Toon posts:

Resolutie Pocket PC ( via Terminal Server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik zou op een Pocket PC een terminal server sessie willen starten om een applicatie te gebruiken. Nu start hij deze in een 640x480 resolutie maar het scherm is slechts 80x60 groot.

Is het soms mogelijk om in een terminal server sessie de resolutie te verlagen naar 80x60 ?

Ik heb al enkele tools gevonden maar daar kan ik nooit lager mee gaan dan 640x480.

Iemand een idee ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

FastBunny

Give it the Works !

80 bij 60 :? Dat is bijna net zo groot als een usericon :+
Een Pocket PC heeft toch wel 320x240 of iets dergelijks? Terminal server 2003 sessies kunnen klein zijn of aangepaste grotes hebben bv 624 bij 4xx. Welke terminal server gebruik je ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Beste

ik gebruik een Windows 2000 terminal server. Ik zal alvast eens proberen om een W2K server te installeren.

Het kan inderdaad een 320x240 resolutie zijn, ik deed maar een slag naar de resolutie maar mijn punt was dat ik niet onder de 640x480 resolutie kon.

Bedankt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

aan de terminal server client van een Pocket PC (ik neem aan Windows Mobile 2003) is niet zo heel veel in te stellen. al helemaal niet qua resolutie. Misschien dat er in een toekomstige versie (misschien al de WM2003 SE versie) meer te bieden is.

ik vind het zelf niet echt handig om zo te connecten via mn ipaq, het werkt, en dat is al grappig an-sich

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows Embedded CE op een Symbol MC9000-G scanner.

Ik heb eens contact opgenomen met Symbol en ze gingen dit zelf uitzoeken. Probleem daar is dat het toestel zo nieuw is dat niemand het deftig kent 8)7 .

Zet hier maar een slotje op

Verwijderd

Je kunt een rdp filetje maken met een vaste resolutie:
http://dev.remotenetworktechnology.com/ts/rdpfile.htm

desktopwidth:i:320
desktopheight:i:240

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:26:
Je kunt een rdp filetje maken met een vaste resolutie:
http://dev.remotenetworktechnology.com/ts/rdpfile.htm

desktopwidth:i:320
desktopheight:i:240
Een goede tip. Op een Win2000 machine zou dit werken maar de Windows Embedded software heeft zijn eigen Terminal Services client aan boord waar je niets van resolutie kan instellen.
Er bestaat dan nog wel de mogelijkheid om zo'n rdp file over te pompen van een XP(of W2K) naar dat scannertje maar dan houdt hij toch geen rekening met de resolutie. Andere settings neemt hij wel over uit die RDP file.

Thx
Pagina: 1