Fast command decode vs Hogere FSB

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik weet wel hoe Fast CPU command decode werkt (voor het gemak verder fast decode genaamd) maar ik ben nog geen benches tegen gekomen waruit blijkt dat het enorme voordelen oplevert.
Als ik het op fast zet kom ik met mijn KX7-333R niet veel verder dan 170 MHz DDR, maar als ik het op normaal zet dan kan ik 176 MHz DDR bereiken. (specs in sig zijn nu iets anders - ik heb sinds gisteren een XP2800+ die ik op 176 MHz FSB laat draaien.)

Weet iemand of de voordelen van fast decode opwegen tegen een hogere FSB?

[ Voor 2% gewijzigd door ocf81 op 12-08-2004 13:08 . Reden: betere uitleg ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uitleg van de Command Decode (CMD) staat in de RAM FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden: RAM FAQ - Command rate.

Met die instelling wordt de CMD één kloktik eerder uitgevoerd. Echter je levert hiermee wel stabiliteit in naarmate je meer chiprijen aan geheugen in je computer hebt zitten. Je zult in principe alleen verschillen in benchmarkscores terugvinden (met name geheugenbenchmarks). Dus: gewoon allebei uitproberen, zoveel mogelijk benchtooltjes erop loslaten en tenslotte de scores vergelijken :)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Hmm het heeft voor de praktijk dus meer zin om je CPU sneller te laten lopen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!