Toon posts:

[Win2k Server] Caller ID: IP wordt omgezet naar DNS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We laten wat mensen inbellen met VPN op een Windows 2000 server. Bij de user staat dat de server het Caller ID checked en we vullen daar het IP address van de user is. Stel 1.2.3.4. Dit gaat allemaal prima. Echter, nu heb ik via @home een nieuw IP gekregen. Stel 4.3.2.1. Ik zou er dus niet inmogen. Dit kan echter wel. Enig onderzoek heeft uitgewezen dat wanneer ik ping naar het oude adres ik geen reply krijg. Als ik een trace doe krijg ik nog wel mijn DNS-naam te zien. Dus co1234a.home.etc. Als ik die naam ping kom ik wel bij mijn nieuwe IP uit.

In de log van de RAS zie ik dat ik verbinding maak met mijn nieuwe IP. Hoe kan dit? Er staat bij de Caller ID een IP wat ik niet heb, toch kan ik erin. Enige wat ik kan bedenken is dat Windows het Caller ID omzet naar DNS en dat checked. Zo komt hij dus bij mijn nieuwe IP uit. Dat kan nu nog wel omdat mijn oude IP nog in de DNS servers zit met mijn onveranderde DNS naam.

Weet iemand hoe Windows dit precies doet? Ik zou zeggen Caller ID = IP dan moet hij ook checken op dat IP. Dat doet hij echter dus niet. Caller ID = 1.2.3.4 Log = 4.3.2.1 maar toch krijg ik verbinding..