Toon posts:

FSB Geforce FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op wat voor bussnelheid kan een Geforce (Asus V6600 Deluxe) nog stabiel werken?
??Volgens mij kan ie maximaal 90Mhz aan??
Ik heb op mijn kaart normale koeling, maar de kast is wel erg goed gekoeld.

Ik heb hem nu op 2/3*100Mhz=66Mhz rennen.
Kan een Geforce ook 1/1*100Mhz=100Mhz bijhouden?

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:27

Armada

-Wat wil je weten?-

Heb je het nou over de FSB of over de AGP- snelheid? Natuurlijk doet hij het gewoon bij een 100 MHZ FSB, anders zou geen enkele AThlon of Pentium III eigenaar hem kunnen gebruiken.

Ik heb zelf een Celeron 300A@374 MHz draaien, en dat is in principe de meest instabiele configuratie, omdat de FSB dan op 83MHz loopt ... En de 3D Prophet doet het nog steeds perfect.

Army

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel niet de FSB van het moederbord, ik vroeg me af op hoeveel MHz een Geforce kan draaien..
In de bios kun je instellen op hoeveel Mhz je AGP-kaart loopt, ik kan hem instellen op 2/3 en 1/1.
Als je Celeron op 66 mhz draait, kan je Geforce op 66 Mhz draaien of 44Mhz, dus die moet op 1/1 staan.

Maar als Celeron op 100Mhz draait kun je je Geforce dus op 100 of 66Mhz laten draaien, ik vroeg me af of die 100Mhz wel aan kan.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Maakt niet uit: Geforce trekt bijna iedere AGP snelheid, zolang je maar niet al te ver over de 100 gaat. Maar waarom zet je je apgdivider niet gewoon op 2/3? Dan draait'ie normaal op 66MHz

Verwijderd

ff een domme vraag:
Wordt je kaart nou sneller als je de agp-snelheid omhoog gooit?? Of heeft het geen invloed op je kaart en loop je alleen maar het risico dat je kaart niet goed meer wordt aangesproken.