Ben een website aan het maken en wil een rollover voor mijn buttons. Aangezien ik niet echt een
java-kenner ben heb ik zowat zitten prutsen: heb in photoshop het design gedaan en daar via
imageready mijn rollovers vastgelegd en dan save optimized. Dan savet photoshop
automatisch ook een klein HTML bestand. Daarin werkten de rollovers en toen ik dan het java
scriptje van die broncode overnam naar mijn webpage, werkte het niet meer. Ik heb geen
idee waarom het fout gaat.
De buttons staan er, de link werkt, maar de rollover verschijnt niet.
Heb allerlei zaken nagekeken zoals directory, paar stukjes code die mij onlogisch leken
(eigenlijk niet nodig, want die code werkt... toch in de photoshop webpage).
Nuja,
mss dat jullie iets kunnen vinden wat niet klopt.
Black Box
[Off Topic]
Sorry voor die vorige post .oisyn, was nogal gehaast en had een superquickstart topic
nodig. /me had nu meer tijd en heeft er zijn werk van gemaakt
[/Off Topic]
Edit: Geprobeerd de lay out niet te verneuken...
java-kenner ben heb ik zowat zitten prutsen: heb in photoshop het design gedaan en daar via
imageready mijn rollovers vastgelegd en dan save optimized. Dan savet photoshop
automatisch ook een klein HTML bestand. Daarin werkten de rollovers en toen ik dan het java
scriptje van die broncode overnam naar mijn webpage, werkte het niet meer. Ik heb geen
idee waarom het fout gaat.
De buttons staan er, de link werkt, maar de rollover verschijnt niet.
Heb allerlei zaken nagekeken zoals directory, paar stukjes code die mij onlogisch leken
(eigenlijk niet nodig, want die code werkt... toch in de photoshop webpage).
Nuja,
mss dat jullie iets kunnen vinden wat niet klopt.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <SCRIPT TYPE="text/javascript"> <!-- function newImage(arg) { if (document.images) { rslt = new Image(); rslt.src = arg; return rslt; } } function changeImages() { if (document.images && (preloadFlag == true)) { for (var i=0; i<changeImages.arguments.length; i+=2) { document[changeImages.arguments[i]].src = changeImages.arguments[i+1]; } } } var preloadFlag = false; function preloadImages() { if (document.images) { nav_bar_left_nav_bar_home_over = newImage("images/nav-bar-left-nav-bar-home_o.gif"); nav_bar_home_over = newImage("images/nav-bar-home-over.gif"); nav_bar_news_over = newImage("images/nav-bar-news-over.gif"); nav_bar_art_over = newImage("images/nav-bar-art-over.gif"); nav_bar_it_over = newImage("images/nav-bar-it-over.gif"); nav_bar_chillout_over = newImage("images/nav-bar-chillout-over.gif"); nav_bar_contact_over = newImage("images/nav-bar-contact-over.gif"); preloadFlag = true; } } // --> </SCRIPT> |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <TD> <A HREF="#" ONMOUSEOVER="changeImages('nav_bar_left', images/nav-bar-left-nav-bar-home_o.gif', 'nav_bar_home', 'images/nav-bar-home-over.gif'); return true;" ONMOUSEOUT="changeImages('nav_bar_left', 'images/nav-bar-left.gif', 'nav_bar_home', 'images/nav-bar-home.gif'); return true;"> [img]"images/nav-bar-home.gif"[/img]</A></TD> <TD> <A HREF="#" ONMOUSEOVER="changeImages('nav_bar_news', 'images/nav-bar-news-over.gif'); return true;" ONMOUSEOUT="changeImages('nav_bar_news', 'images/nav-bar-news.gif'); return true;"> [img]"images/nav-bar-news.gif"[/img]</A></TD> <TD> <A HREF="#" ONMOUSEOVER="changeImages('nav_bar_art', 'images/nav-bar-art-over.gif'); return true;" ONMOUSEOUT="changeImages('nav_bar_art', 'images/nav-bar-art.gif'); return true;"> [img]"images/nav-bar-art.gif"[/img]</A></TD> <TD> <A HREF="#" ONMOUSEOVER="changeImages('nav_bar_it', 'images/nav-bar-it-over.gif'); return true;" ONMOUSEOUT="changeImages('nav_bar_it', 'images/nav-bar-it.gif'); return true;"> [img]"images/nav-bar-it.gif"[/img]</A></TD> <TD> <A HREF="#" ONMOUSEOVER="changeImages('nav_bar_chillout', 'images/nav-bar-chillout-over.gif'); return true;" ONMOUSEOUT="changeImages('nav_bar_chillout', 'images/nav-bar-chillout.gif'); return true;"> [img]"images/nav-bar-chillout.gif"[/img]</A></TD> <TD> <A HREF="#" ONMOUSEOVER="changeImages('nav_bar_contact', 'images/nav-bar-contact-over.gif'); return true;" ONMOUSEOUT="changeImages('nav_bar_contact', 'images/nav-bar-contact.gif'); return true;"> [img]"images/nav-bar-contact.gif"[/img]</A></TD> |
Black Box
[Off Topic]
Sorry voor die vorige post .oisyn, was nogal gehaast en had een superquickstart topic
nodig. /me had nu meer tijd en heeft er zijn werk van gemaakt
[/Off Topic]
Edit: Geprobeerd de lay out niet te verneuken...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 10:59 ]