Toon posts:

Pinnetje Toetsenbord in Moederbord blijven hangen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, de titel zegt het al, 1 van de pinnetjes van de connector van het toetsenbord is afgebroken en ik het moederbord blijven hangen.

Ik heb op de search gekeken of dit al eerder is voorgekomen en dat was ook zo, alleen de oplossing wat ze hier voor hadden was een usb-tobo aanschaffen.

Nu zou ik dat ook kunnen doen, maar ik heb wel graag dat pinnetje eruit, is er geen mogelijkheid om dat pinnetje erals nog uit te krijgen met bijv. behulp van een dremel ofzo? (zo uitdremelen dat ik het pinnetje eruit kan trekken mbv een pincet)

ik hoop dat iemand hier een goed oplossing voor heeft, het is ook namelijk op een heel lastig moment gevallen, ik zit namelijk op een lanparty.

Voor het geval iemand het nodig heeft.....

AMD64 3000+, Epox 8HDA3+, 9800Pro, 512 HyperX en een 1337-Ass Ps2 tobo (met nu 1 pinnetje te weinig :'( )

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

Met een naald gaan piemelen wil ook niet?

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 20:44

airliner

Swell

er is een pinnetje blijven hangen van de tobo connector in de p/s2 connector van je mobo?
je mobo aan gort dremelen is een beetje zonde, er zijn genoeg usb tobo's te koop voor 20-30 euries
mocht je het pinnetje eruit krijgen, moet je alsnog een nieuw tobo kopen... lijkt me sterk dat je dat pinnetje weer vast krijgt op je tobo connector

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
uhm, ik denk dat het enige dat gaat helpen het vervangen van de connector is :(

als je gaat dremelen denk ik dat t echt goed stuk gaat

Verwijderd

Topicstarter
makkelijkste oplossing is idd een nieuwe usb tobo kopen, hoopte alleen dat ik me mobo nog in perfecte staat kon doorverkopen, dat lukt nu niet meer als er een pinnetje in zit.

• André
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 11:55:
makkelijkste oplossing is idd een nieuwe usb tobo kopen, hoopte alleen dat ik me mobo nog in perfecte staat kon doorverkopen, dat lukt nu niet meer als er een pinnetje in zit.
Heb je niet een joekel van een magneet ofzo? Gewoon pc uit en van het stroom af en dan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 12 augustus 2004 @ 11:58:
[...]

Heb je niet een joekel van een magneet ofzo? Gewoon pc uit en van het stroom af en dan proberen.
als je je tobo connect aan je mobo dan klemt het zichzelf vast, (anders zou die kabel erook steeds uitvallen) dus dat pinnetje wat vast zit, zit ook nog geklemd.

Verwijderd

Het pinnetje zit er echt IN, dus er steekt niets van uit? Bij mij had ik nog een mmtje. vrij dat ie uitstak, en met een pincet is het toen aardig gelukt.. Pinnetje/tobo boeide mij weinig, als ik maar mijn PS/2 poortje overhad.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 12:04:
Het pinnetje zit er echt IN, dus er steekt niets van uit? Bij mij had ik nog een mmtje. vrij dat ie uitstak, en met een pincet is het toen aardig gelukt.. Pinnetje/tobo boeide mij weinig, als ik maar mijn PS/2 poortje overhad.. :P
zelfde hier, alleen steekt het pinnetje dus niet uit.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
<Litanic> je kan nog iets doen
<Litanic> moet je wel een goeie soldeerbout hebben die goed heet kan worden (min 400c ofzo)
<Litanic> je kan een naaldje pakken en de punt ervan verhitten en een klein beetje tin op doen
<Litanic> dan druk je hem tegen die pin aan dat vast zit en verhit je de naald weer
<Litanic> met een beetje geluki maakt het tin goed contact en heb je kans dat je het eruit kan trekken
<Gman_NL> da's een goed idee :)
<Litanic> het enige risico is dat je de naald goed stil moet houden anders smelt die bus

Verwijderd

Topicstarter
Gman schreef op 12 augustus 2004 @ 12:41:
<Litanic> je kan nog iets doen
<Litanic> moet je wel een goeie soldeerbout hebben die goed heet kan worden (min 400c ofzo)
<Litanic> je kan een naaldje pakken en de punt ervan verhitten en een klein beetje tin op doen
<Litanic> dan druk je hem tegen die pin aan dat vast zit en verhit je de naald weer
<Litanic> met een beetje geluki maakt het tin goed contact en heb je kans dat je het eruit kan trekken
<Gman_NL> da's een goed idee :)
<Litanic> het enige risico is dat je de naald goed stil moet houden anders smelt die bus
je vergeet het beste te quoten :)

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

moederbord paar tikken verkopen tegen bureau :+

Religion is Opium for the Masses

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Kan je geen druppeltje secondelijm op een naald doen en hem "pakken" ?

• Industrial_Life
  • Laatst online: 01-05 18:55
dikke krachtige stofzuiger erop zetten... misschien raar maar proberen waard

magneet doe maar niet

-

Verwijderd

kzou zeggen probeer het is met tangetje. niet zon standaard tangetje maar echt gemaakt voor de hardware industrie. die dingen kosten ongeveer 300 euro per set(zit van alles in). je hardware(hubo, gamma) winkel moet het kunnen bestellen.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Pakjebakmeel schreef op 12 augustus 2004 @ 15:42:
Kan je geen druppeltje secondelijm op een naald doen en hem "pakken" ?
dit lijkt me een goeie oplossing en niet zoals iemand hier eerder vertelde...iets met een joekel van een magneet....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 02:24:
die dingen kosten ongeveer 300 euro per set(zit van alles in)
hoeveel nieuwe moederborden kun je daar wel niet voor kopen..... :/

Misschien dat dat "omhoogstaande busje met tobo/muis connectortjes" wel op de een of andere manier los is te solderen van het moederbord. Dan zou je het metalen omhulsel er misschien wel vanaf kunnen halen en dan met een naal doid vanaf de achterkant eruit duwen. Ik heb zelf verder geen ervaring met solderen op printplaatjes enzo (dus misschien kan het wel helemaal niet :P) maar sommige mensen zijn hier heel handig in.

Tip van die naald met lijm lijkt me ook wel het proberen waard, al verwacht ik niet dat het lukt. Zo'n pinnetje zit er vaak toch wel best vast in.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
als je gewoon je tobo aansluit doet ie het dan nog wel? dus dat het pinnetje contact maakt? ( dan is er namelijk niks aan de hand en kan je ermee werken :9 )

Verwijderd

neem een USB keyboard

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 08:08 ]

Verwijderd

dat pinnetje moet er zo ie zo uit, het gaat namelijk voor kortsluiting zorgen als het op 1 of andere manier ergens contact mee gaat maken.
Pagina: 1