Toon posts:

Win XP zwart scherm na opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
Amd 2200
Asus A7N8X-X
Win XP-Home

Hallo,
Ik zit met een vaag probleem. Ik heb al gezocht in de "search" functie en daar kom ik het probleem een enkele keer tegen echter steeds zonder oplossing/antwoord.

Bovengenoemd systeem van m'n pa draait al 3/4 jaar probleemloos.
In de vakantie had ie een crash gehad terwijl ie aan't printen was.

PC starte sindsdien niet meer normaal op maar bleef hangen in Bios Safe mode.
Afijn, bios ge-reset en ge update van 1006 naar 1009 met Flash.

Sindsdien als ik Win Xp opstart blijft ie hangen in een zwart scherm.
Dit alles nadat je eerst dat Win Xp Home laadscherm ziet in alle kleuren en geuren.
En daarna kom je dus in een zwart scherm waar ie blijft hangen.
Je ziet het pijltje van de muis wel en die kan je ook bewegen en als je een cd plaatst dan zie je ook een disc even bij de pijl verschijnen maar "that's it".

Hij deed het voorheen altijd naar behoren. Dat is het gekke.

Als ik Win Xp wil booten van cd dan geeft ie telkens een fout.
Maw ik kan hem niet booten of opnieuw installeren of repareren.

Ook in veilige mode (F8), vga mode of welke andere mode ook verschijnt het bekende zwarte scherm.

Er zit verder niets aangesloten, alleen muis, keys and beeldscherm.

Wat kan het zijn of wat kan ik evt. proberen.
Alvast bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem het PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Je topicstart is namelijk onvolledig en er is nog zoveel meer wat je had kunnen uitproberen en uitsluiten :)

edit:
nm

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 12-08-2004 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou doe eens een gooi :?

Volgens mij zit het probleem in de software maar de dingen waar jij naar verwijst gaat over hardware.

Zoals ik al zei start het systeem precies op zoals het moet.
Eerst bios dan windows xp logo met laadbalk en vervolgens een mooi zwart scherm.

Zoek jij nu eens in de search functie naar dit onderwerp en vertel me dan eens hoeveel oplossingen/antwoorden er te vinden zijn?

Net heb ik geprobeerd de pc te booten vanaf cd (win xp home).
Als ik hem opnieuw wil installeren dan laad ie alle gegevens totdat ik kan zeggen "installeren" en dan start ie ineens opnieuw op.

Opstarten in veilige mode heb ik net ook nog eens voor de 1000e keer geprobeerd.
Dan krijg ik een mooi zwart scherm met in 4 hoekjes "veilige mode" in't midden bovenaan staat "windows xp bla bla" maar verder niets!!! |:(

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:33
Je post een vraag in PMG maar geeft geen relevante technische gegevens, hoe verwacht je dat we je dan kunnen helpen? ;)

Zoek eerst eens op hoe warm de CPU wordt, wat je voltages zijn, controleer of de HD goed werkt in een andere PC en test het geheugen. Controleer voor de grap ook eens of je de FSB niet per ongeluk verkeerd hebt staan, etc.

Oftewel, de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• barat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Als je xp niet opnieuw kan installeren dan is of iets van je hardware stuk / niet goed aangesloten of je bios staat niet goed ingesteld. (hardware kan 'spontaan' stuk gaan)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou doe eens een gooi :?

Volgens mij zit het probleem in de software maar de dingen waar jij naar verwijst gaat over hardware.
Zo schiet het ook niet op hé. Neem dus nogmaals de startpost van het PMG Beleid door en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Als je van mening bent dat het aan software ligt, post dan ook daar waar het hoort. En vergeet ook niet te vermelden ook wáárom je denkt dat het aan de software ligt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.