[NT] User automatisch in andere groep dan Users zetten?

Pagina: 1
Acties:

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vrees dat het niet kan, maar weet iemand of het mogelijk is om nieuw aangemaakte NT user meteen in een bepaalde groep te zetten?
Dus bij het aanmaken van de user deze automatisch meteen in een andere groep dan "Users" te laten zetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scripten.

Voor een domain:
(Addusers.vbs + addusers.xls)
http://www.nettrix.com/sdw/docs/user_downloads.asp
voor een voorbeeld :)

Standalone / workgroup:

NET USER
[username [password | *] [options]] [/DOMAIN]
username {password | *} /ADD [options] [/DOMAIN]
username [/DELETE] [/DOMAIN]

NET LOCALGROUP
[groupname [/COMMENT:"text"]] [/DOMAIN]
groupname {/ADD [/COMMENT:"text"] | /DELETE} [/DOMAIN]
groupname name [...] {/ADD | /DELETE} [/DOMAIN]

[ Voor 123% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2004 11:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Via net commando "net group" kun je gebruikers heel eenvoudig vanaf command promt (of script) toevoegen aan bepaalde groepen. Er is géén standaard vinkje of template in Windows om dit mee in te stellen.

OVerigens zijn er wel 3rd party tools (bv. Hyena) waarmee tijdens het aanmaken van gebruikers templates aan te wijzen zijn. In zo'n template staan dan een aantal groepen voorgedefineerd waar de gebruiker dan automatisch lid van wordt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedankt beiden, ik ga even pielen! ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

je kunt de default groep aanpassen waar gebruikers in komen bij aanmaken. Let wel dit geld dan voor alle users. Dit doe je met adsieditor door direct in AD te hakken. Staat wel op www.microsoft.com/technet vermeld hoe je dit moet doen.