Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blowhole Maken in Plexiglas

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik heb plexiglas op maat laten zagen bij de Fixet.
Nu wil ik graag precies in het midden een blowhole maken.
Hoe kan ik dit het beste doen, met wat voor gereedschap.
Het gaat vrij gauw kapot namelijk, ook al met het boren van 4 gaatjes om het plexiglas vast te maken aan mijn kast.
Ik heb gekeken in de faq of daar informatie stond maar helaas was er nix over plexiglas te vinden.
Ik weet niet of het het zelfde is als plastic waar wel wat over stond.

PunlArjen

Verwijderd

je kunt een gaatje maken en dan met een heel fijn zaagje het gat uitzagen, of je kunt met een 7-gatenzaag een gat boren (ik zou de 1e optie kiezen, met die 7-gatenzaag kun je snel het plexiglas beschadigen)

Verwijderd

arjentjuh schreef op 12 augustus 2004 @ 12:13:
Ik heb plexiglas op maat laten zagen bij de Fixet.
Nu wil ik graag precies in het midden een blowhole maken.
Hoe kan ik dit het beste doen, met wat voor gereedschap.
Het gaat vrij gauw kapot namelijk, ook al met het boren van 4 gaatjes om het plexiglas vast te maken aan mijn kast.
Ik heb gekeken in de faq of daar informatie stond maar helaas was er nix over plexiglas te vinden.
Ik weet niet of het het zelfde is als plastic waar wel wat over stond.
Ik maak het liefst gaten met een figuurzaag anderen doen dat weer liever met een 7-gaten zaag of dremel. Het is net waar je het beste mee kunt werken :)

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Plexiglas bewerken.

Helemaal onderin kijken :)

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

met een dremel denk ik dan maar, niet te hard drukken!!!
zeker niet met grof geschut als decoupeerzagen aan de haal iig.

hoe rustiger je het doet, hoe beter het resultaat.
ook bij de gaatjes voor de bevestiging, niet te hoog toerental, zeker niet te laag.
ga maar een beetje op je gevoel af.

MSI GX660R for the win!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik kom er zo wel uit hartelijk bedankt voor de snelle reacties

PunlArjen

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 22:28

PnD

like in Pinda ^_^

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
hoe dun is je plexiglas want het ziet er naar uit dat je maar heel dun materiaal gebruikt

Verwijderd

4MM Is altijd wel goed...
Snijd perfect met een scherp stanley-mes!
Heb je vast nog wel ergens in je gereedsschapskist liggen.
;)

• DarksandII
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06-2021

DarksandII

Don't ever judge me.

Voor het maken van perfect ronde gaten, heb ik samen met mijn buurman een aparaatje gemaakt voor in de kolomboormachine, het stelt niet veel voor, het is een langwerpig blokje, met aan de ene kant een as (voor in de boorkop) en aan de andere kant een oude tap die we als bijteltje hebben geslepen, we hebben 2 gemaakt, 1 voor een 96mm blowhole, en een voor mijn waterreservoir.

Het is dus een klein excentrisch mesje, die langzaam draaiend, perfect ronde gaten in zelfs dus metaal kan snijden, wel goed smeren, en zeer langzaam laten draaien. Ook plexiglas zou geen probleem zijn, je moet echter wel een kolomboormachine (of een buurman met één) hebben

Wel boren we de platen voor, zodat de as uit de boorkop hierin past, zorgt voor extra steun.

[ Voor 7% gewijzigd door DarksandII op 15-08-2004 12:39 ]

Lian-LiQuad, Liquid cooled Asus Maximus Formula, Intel Q6600@3Ghz, 2 x Asus EAH3870 X-fire, 2 x 2GB OCZ Reaper-X 800

Verwijderd

of je boort gewoon een gat en zaagt het daarna vanuit dat gat eruit. Wel moet je het dan iets kleiner maken als je uiteindelijk wil. Dan hoef je het niet zo netjes te doen, en kun je het bijwerken met een vijl oid totdat het de goede grootte heeft.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28

Bestla

Kvinne

Ik heb een blowhole gewoon met een decopeerzaag gedaan. Het plexi volledig beplakt met tape zodat je het niet beschadigd. Rustig zagen op het laagste toerental met het fijnste zaagje erin en voila het was gelukt.
Het moest een 120mm blowhole worden dus om af te tekenen heb ik een cd-rom gebruikt. Past perfect!

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 16-08-2004 08:34 ]

Pagina: 1