[DC++] 4 gig bestand corrupt verprutst

Pagina: 1
Acties:

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 20:09

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ik heb met DC++ een bestand van 4.38 GIG gedownload (iso bestand)
tijdens het downloaden kreeg ik de melding dat mn HD vol zat , deze melding klopte niet ik had nog 10 gig over....

op deze hdd draai ik FAT32 en het bestand was toen 3,99gig dus daar kwam de melding vandaan (fat32 kan maximaale bestands grote van 4 gig aan)

ik heb dc++ uitgezet en doormiddel van convert e: /FS:NTFS de schijf omgezet naar NTFS bestandsformaat.

toen ik DC weer aanzetten begon deze vrolijk met 4 MB/s te downloaden !!! dit kan nooit! 300KB/s is mn max dus binnen een paar seconden was mn bestand volgens dc 'af'

de laatste 380 mb is dus corrupt... kan ik via DC het bestand nog maken of zijn mijn 4 dagen downloaden voor niets geweest ?

p.s. weet iemand een programma om mn iso te lezen zoals winiso ? deze kan geen dvd iso lezen.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

B-lennium schreef op 12 augustus 2004 @ 02:27:
ik heb met DC++ een bestand van 4.38 GIG gedownload (iso bestand)
tijdens het downloaden kreeg ik de melding dat mn HD vol zat , deze melding klopte niet ik had nog 10 gig over....

op deze hdd draai ik FAT32 en het bestand was toen 3,99gig dus daar kwam de melding vandaan (fat32 kan maximaale bestands grote van 4 gig aan)

ik heb dc++ uitgezet en doormiddel van convert e: /FS:NTFS de schijf omgezet naar NTFS bestandsformaat.

toen ik DC weer aanzetten begon deze vrolijk met 4 MB/s te downloaden !!! dit kan nooit! 300KB/s is mn max dus binnen een paar seconden was mn bestand volgens dc 'af'

de laatste 380 mb is dus corrupt... kan ik via DC het bestand nog maken of zijn mijn 4 dagen downloaden voor niets geweest ?

p.s. weet iemand een programma om mn iso te lezen zoals winiso ? deze kan geen dvd iso lezen.
ben bang dat je op nieuw moet beginnen.
Je kunt eens ff kijken naar ultra iso btw.. je kunt de iso ook proberen te mounten met deamon tools (misschien heb je het geluk.. dat alleen bepaalde niet belangrijke bestanden, niet zijn meegekomen).. of heb je dat al gedaan?

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
er zijn wel progjes waardoor je een stuk van het bestand kunt afhakken, dc gaat dan vanaf daar weer verder.. ik zal ff kijken of ik dat progje kan vinden

-edit- zo te zien doet de GoT searchengine het niet.. ;(

[ Voor 17% gewijzigd door plakbandrol op 12-08-2004 02:43 ]

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ow zo'n programma zou wel makkelijk zijn ! hoe heet dat dan zoek ik wel via google..

ik had ook al ondekt dat het via Bittorrent ook wel moet lukken.
je moet dan een torrent bestand hebben voor jouw file , en dan gewoon het torrent bestand draaien deze gaat dan checken tot hoever je bestand goed is en gaat daar vandaar verder.

ik kan het bestand via Alchool 120% wel mounten , heb ook alle bestanden kunnen copieeren naar mn hdd zonder foutmelding, toch vertrouw ik het niet helemaal.. hoe kan ik kijken welke bestanden er corrupt zijn ?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ik doe het altijd via mijn linux router, met het programma "dd", en ik denk feitelijk dat windd ofzo wel zal bestaan, zoals de meeste linux tools voor windows bestaan

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

B-lennium schreef op 12 augustus 2004 @ 11:27:
ow zo'n programma zou wel makkelijk zijn ! hoe heet dat dan zoek ik wel via google..

je moet dan een torrent bestand hebben voor jouw file , en dan gewoon het torrent bestand draaien deze gaat dan checken tot hoever je bestand goed is en gaat daar vandaar verder.

ik kan het bestand via Alchool 120% wel mounten , heb ook alle bestanden kunnen copieeren naar mn hdd zonder foutmelding, toch vertrouw ik het niet helemaal.. hoe kan ik kijken welke bestanden er corrupt zijn ?
Maar als je het nou eens runt (wat is het eigenlijk .. film of zo?) vanaf je harde schijf.. wat dan?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

zoek op Google naar HJsplit, of een ander split-programma, haal daarmee een stuk van de file af, en laat dc++ de file opnieuw af maken.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ik ga eens opzoek naar zo'n split programma.

ik heb het programma van af mn hdd geinstaleert en het lijkt te werken.
maar ik geloof net in mn geluk want het kan gewoon niet ! ik kna nooit met 4mb/s hebben gedownload over mn chello classic en 10mb netwerkje !

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
idd, waarschijnlijk is je bestand ook corrupt ;) maar misschien heb je net het geluk dat alleen wat onbelangrijke bestanden kapot zijn :) Ik zou iig gewoon proberen te gaan racen ;)

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
ik heb hetzelfde gehad bij DTM 2 (dat zal het wel zijn aan de grootte te zien)
Ik heb toen de incomplete file op een andere pc in mijn netwerk gezet en toen op de andere pc de download afgemaakt. Maar je kunt er toch waarschijnlijk niets mee, of het moet zijn dat je de ingewikkelde methode gaat gebruiken (dat met het unpluggen van je cd drives. Succes ermee

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
klopt je hebt gelijk ... DTM2 :D heb even verdergelezen en de starforce 3 is niet te kraken .. nog niet :P

p.s. ik heb geprobeert om de file te splitten en dan weer af te maken met DC++ maar dat werkt niet, hij gaat weer vrolijk in de MB/s aan de gang :P
met torrent werkt het ook niet.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad. "Hak" eens een groter stuk af zodat je bijvoorbeeld maar 3,5 gig overhoudt ofzo.

edit:
Maar ik lees net dat het perfect lukt om te mounten en te installeren? Dan denk ik niet dat er een probleem is. DC++ maakt namelijk gebruik van een compressietechniek waardoor het soms lijkt dat je sneller kan downloaden dan mogelijk.

Wat ook kan, is dat die laatse megabytes van de user waarvan je download, corrupt zijn (allemaal nullen bijvoorbeeld) waardoor deze dus heel erg sterk gecomprimeerd kunnen worden. Stuk afhakken en een andere user zoeken is dan de oplossing.

[ Voor 69% gewijzigd door D-Three op 13-08-2004 13:04 ]

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:54
B-lennium schreef op 12 augustus 2004 @ 11:27:
offtopic:
Dat klopt idd. Zelfs zo dat als er meerdere versies van zijn(meerdere torrents) die een verschillende naam hebben, bittorrent slaat het in een door jou opgegeven map op met daarin een map met de naam van de torrent, en je verandert de naam van de map dat hij ook verder gaat.
Pagina: 1