Toon posts:

[Ervaring gevraagd] Acer Travelmate 6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik sta op het punt om binnen mijn bedrijf de notebooks te gaan vervangen. Ik heb de volgende alternatieven naast elkaar gezet:

- Acer Travelmate 6000
- Dell Latitude D505

Qua specificaties heb ik het zo uitgezocht dat ze elkaar niet veel ontlopen, beiden bv. een 15" SXGA+ scherm (1400x1050) en een Centrino 1,6 GHz proc.

Met Dell heb ik zelf wat ervaringen (D600), maar met Acer niet. Ik zoek ervaringen van mensen die een aantal Acer Travelmate (6000) systemen hebben draaien, op het vlak van:

- Fysieke degelijkheid: Is het apparaat gammel of stevig, hoe degelijk is het toetsenbord en de
- Storingsgevoeligheid: Veel defecten en storingen of niet?
- Service-apparaat: Wat zijn de ervaringen met het service apparaat van Acer? Nette afhandeling, snel?

Iemand die ervaringen heeft met beide systemen en die me een goed advies kan geven?

Bij voorbaat alvast bedankt door je reactie.

Oscar

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-01 19:10
ik kan je aanraden om het topic over de travelmate 80x eens door te lezen als je specifiek dingen wilt weten over de serviceafhandeling van acer.

verder staan in het topic over de 800x dingen over de behuizing, ik neem aan dat die voor de 600x hetzelfde is als van de 800x.

zelf heb ik een 8003lmi, heel degelijk apparaat vind ik. zeer fijn toetsenbord en een heel helder beeld, tot nu toe nog geen storingen of wat dan ook gehad (in 4 dagen :P)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Dat is correct, de behuizing van de 8000 is gelijk aan de behuizing van de 6000

Eigenlijk zou je de rest makkelijk kunnen vinden met een beetje zoeken maargoed.

Garantie: Zeer goed, gem. 1 week afhandeltijd. Wel aardig bij de helpdesk en willen vaak met je mee denken.

En het is best een stevige laptop. Alleen (dat is bij iedere laptop zo) je moet hem niet bij het scherm beetpakken.

Toetsenbord is heerlijk, alleen IBM's hebben betere toetsenbord, maar hey! daar betaal je ook naar :(

2 bekende fysieke problemen:
• Knopjes van het touchpad worden lam
• Schanieren van het scherm worden lam

Dit gebeurt niet altijd, maar ik heb het al eens mee gemaakt

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 12-08-2004 11:50 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Mag er ook aangenomen worden dat deze serie ook net zo stil is als de 8000 serie?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:04
Je wil voor je bedrijf notebooks gaan aanschaffen? Neem dan DELL met next day on site garantie. Wel zo prettig als er onverhoopt iets mis gaat en de D505 is nog een fijne degelijke notebook ook.

Verwijderd

Topicstarter
Domino schreef op 12 augustus 2004 @ 12:28:
Je wil voor je bedrijf notebooks gaan aanschaffen? Neem dan DELL met next day on site garantie. Wel zo prettig als er onverhoopt iets mis gaat en de D505 is nog een fijne degelijke notebook ook.
Ik heb echter ook gelezen dat de D600 een stuk steviger is dan de D505. Kan je dat bevestigen? :? Het is inderdaad voor een bedrijf met consultants, dus die notebooks worden overal naartoe genomen.

Voor wat betreft de Dell service: Mijn ervaring daarmee (on site) is prima, maar soms moeten ze een 2e keer terugkomen. Reparatietijd is daardoor vaak toch 2-3 dagen. Ik heb een aantal oude laptops als reserve liggen, zodat iemand die meteen kan komen halen als de zijne het niet meer doet. In zo'n geval maakt het niet veel meer uit of de reparatie wat langer duurt, de collega kan doorwerken.

Oscar

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-01 19:10
_Rayman_ schreef op 12 augustus 2004 @ 12:08:
Mag er ook aangenomen worden dat deze serie ook net zo stil is als de 8000 serie?
ik neem aan van wel, de 800x is een superstil apparaat, je hoort em echt niet als ie aan is. aangezien de behuizing hetzelfde is, en een groot deel van de onderdelen ook gewoon identiek is neem ik aan dat ie net zo stil, of zelfs stiller is (wat minder snelle onderdelen enz...)
Pagina: 1