Toon posts:

geen ip-nummer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst even zeggen dat ik de search een tijdje geprobeerd heb, maar ik kom er niet uit. Misschien zoek ik verkeerd, maar goed het volgende is het geval:
M'n ouders hebben een internetprobleem (chello light). Die komen terug van vakantie en het internet doet et niet meer. Het is een vrij nieuwe pc (P4 ofzo), WinXP Home met 2 netwerkkaarten (3com en realtek)

Het volgende heb ik geprobeerd:
- modem resetten (ook met coax tijdelijk eruit halen)
- kabels nagelopen, zitten goed
- kabel op laptop aangesloten, begint meteen met "Chello start" om chello op een anderen pc te installeren. Dus tot de pc gaat het goed.
- Geen resultaat dus helpdesk gebeld. Die lopen dan zo'n sessie door en het ip-probleem komt wanneer ze vragen om in een dos-box ipconfig te typen. Ik krijg dan alleen "Windows IP-configuratie" en verder niks :? dus geen ipnummers als 192. 255 of weet ik ook wat. ipconfig /release werkt niet, ipconfig /all werkt niet. Ook bij netwerkeigenschappen staat dat ip-nr, dns gateway etc. "niet beschikbaar". Iemand dit eerder meegemaakt??

Vervolgens ben ik bij appaaraatbeheer de netwerkkaarten aan het verwijderen gegaan, alleen kan ik niet alle kaarten verwijderen. Krijg je zo'n irritante melding dat ie deze nodig heeft om op te starten. Voor dit probleem heb ik zojuist wel een oplossing gevonden, moet ik nog doen trouwens. Maar bij de netwerkkaarten (behalve de normale 2) staat een "WAM (IP) netwerkkaart of iets dergelijks. Er staat iets bij dat het met internetpaketten te maken heeft. Deze lijkt een koppeling te hebben met de andere 2 netwerkkaarten want, daar zijn een soort kopieën van gemaakt met dezelfde melding "internetpaketten" Ik weet de melding niet exact, aangezien ik er niet achter zit. Ik heb dus 5 netwerkkaarten zichtbaar:
1x 3com, 1x realtek 1x WAM (IP), 1x copie 3com gekoppeld aan WAM (?) en 1x realtek gekoppeld aan WAM(?).

Weet iemand in godesnaam wat er met dan ding aan de hand is?? Ik kom er namelijk niet uit... Elke hulp _/-\o_

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Download dit eens, en start het eens op. Hiermee worden de tcp-settings weer opnieuw "geinstalleerd".

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Net wat FlipFluitketel zegt.
Je socket is naar z`n grootje, zie ik trouwens toch wel regelmatig onder XP.
Dan kan je OS niet meer met de netwerkkaart communiceren terwijl wel gewoon je driver goed geinstalleerd is. Dus dan ziet ie hem wel maar kan er niets mee.

Ps: laat even weten of het werkt. Ben benieuwd. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door marquis op 12-08-2004 12:23 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:58

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb dat probleem ook eens gehad, vrij irritant .. dacht eerst dat m'n netwerkkaarten naar de t*ring waren :/

Nu ook met Flickr account

• marquis
Wacky schreef op 12 augustus 2004 @ 12:24:
Ik heb dat probleem ook eens gehad, vrij irritant .. dacht eerst dat m'n netwerkkaarten naar de t*ring waren :/
Jep, zoiets had ik dus ook dat ik dacht dat m`n kaartje dood was.
Heb toen maar een image terug gezet en toen was het ok
Nu zie ik steeds weer dit tooltje opduiken, ben dus best wel benieuwd of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
hé bedankt voor de reacties _/-\o_
ik zal het proberenen laat het resultaat wel weten..

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb niet meer kunnen checken of dat daadwerkelijk het probleem was. M'n broertje heeft met een maat nl al een format c: uitgevoerd voor ik met jullie info kwam :X

Maar goed na de format en een nieuwe netwerkkaart (zij dachten ook dat de kaarten kaduk waren ;) ) deed ie het nog niet. Hij had inmiddels wel weer een ip-adres, maar nog geen verbinding. Toen toch maar het progje gedraaid en hij herstelde wel het een en ander leek het. Toen wederom helpdesk gebeld, die resette het modem van afstand. Daarna rebooten en vervolgens naar een inetadres met "chello-start" om de pc opnieuw aan te melden en internet deed het weer :)

Ik weet dus niet zeker of het progje het probleemopgelost heeft, maar het lijkt er wel op idd, aangezien ze zelf ook al eens het modem gereset hadden.
Maar goed het is opgelost, bedankt voor de hulp!

• marquis
Hmmm, das jammer.
Maar ik ga ervan uit dat het progje gewoon werkt.

Pagina: 1