Toon posts:

welke mobiele gpu kies ik het best?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensjes,

ik ga morgen waarschijnlijk een laptop gaan halen, en ik vroeg me af welke gpu vrij goed presteert. Ik ben iemand die waarschijnlijk - geen - doom 3 zal proberen spelen op z'n laptop, maar ik heb toch alleszins 3D ondersteuning nodig. Dit is de configuratie die ik normaal gezien zou kopen :

(het model is een cybercom MD 42507)
-P4 2.6Ghz
-512MB DDR
-GeForce FX Go 5200 - 64MBDDR
-40Gig HD
-15" XGA
-DVD-RW & CD-RW
(draadloos netwerk enzo zit er ook bij)
dit zijn de belangerijkste kenmerken, dit alles voor een prijs van 999€, klinkt dit wat?
of raden jullie echt een laptop met een andere gpu aan ? een sporadische rtcw zou wel leuk zijn ..

Vriendelijke groeten, en dank bij voorbaat

Verwijderd

welke keuze heb je dan bij die laptop?
als je budget 1000 euro is heb je waarschijnlijk weinig keus.

Verwijderd

Topicstarter
wel,budget is momenteel 1300€ ...

Verwijderd

Lastig om hierover te oordelen, vind ik. Ik weet niet of je enige speling in je budget hebt, en hoeveel waarde je aan sommige componenten hecht. Persoonlijk zou ik, iets meer voor een laptop uittrekken. Veel hoeft dat niet te zijn, want voor €140,= meer heb je een laptop met een wereldvideokaart link. Nu heb ik makkelijk praten, omdat het mijn geld niet is. Persoonlijk vind ik het model niet heel erg mooi, maar voor de specs zou ik het niet laten. Ook ben ikzelf wat huiverig voor naamloze notebooks, omdat ik niet weet hoe het dan met garanties en dergelijke zit. Mocht je dat allemaal niks uitmaken en je weet ergens 140 euri op de kop te tikken, is dit een prima laptop voor je denk ik. Hoe dan ook, de keuze natuurlijk geheel aan jou.

Verwijderd

Hmmz bij nader inzien wat aan de kale kant :/

Anyway, kijk eens verder bij de Diabloo-reeks. Er zit vast wat tussen B)

Verwijderd

Topicstarter
welja, om eerlijk te zijn, dat het een onbekend merk is baart me niet zo heel erg veel zorgen, wel het feit dat deze configuratie te koop is in NL ... en ik uit België afkomstig ben ... en ik ben niet erg meer tuk op lange afstands aankopen na een slechte ervaring gehad te hebben met een desktop pc online te kopen, 60km van m'n huidige locatie verwijdert .. ik kocht alle onderdelen appart, stak hem zelf ineen, maar cpu was kapot door verzending ... (via koerier), ik heb iemand moeten vragen om me 60km verder naar de winkel te voeren, om daar de PC te gaan afzetten .. ze wilden hem wel terug komen afzetten bij mij thuis als ie gemaakt was, maar niet komen ophalen .. :|

Verwijderd

Die Diabloo (check het topic) is wel een stuk interessanter, hij heeft een veel betere videokaart en het is een Centrino laptop.

Verwijderd

Topicstarter
centrino zoveel beter dan gewone P4 architectuur? en zoals ik spijtig genoeg al heb moeten zeggen, ik ben er niet op verzot om dingen vanop lange afstand te bestellen :/ maar die diabloo zou anders wel een mooie zaak geweest zijn

Verwijderd

Volgens mij heb je met een Diabloo 2 jaar garantie waarbij ze je lappie opkomen halen, repareren en weer thuis bezorgen :)

Verwijderd

Topicstarter
mm, en die videokaart in die diabloo ? waar situeert die zich ?

ik bedoel daarmee, het lijstje van best prestererende, beginnende bij de slechtste :

geforce fx go 5200
ati radeon mobile 9200
ati radeon modile 9700

etc ... kan iemand dit lijstje beetje invullen ? :) dan weet ik ook beter welke kaart beter is dan de andere :p

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je zou ook gewoon zelf kunnen zoeken. Er is een mooie zoekfunctie hier op het forum :)

En verder als je morgen een laptop wilt kopen wat wil je nu dan nog aan hints. Ik bedoel als je nu dan nog niet eens weet wat wat kan dan ben je imho een beetje verkeer bezig.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 00:51:
centrino zoveel beter dan gewone P4 architectuur? en zoals ik spijtig genoeg al heb moeten zeggen, ik ben er niet op verzot om dingen vanop lange afstand te bestellen :/ maar die diabloo zou anders wel een mooie zaak geweest zijn
de prestaties zijn misschien iets minder maar je krijgt er wel een (veel) langere accuduur voor terug, de laptop is kleiner en heeft minder koeling nodig.

Op die Diabloo zit trouwens 2 jaar pickup&return garantie, ze komen hem dus halen als hij defect is.

Verwijderd

Je kunt anders ook kijken naar de Acer TM 292LMi_ATI, mits die nog gemaakt wordt. Die valt ook binnen je budget, en heeft een ATI 9700 met 64mb. Ook niet verkeerd lijkt me :)

Linkje

Met een extra geheugenmodule is ie voor € 1325,00 van jou :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 01:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank je botje96, dat lijkt me inderdaad wel iets.

disjfa : ik weet perfect dat je eerst op een forum moet zoeken, maar zo te zien was m'n query foutief ofzo, want bij 2 zoekopdrachten "gpu", en "grafische" bij dit subforum CLS, werd er niets weergegeven ...

real_fireFly : ik wou dat dat m'n mening kon veranderen, maar 't is altijd wel makkelijker als je gewoon bij je pc-boer kan langsgaan :)

Verwijderd

Bij Acer België staat ie voor augustus nog steeds in de prijslijst, dus hij zal gewoon leverbaar zijn. Hier in Nederland gaat ie vervangen worden door een zwakker model, maar wel met extra geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp :) word erg geapprecieerd :)

het zal wrs idd die acer worden, lijkt me erg interessant voor mooie prijs :)

Verwijderd

You're welcome ;)

Verwijderd

Topicstarter
toen ik de info over die acer bekeek, vond ik ook nog dit model :

Acer Aspire 1511LMi Athlon64 3000+ - 15" DVD+/-RW

weliswaar geen centrino, maar wel een athlon 64 en een geforce fx go 5700 aan boord, die zijn beter leverbaar dan dat andere model, lijkt dit ook wat? prijs is 1340€ :)

Verwijderd

Op laptopgebied heeft ATI op dit moment zijn zaakjes het best voor elkaar :)

Do the math ;)

Verwijderd

Bijkomen voordeel: de 292 is een stuk kleiner. De 1511 is echt een bakbeest.

Nieuwsberichtje over go5700
Hierin staat dat de 9600 beter scoort dan de go5700. De 9700 is nog een klapje beter :P Binnenkort ga ik ook een notebook halen met zo'n 9700 met 64mb. Ik denk dat ik daar de wat oudere games GTA VC, Splinter Cell PT en Beyond & Evil prima op kan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
geweldig, bedankt voor de extra info :)

kheb net m'n hardware-boer geconsulteerd, wat blijkt nu, hij heeft enkel de 292's met die intel grafische chipsets ... erg kut dus

ga ik maar op zoek gaan naar een andere hardware-boer :p

Verwijderd

Of bestellen ;)

Wat ik net zei over die oude spellen is natuurlijk wat ik minimaal van de kaart verwacht. Ik heb zelf geen ervaringen met mobiele graphics. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven?

Een game als doom3 gaat niet lukken denk ik, maar dat vind ik toch niet interessant. In het topic over de TM8000 (ook met 9700 64mb) staan wat meer gebruikerservaringen van deze kaart. Sommigen zijn erg te spreken over de prestaties in een game als Far Cry :) Ik zit zelf ook achter dit notebook aan :)

Acer 800x - Nieuwkomers

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 02:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah, bij de weg, www.makro.be >folderaanbiedingen > non food folder, en enkele pagina's verder gaan, zie je die 999€ laptop ;) ernaast staat en verdomd dure asus ;)

Verwijderd

Hmm... shared videogeheugen. Niet doen!

Trouwens, 3 uur voor een Centrino :{ Beetje weinig denk ik.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Inmiddels heb je wel genoeg hints geloof ik. Het is hier wel de bedoeling om zelf ook wat onderzoek te doen. Jij koopt de laptop, niet wij. ;)

Inmiddels heb je wel door dat ATi op dit moment heer en meester is op dit gebied. Tevens kan je reviews vinden op de frontpage over de grafische processoren die hier zijn te vinden. Je kan dus zelf nu op onderzoek uitgaan. Veel succes. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.