Toon posts:

USB te weinig stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Hercules DJ Console aangeschaft en krijg hem nog niet aan de praat. Het apparaat prefereert USB 2.0, maar USB 1.0 zou ook moeten werken mits er geen andere apparaten op die betreffende hub zijn aangesloten.

Op mijn tweede PC waar ik de console aangesloten wil hebben is alleen USB 1.0, maar er zijn er genoeg om de console een vrije hub te geven.

Eenmaal aangesloten en werkende klinkt het geluid zeer slecht, naar mijn idee te zwak. Zelfs door de koptelefoon.

Een bezoekje aan jullie search bracht me bij MBM. Eenmaal geinstalleerd geen idee wat ik er aan heb. Een kijkje bij Apparaatbeheer bracht me wel iets verder. Hier kwam onderstaande uit. Zouden jullie de conclusie kunnen trekken en mij tips kunnen geven?

Afbeeldingslocatie: http://www.rtkeramiek.nl/usb.JPG

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Zo te zien geeft je usb-poort 500mA (wat normaal is, da's het maximum) en trekt je DJ maar 300mA.
Het zou me dan ook verwonderen dat je geluid door deze reden te zwak is.

Verwijderd

Topicstarter
Dan probeer ik het eens op een usb 2.0 aansluiting op mijn andere pc. En daarna bekijk ik opnieuw de stroom.

Verwijderd

Topicstarter
Wederom een stroom van 300mA.
En wel perfect geluid!

Het probleem zit hem dus niet in de stroomvoorziening!

Heeft iemand een idee wat dan het probleem kan zijn?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat de usb1.x bus gewoon jammerlijk teweinig bandbreedte heeft?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Het was een driverprobleem met de AVI IDE Drivers. Deze heb ik eraf gegooid en op de standaarddrivers werkt hij wel. Nu zit ik alleen met een AGP probleempje, maar dat doet er in dit topic denk niet meer toe.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een 2,5 inch USB2 boxje die NIET werkt op On-Board USB op een moederbord maar wel op een apart USB1.0/1.1/2 kaartje en dan krijg die wel 5v stroom. De schijf gaat dan spinnen en als ik dus de hd op de onboard aansluit hoor ik de schijf tikken maar niets doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1