nee zeg ik dat dan?
Defineer "men". Is dat als in bedrijven, overheidsinstellingen? Of is dat wat de crowd meent te denken. De developersview.. ? Mensen schijnen nog steeds CSS te kiezen omdat het wel goed zal zijn, tenminste dat zeggen "ze".
het begint bij mensen zoals Anne en het eindigt bij de rest als die eenmaal ingaan zien dat een dergelijke site beter werkt (in de meeste gevallen)
niet zeuren ik weet dat ik generaliseer
Sorry hoor, wat verkondig je nu? Heb je zelf wel eens met tables gewerkt. Ik werk zelf dagelijks met css layouts, maar dit ....
Als jij voor een reclamebureau een site in elkaar slaat dan eisen ze dat je pixel precies werkt, kan je dat niet dan is wellicht de plantsoenendienst nog wat voor je. Dat heeft geen donder te maken met semantiek, css, of tables. Tables kun je pixelprecies mee werken, en css gepositioneerde elementen ook.
Ik ben gewoon wel verdomd benieuwd naar je onderbouwing voor die flexibiliteit. Het is gewoon een andere aanpak van de presentatielaag, maar zolang er nog steeds mensen zijn die elementen gaan nesten, zul je de flexibiliteit kunnen vergelijken met die van layouting in tables. Je verruilt td in tr in table voor div absolute, in div relative, in div absolute. Het 3de niveau is nu afhankelijk van zijn parent niveaus. Ik kan ook een table van links naar rechts verplaatsen of andersom, idem met css layouts.
jah dat heb ik ook wel eens gedaan ja, en wat ik bedoel met flexibilieteit is dat je met divjes dat mits goed gebruikt en dus niet oneindig genest je sites kan maken die bij wijze van spreken op en ronde viewport nog te gebruiken zijn, bij tables moet je daar nu eenmaal veel meer je best mee doen
en wat ik bedoel met pixel precies is dat men websites bouwt waar men alles tot op de pixel moet afmeten en zodra ene veld om een of andere redewn een pixel groter wordt dat het design gelijk in duigen ligt, dat is met css en divjes nu een maal veel beter te regelen dan met tabelen
Dat heeft niets te maken met de presentatielaag, maar met de instelling van de developers. Als jij voor een pda template 80% van slapende presentatielaag gaat hiden met een display:none ben je lekker bezig, zeker als er overbodig business logic in de template zit. Als jij een grafische site gaat porten naar pda, dan ontkom je niet aan andere templates als je grafische elementen ook textueel zijn. Nee... dat is lekker snel laden voor een pda, of nog beter via GPRS naar je GSM.
als je de boel correct gebruikt heb je zoizo geen of weinig tekst in plaatjes en anders hebben ze wel een alt tekst die je kan gebruiken, dus daar zou je dan niets mee hoeven doen (desnoods gebruikt je image replacement oid om dat te regeln) en als jij je site goed maakt dan hoef je niet 80% van je site te hiden met css, dan is het enige wat je moet doen is de layout iets aanpassen en mischien de kleuren oid
Ik zal het doorgeven aan de design partners. "Jongens vanaf nu af aan wil ik geen pixel preciese designs meer hebben van jullie"...... ik denk inderdaad dat ik ze niet meer zal krijgen

das mooi dan voor je

Hoe groot is een packet? Ip, tcp? ... lijkt me slim als je dat stuk gewoon edit want je praat poep.
ten eeerste staat er "ik dacht" ik weet het ook niet zeker ten 2de is het niet zo poep zie reacties van anderen en ten derde weet ik ook wel dat packets in verschillende grootes komen, maar het is nu eenmaal wel logisch dat als jjij 2 packets nodig hebt om een site te versturen, waarvan de laatste 3bytes aan info bevat dat dat beter in 1 packet kon, stel dat door een hickup dat laatste packet een minuut later komt, dan heb je mooi wel ene trage site of zelfs een timeout
ten laatste, ik wijd je toon maar aan een verkeerde been uit bed ofzo maar sorry als ik het niet perfect hebt weten te verwoorden, ik had gehoopt dat je zelf ook kan nadenken
ik heb overigens geen zin om dat hier nog verder te gaan uitvechten, als je vind dat ik onzin blaat, lees het niet.
dit is niewt bedoelt om een flamewar te starten maar ik laat dit niet zomaar over mijn kant gaan
ben overigens niet boos op je hoor gordijnstok, ik vind het aleen wat flauw
* Spruit_elf geeft Gordijnstok een aai over zijn bol en hoopt dat ie weer blij is
* Spruit_elf vind het ook vervelend als mensen blaaten met loze argumenten
sorry als ik het in jouw ogen ook doet
ps:
http://www.csszengarden.c...m/extra/zen/zengarden.css
probeer dit maar eens met tabellen en zonder javascript (wel ff in ene css2 compatible browser kijken (nee dus niet inIE))
[
Voor 8% gewijzigd door
Spruit_elf op 14-08-2004 13:16
. Reden: ff mijn toon iets aangepast wil geen flamewar of ruzies :) ]
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.