Toon posts:

Volume Magic zoals partition magic bestaat dat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al enige weken met een raid0, meet technisch attodisk lekker snel. In de praktijk met performance meter van windows kom ik veelal niet hoger dan 1/4 van een single disk speed ofwel 1/8 van raid0.
needless to say ik wil de boel gaan verherbouwen zonder alles er opnieuw op te hoeven zetten. Veritas volume manager doet het helaas niet iemand enig idee wat wel werkt buiten opnieuw formateren fdisken etc.
Voor zover ik kan zien zijn de volumes in feite gewoon files van 80GB maar kan ik dat straffeloos veranderen ?
iemand een idee ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Partition Manager 2004/2005 ondersteunt ook dynamische volumes :)

En wat betreft de performance: houd er rekening mee dat Real World performance nooit constant gelijk is aan de STR snelheid, zoals ATTO het meet. ATTO bencht één blokje data op één plaats en in de werkelijkheid worden steeds verschillende blokjes op verschillende plaatsen uitgelezen en geschreven. Dat haalt de gemiddelde snelheid omlaag :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip ;) ben al aan het slobberen...

found the borgdecreption tool too 8)

over snelheid:
Defrag op een striped haalt maximaal 1/8 van de max striped speed. ( 1/4 single )
Defrag op een single haalt 1/2 van een singles speed ....
Helaas voor de raid0

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas 7tools partition manager 2004 en 2005 kennen een dynamische schijf .... een vooruitgang ten aanzien van "bad disk" or "Unknown format"
maar resize of move van een logische volume is er helaas niet bij :?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:27

MrDry

Desperados!

Er bestaat wel een stukje software dat dat kan. Volgens mij is het van Paragon.
Eerst Dynamic naar basic converten en dan resizen....

http://www.partition-manager.com/index1.html

Ik heb het gebruikt om de schijven van onze server te resizen....was een enorm geklooi om het aan de gang te krijgen. Het werkte niet op onze server maar wel bij onze leverancier. Geen idee waarom.

Na een maand toch besloten om de hele server opnieuw te installeren omdat deze om onverklaarbare redenen vast liep.

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Tot op heden kan ik alleen converters van dynamic naar basic voor 1 volume en dat kan windows zelf ook ... ik heb een aantal volumes waaronder een aantal striped ...
ik heb op dit moment net te weinig ruimte over om een spanned volume te maken om daar de data van de striped volume op te zetten en de stripe te verwijderen.
toch vreemd dat hier nog zo weinig voor is aan 3th party tools

paragon lijkt ook alleen maar 1 volume te converteren .... helaas

En onder linux/unix zijn ze er in "overvloed" grrrr volume resizers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost...

veritas volume server manager kan het wel het resizen etc....
instaleert alleen op een ... server ... dus maar ff 2003 ent server erop geknalt en wat gestoeid met de settings maar het werkt.

een "patch" ala raid5 in windows XP zou wel lekker zijn ..

anyhow bedankt een ieder voor de antwoorden

Verwijderd

Topicstarter
Probleem niet opgelost ...

veritas server volume manager kan niet kleiner maken ...

"Shrinking is not an option"

moet ik nou echt het linux c++ ntfs project gaan omzetten naar windows ???

stripe defragmenteren in server 2003 is stukken sneller en stiller

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 13:20 ]

Pagina: 1