[ASP] Barcode herkenning van een plaatje

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47
Ik heb een ASP applicatie waar barcodes als plaatjes worden weergegeven.

Nu kan ik dat plaatje wel gaan uitprinten en vervolgens met een handscanner gaan scannen, zodat ik de waarde weet van die barcode, maar dat is niet echt efficient.

Is er een mogelijkheid om dat plaatje m.b.v. ASP of eventueel een andere taal direct uit te lezen en de waarde te tonen op het scherm. Eventueel met een betaalde component o.i.d.

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Ik heb een keer via csImageFile (component van http://www.chestysoft.com) de exacte pixelomvang van een tekst berekend. Via een constructie heb ik toen de zwarte pixels gezocht in een afbeelding die in alle hoeken stonden. Op die manier kreeg ik een vrij exacte grootte van het lettertype. Dit wordt nu gebruikt door een reclamebedrijf die on-line letters verkoopt via het net.

Aangezien het in jou geval om barcodes gaat, kun je eens een kijkje gaan nemen op: http://www.mitdata.com/AspEasy/index_barcode.asp?lang=us. Dat component heb ik eens gebrukt om voor een kapsalon hun klantnummer te koppelen aan een barcode op een pasje.

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik meld het toch even:

Er zijn volgens mij ook lettertypes die barcodes laten zien....dus ipv een plaatje hoef je dan alleen een string te laten zien met die barcode lettertype..dan weet je dus ook direct de waarde er van.

Misschien een idee als je de applicatie in eigen beheer hebt en de mogelijkheden hebt om dit te veranderen?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Probeer eens te scannen vanaf het scherm :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
farlane schreef op 12 augustus 2004 @ 12:31:
Probeer eens te scannen vanaf het scherm :)
Ik ben heel erg benieuwd of dat gaat werken vanaf een CRT-buis.
Als het al zou werken, zal dat zeer traag zijn.
Met die bar-code-lettertypen zit er vaak geen checksum getal in.
Het ontbreken van een checksum scheelt in het gebruik met echt papier en een scanner behoorlijk in de scansnelheid.

Onder linux is er een barcode-applicatie (opensource) die barcodes genereert. Mischien kun je hieruit halen hoe de barcode is opgebouwd.

Hou trouwens wel rekening ermee dat er een hoop standaarden zijn, met elk een eigen doel en dus ook een eigen checksum, start-code en end-code.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

De barcode tools van pegasus werken goed. http://www.pegasusimaging.com/barcode.htm Dit is typisch een van die dingen waarvoor je beter een component kunt kopen als dat je hem zelf programmeert.
Pagina: 1