Toon posts:

[phpBB] Hoe een forum offline maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede-GoTters,

Ik hoop dat dit in het juiste forum staat, anders moet een Mod hem maar even verplaatsen.

Ik heb voor iemand een forum op mijn site geplaatst t.b.v. een schoolopdracht. Nu wil de docent het forum graag op CD hebben ter beoordeling.
Wat is de beste methode op een forum offline (en op CD) te krijgen?

(Ik weet wel dat ik de database kan dumpen maar kan ik op die dump ook “connecten” met het phpBB-forum? Hoe?)

Alvast bedankt

Jason X
spammen van je forum is niet nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 12-08-2004 12:23 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee, een dump kan zonder PHP en webserver niet zomaar connecten naar een database.. Sowieso niet als die database online staat en je forum is offline ;)

Misschien kun je echter alle pagina's los opslaan ofzo?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er was geloof ik een knoppix project in combinatie met xampp software waarmee je een bootable cd met je php kan maken.

[gevonden]
lamppix
Misschien is het ook al goed te doen door xampp met je site op een cd te zetten om vervolgens apache en mysql vanaf cd te draaien, maar dit heb ik nog nooit geprobeert.

[ Voor 51% gewijzigd door Dionysus op 12-08-2004 12:15 ]

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 16:47
ik denk dat je het beste met zo'n complete site ripper programma (die alle pagina's en pics van een site download) alles kan downloaden als html bestanden en dat op die cd zetten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Wat je kan doen, phpdev (en er zijn vast alternatieven) bieden een 'zipje' aan, met daarin apache, php en mysql. Die kan je opstarten met een Batchbestand, en zouden dus ook van cd gedraaid kunnen worden, zonder installatie.

Dus de docent start die batch, en klaar ben je.

In de batch voeg je een regel toe die de index.php opend, zodat de leraar echt niks hoeft te doen. 10 minuten werk :)

Verwijderd

Wel een makkelijke manier om een forum voor school te maken ;) Maak ook wat screenshots van de Admin-pages, krijg je een hoger cijfer :>

Verwijderd

Topicstarter
De opdracht was niet het maken van een forum, want dat was wel heel makkelijk dan :P Het moest een discussieforum zijn voor de studenten. En nu wil de docent de participatie beoordelen.

Alvast bedankt voor al jullie ideeen. Ik ben nu 1tje aan het proberen, waarschijnlijk de "eenvoudigste" dus ik hoop dat ie lukt.

Met behulp van het programmaatje BlackWidow rip ik de site en wordt van een php bestand een html bestand gemaakt. Ik hoop dat het lukt. I'll let you know!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 13:48 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:29
Heeft de doccent dan geen internet toegang? Die html optie is trouwens het best, dan hoeft hij geen Apache/IIS/overige webserver + php te draaien :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik snap ook niet maar het schijnt dat ie het wil inleveren bij de cijfercommissie ofzo. Om de deelname te beoordelen. Stelletje lutsers.

Anyway, ik heb het alsvolgt gedaan: met BlackWidow het forum geript naar html bestanden. Alleen maakt ie er meer aan dan nodig (hij creeert alle mogelijke quote mogelijkheden enz. ook apart), dus bij een groot forum zal dit misschien alsnog niet goed uitkomen.

Daarnaast had ik een probleem met de resulterende bestandsnamen: Viewtopic.php?=3 wordt Viewtopic.php%3Ff=3.html
en dan werken natuurlijk alle links niet meer. Gelukkig was het een klein forum dus kon ik de links aanpassen maar als je een groot forum hebt, dan voorzie ik problemen.
Pagina: 1