik niet zo heel veel gebruikt:
Op het mobo zitten jumpers voor front audio, als je die eraf haalt, maar de front audio niet had aangesloten, kreeg je geen geluid, door de normale uitgang.
Met jumpers erop uiteraard wel, en ook als je de front aansluiting goed aansloot.
Dus misschien dat Asus ook zoiets heeft?
Ik heb eigenlijk bijna geen verstand van hardware. Van jumpers staat me wel iets bij, dat heb ik gelezen in het boekje dat erbij zat. Maar nu weet ik nog niet echt wat ik zou kunnen doen... :? :/
DataGhost schreef op 12 augustus 2004 @ 12:40:
staat ie niet toevallig op mute bij volumeregeling :Z
mn kristallen bol is vandaag stuk gevallen, ik kan het helaas niet zo voor je zien

ofwel: wat heb je al geprobeerd
(en we groeten elkaar standaard al, hoeft er niet onder)
In tegenstelling... hij staat zelfs helemaal naar boven en hij is niet gedempt.
Mijn microfoon doet het overigens wel. Maar deze zit op een USB-poort, ik weet niet of dat uitmaakt...

PS. Srry van dat groeten.... ik ben nog nieuw hier.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 12:36:
Hoi,

Ik zit met een probleem... ik heb sinds een paar weken een nieuw moederbord (Asus X-Series A7N8X-X) met daarop een geluidskaart (NVidia nForce Audio Codec Interface). Windows XP kan deze geluidskaart netjes vinden en installeert hem probleemloos.
Als jij de A7N8X-X hebt dan zit daar een Realtek® ALC650 geluidschip op. Een codec Interface lijkt me ook niet echt een geluidskaart. Kijk eens of je de Realtek driver al geinstalleerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
__fred__ schreef op 12 augustus 2004 @ 12:59:
[...]

Als jij de A7N8X-X hebt dan zit daar een Realtek® ALC650 geluidschip op. Een codec Interface lijkt me ook niet echt een geluidskaart. Kijk eens of je de Realtek driver al geinstalleerd hebt?
In mijn lijst van hardware (Apparaatbeheer) kan ik onder 'besturing voor geluid, video en spelletjes' helemaal niets vinden over Realtek... Op de Driver-CD staat daar ook niets op, maar ik zal even op de website kijken!!

• dev icey
  • Laatst online: 09-12-2025
Probeer anders de volgende driver te installeren:
http://www.asuscom.de/pub...alc650/alc650_wdma341.zip

Dit is gewoon de driver die asus geeft voor jouw geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Nope... :'(

Welke drivers ik ook installeer... geen verandering.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 13:52 ]

• dev icey
  • Laatst online: 09-12-2025
staat je onboard geluidskaart wel ingeschakeld in je bios?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 12:52:
[...]

PS. Srry van dat groeten.... ik ben nog nieuw hier.
Geeft niks, DataGhost is ook redelijk nieuw hier, hij kan gewoon heel goed standaard-replies posten... :z
Pagina: 1