Snelheid P2P door een Firewall.

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Mijn eerste post en tevens topic op jullie forum wil ik gebruiken voor het volgende probleem, waar ik sinds de aanschaf van mijn Linksys Router tegenaan loop:

Bij Kazaa gaat het nog wel, maar overnet is een ramp! Hij pakt ongeacht mijn instellingen altijd de maximum bandbreedte voor upload en begint die naar hartelust te vullen met uploads, maar de download blijft 0,0. Ik krijg niet, maar dan ook niets binnen, terwijl ik de gebruikte udp en tcp poorten van overnet ( 4662 en 6002 ) netjes op forward heb gezet naar mijn ip adres in de router. Hij maakt verbinding en alles, en uploaden gaat hem blijkbaar goed af. Ook de search is geen probleem, maar de download snelheid ook in Emule is om te huilen. Waarom is dit? En wat doe ik eraan? Als ik zonder router werk (wat gewoon geen optie is) heb ik er natuurlijk geen last van. De router is koud een week oud.

Help me! ;(

• sjukke
  • Laatst online: 03-05-2023
Schakel de firewall in je router uit, en koop eventueel een nieuwe losse hardware firewall, of 'n software firewall.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
eMule en Overnet zijn 2 gevallen van geduld...Als je die 2 proggies nog nooit hebt gebruikt heb je ook geen "credits" bij andere gebruikers en zal je simpelweg achteraan in de rij moeten staan om uperhaupt te mogen downloaden...

Lees eens: eMule opensource eDonkey, deel 11

En wat staat daarin?

eMule is géén programma waar je "ff snel" wat mee kan downloaden. Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd... Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!

//Edit
Ik lees opeens dat je dat niet hebt als je de router niet gebruikt...?

Instagram / YouTube

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 22:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
aramdin schreef op 11 augustus 2004 @ 23:59:

//Edit
Ik lees opeens dat je dat niet hebt als je de router niet gebruikt...?
Precies, ik snap je verhaal over credit opbouwen, dat is ook logisch. Op overnet is dat echter niet, en zonder router haal ik snelheden over de 80k/s. Met de router ertussen mag ik in mn handjes klappen als ik 5 k/s haal.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je een low id als je je router ertussen hebt? Dat zou heel wat verklaren imo

Instagram / YouTube

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:55
Ik kan me niet voorstellen dat dit aan je firewall ligt. Die doet niets anders als pakketjes doorsturen, waarbij de vertraging absoluut zeker te verwaarlozen is. Je zou Netlimiter eens kunnen proberen, waarbij je voor die programma's je upload dichtschroeft. Maar dan ga je ook langzamer downloaden :P

* UltraSub gebruikt maar héél af en toe p2p, om bijvoorbeeld deze reden...

edit:

Hmm.. ik lees nu ook pas dat je het dus niet hebt zonder router... Vaag.. Heel vaag..

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 12-08-2004 00:42 ]

Pagina: 1