Toon posts:

Vastlopen videokaarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Mijn probleem;

Mijn oude Geforce2 liep vast als ik de core clock frequency niet met 100-150mhz terugklokte. Zodra ik hem op een snelheid van 40-60mhz instelde liep hij gewoon stabiel, zelfs bij heavy load.

Nu dacht ik dit probleem op te kunnen lossen door een nieuwe videokaart aan te schaffen, maar al snel bleek dat het probleem nog steeds aanwezig was. Ook hier heb ik de core clock frequency teruggeklokt naar 100mhz (het geheugen draait op de normale snelheid) Net zoals bij mn ouwe Geforce2 is mn heatsink op de videokaart behoorlijk heet. Het gaat hier overigens om een V9520 Magic van Asus (Geforce FX 5200)

Ik vraag me dus af of er een oplossing is voor dit probleem, aangezien ik mn nieuwe videokaart graag op een normale snelheid zou zien draaien.

Alvast bedankt,

~Nargaroth.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat zijn de specs van de pc? Welk OS/drivers gebruik je? Wat heb je zoal geprobeerd om het op te lossen? :)

Verwijderd

Een ventilatortje op die hete heatsink plakken al geprobeerd?

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08 01:03
zoiezo, geef ff de specs van je compu .. en waarom clock je m telkens terug, als je m gewoon op de standaard frequency's laat lopen moet het gewoon goed gaan.

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Heb je wel een beetje airflow in de kast?

INVENTARIS

Verwijderd

Psboy schreef op 12 augustus 2004 @ 11:41:
zoiezo, geef ff de specs van je compu .. en waarom clock je m telkens terug, als je m gewoon op de standaard frequency's laat lopen moet het gewoon goed gaan.
En dan gaat het dus niet goed, beetje B) huh

Ding zal wel gewoon te heet worden. Airflow in kast regelen/verbeteren en fannetje op die heatsink [of zit die standaard op je nieuwe kaart? Op de Gforce 2 nie zover ik me kan herinneren]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 11:45 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 11:37:
Ik vraag me dus af of er een oplossing is voor dit probleem, aangezien ik mn nieuwe videokaart graag op een normale snelheid zou zien draaien.
Mijn eerste gok zou een instabiele voeding op de AGP poort zijn. Dit komt vaak voor als de elco's op het bord (met name in de buurt van het AGP slot, duh :D ) geploft zijn. Controleer dus even of dit het geval is.

Verwijderd

probeer het eens met je kast open, dan weetje of het een temperatuurs probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
K7S5A Mobo
Athlon 1800+
256mb RAM
WinXP Pro

Wat ik zoal geprobeerd heb is het plaatsen van een ventilatortje op de heatsink. Dit has weinig tot geen effect. Mn kast is ontdaan van zn zijpanelen voor een betere koeling.

Ik heb zelf geen idee waar het aan ligt, want eenmaal teruggeklokt draait ie perfect. Op normale kloksnelheid loopt ie met 5 minuten vast, zelfs in windows. En ik bedoel, als je een nieuwe videokaart koopt moet het niet nodig zijn om er zelf al een ventilator op te knikkeren, tenzij dr iets mis is bij jezelf.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zou je anders eens een grafische kaart met een externe voedingsconnector kunnen testen? Als dat zou werken, dan denk ik dat de uitleg van koraks bevestigd wordt. Of kijk die elco's toch eens na :p

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik als leek kan oordelen zien die elco's dr nog goed uit. Mischien is het handiger als ik vanavond even een foto maak.

Verwijderd

Ik weet verder dat je de Vcore van je CPU makkelijk kan opkrikken. Als dit met de Vcore van je GPU ook aan de hand is, verklaart dit een boel, maar goed, tis maar een optie

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 12:37:
Ik weet verder dat je de Vcore van je CPU makkelijk kan opkrikken. Als dit met de Vcore van je GPU ook aan de hand is, verklaart dit een boel, maar goed, tis maar een optie
Je kan de Vagp meestal wel verhogen in je bios, vcore van je gpu is meestal lastiger ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1