Toon posts:

switch a-merk (3com) vs cheap merk (e-tech)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb een thuisnetwerk waar ik nu met een hubje werk. Dit is een 5 poorts en ik kom poorten tekort. Nu wil ik overstappen op een switch met 16 poorten (10/100 mbit).

Ik gebruik een aparte machine als router (ipcop) die m'n internetverbinding regelt.

Nu heb ik al wel verschillende discussies gelezen over a en b merken mbt tot switches maar ik heb nog niet kunnen vinden waar de verschillen nu echt in liggen.
Bijvoorbeeld heb ik gevonden (budget is nog wat beperkt):

1) 3Com 3C16470 SuperStack3 Baseline switch 16 poort voor zo'n 120 euro
2) E-tech 16 ports Switch 100Mbps Full Duplex voor zo'n 50 euro

Mijn netwerkbelasting ligt in vooral in het feit dat zo'n 5-7 machines veel internetverkeer vragen (nee geen films downloaden, eigenlijk vooral webpages....veel webpages...heel veel webpages) en deze ook onderling met database verkeer veel aan elkaar vragen (3-4 machines naar de andere 2-3).

Zou een goedkope e-tech hieraan kunnen voldoen (vooral ten opzichte van de 10/100 5 poorts hub van 5 jaar oud die ik nu gebruik).

thx,

Maarten

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:37

Spoooky

Core temp 37°C

Ik denk dat je vooral het verschil zult merken tussen je HUB en de switch. Het verschil tussen de 3com en de e-tech zal vele malen kleiner zijn.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Als je nu geen rare vertagingen merkt dan is een etech switch sowieso snel genoeg. Ik denk dat je pas tegen de beperkingen van de swithc gaat aanlopen als je grote bestanden kopieert van PC1 naar PC2 en tegelijkertijd van PC3 naar PC4

Verwijderd

Topicstarter
het overzetten van grote bestanden van de 1 naar de ander gebeurt enkel periodiek (inderdaad van pc1 naar pc2 en pc3 naar pc4, eens in de 8 weken)...

..hoe uitten die verschillen zich tussen de 3com en de e-tech? en ik doe dit nu ook met die hub..daarin zal ik toch zowieso een positief verschil merken (die hub was toentertijd ook spotgoedkoop)?

thx

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

De verschillen uiten zich (kort door de bocht) als je er 16 pc's aan hangt en vol heen en weer begint te pompen. Die cheapass switches hebben niet zo veel interne bandbreedte dus dan loopt het niet lekker. Maar voor de huis tuin en keuken situatie merk je het verschil niet zo omdat je meestal niet met 9 machines bezig bent 100 mbit full heen en weer te pompen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
qua technische toestanden (specs) die een switch kan hebben ben ik niet echt op de hoogte.
De e-tech die ik op het oog heb heeft de volgende specs:

van: http://www.e-tech-store.n...&strDialog=PRODUCTDETAILS
=====================================================
Deze 16 poort switch is niet alleen geschikt voor de SOHO (Small Office Home Office) groep, maar ook voor work-group toepassingen. Hij detecteert automatisch devices van 10/100Mbps in half/full duplex modes. Elke poort kan onafhankelijk met een andere poort verbinding maken voor een optimale performance. Transmissie en ontvangst van frames worden gelijktijdig gedaan in full-duplex mode. Dit verdubbelt de netwerk bandbreedte. Full-duplex mode heeft een ander voordeel: collisions kunnen niet meer optreden. Uitgebreide LEDs voor elke poort voor Full duplex/Collision en Link/Act/10/100Mbps voor eenvoudig overzicht van de status van het netwerk.

16 UTP ports
1 UTP uplink port
2 Mbytes buffer memory
8K MAC address entries
LEDs: Link/ activity, 10/100Mb, Full Duplex / Collision
Ondersteunt NWay protocol voor auto-speed (10/100Mbps) en duplex mode(half/full)
Ondersteunt store-and-forward switching architectuur.
148800 packets per seconde
Gefragmenteerde packets en packets met CRC errors worden gefilterd voor een efficient en betrouwbaar netwerk
Geschikt voor montage in 19 inch rack, metalen beugels bijgesloten
Metalen behuizing met ingebouwde switching power supply (100...240VAC)
=====================================================

buffer memory, nway, store-and-forware, aantal packets/sec zeggen mij vrij weinig....could anyone :)
Pagina: 1