[hosting] Tarieven?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien ik de laatste tijd nogal wat overcapaciteit bezit op het gebied van webservers, zit ik er over na te denken om het te verhuren.
Alleen wat vraag je daar tegenwoordig nog voor? en aangezien de markt erg verzadigd is, hoe kan je dan nog concurreren?

gaat bv om:
Virtual hosting,
linux, php, cgi, asp, frontpage, mysql etc

1000Mb hd ruimte
dataverkeer fup
onb. pop accounts
onb. subdomains
onb. mysql db's
eigen plesk account

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ga gewoon vergelijken met wat de concurrenten daar voor vragen, en ga daar iets onder zitten.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Kon je dat ^ niet zelf bedenken? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan concurreren op prijs (lagere kosten dan de concurrenten, zodat je evt. goedkoper kan aanbieden), je kan concurreren door veel verschillende producten aan te gaan bieden, die samen een meerwaarde bieden en je kan je focussen op een bepaald segment specifiek iets voor deze klant gaan doen. :)

Een goed antwoord is hier niet op te zeggen; dat is meer een strategisch iets. :) Qua prijzen kan je kijken bij concurrenten wat zij vragen. Vergeet echter niet te onderzoeken bij je potentiele klanten c.q. doelgroep wat zij belangrijk vinden. Service? Compleet en volledig aanbod? Lage prijs?

Echter, wel blijft de vraag: Je hebt nu overcapaciteit; hoe lang hou je dit? Je kan niet opeens stoppen met hosting. En heb je de capaciteit om goed support te blijven bieden, omdat dit een 'bijproduct' lijkt. :)

Wil je niet concurreren, benader dan 'informeel' een aantal huidige klanten van je en geef hun een aanbod om wat te gaan hosten; bakker op de hoek bijvoorbeeld. :) Immers, als kosten heb je alleen je variabele kosten, aangezien je dit dan kan beschouwen als incidentele orders.

[ Voor 39% gewijzigd door gorgi_19 op 12-08-2004 10:48 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Door prijs kan jeje waarschijnlijk niet meer onderscheiden tegenwoordig, maar door service en uptime wel en daar betaal je voor. Dus je kan je pakket verschrikkelijk goedkoop maken, maar dat zegt dan ook weer wat over de service/kwaliteit die je kan verwachten. Heb je een goed product wees dan niet bang om er een goeie prijs voor te vragen.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat ik er niet bij zie staan, waar staan de servers?

Verwijderd

HielkeJ schreef op 12 augustus 2004 @ 10:48:
Wat ik er niet bij zie staan, waar staan de servers?
Thuis ... chello ..upload :X :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:28

crisp

Devver

Pixelated

Dit heeft niets met webdesign of graphics te maken, en met een beetje zelfonderzoek / gezond verstand kan je denk ik de antwoorden op je vragen ook wel vinden.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.