oude AMD passief >:)

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
Ja het is echt zo.

Vorige week (toen het zo warm werd) is de pc van m'n vader 1 keer uitgevallen (zij ie gisteren tegen me), ben gister ff wezen kijken, m'n pa zit gewoon een spelletje te doen en zegt dat ie er geen last meer van heeft gehad (m'n zusje wel en die heeft ook een paar BSOD stop code's voor me neergepend), ik ga er achter zitten en start speedfan op:

OMFG, fan 0 RPM proc 75 graden (icoontje van een vlammetje ernaast), en de enige andere fan die in dat hele systeem zit is die van de voeding voor de rest geen casefan's oid, en gewoon blijven werken 8)7

is btw t-bred-a 1800+, heb er vanmiddag maar ff een ander fannetje op geprikt O-)

ride on

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En de vraag is?

ARME AOW’er

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 17:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Leuke mededeling :P
Omdat het een T'bred is wordt ie op 1800+ (1,5 GHz ofzo?) niet zo warm, als het een Palomino was geweest was ie door het mobo heen gefikt vrees ik! :D

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik denk dat je vraag is of dat die athlon ook passief kan draaien.
Blijkbaar kan het wel alleen niet met dit warme weer en zwaardere belasting.
Leuke conclusie verder .

No signature found

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Je hoeft toch niet alleen maar vragen te stellen :?

Nu je weet dat ie het toch blijft doen kan je mooi de fan op 5v laten draaien, dat scheelt weer wat lawaai :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Het passief koelen moet mogelijk zijn. Mijn Athlon XP 1700+ kan ook op 1800+ draaien met een vCore van 1,4 (normaal 1,5). De vCore kan in principe wel lager, helaas staat mijn moederbord dat niet toe.

Als je er dan een groot heatsink met heatpipes o.i.d. in zet dan is het wel mogelijk. (De voeding zorgt voor de nodige airflow)

@MeAngry, een Palomino heeft ook Thermal Protection. Hij gaat uit als 'ie te warm wordt (mits het mobo het ondersteunt. Het mobo in het verhaal van de TS iig wel)

[ Voor 21% gewijzigd door Thandor op 11-08-2004 23:17 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

hantheman.tk schreef op 11 augustus 2004 @ 23:15:
[...]
Je hoeft toch niet alleen maar vragen te stellen :?
Maar wat moeten wij users dan met dit soort mededelingen? Als het nu echt een ontdekking was die zo geweldig is dat je denkt.... WAAAAAAAAAAAAAAAAUW. Maar dat is dit nu niet echt.

Ter informatie:
Mijn laptop heeft een uptime van 2 dagen 1 uur en 40 minuten en mijn Desktop 114 dagen 23 uur en 12 minuten en dat zonder onderhoud en met deze hitte.

Kortom. Fijn voor de TS, meer niet.

Die-Hard Overclocking & Cooling heeft misschien wel interesse.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 12-08-2004 00:34 ]

ARME AOW’er

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ach ja ga je dr ook nog druk om maken zeg :P

Maar ik neem aan dat die 75 graden idle is... verbaast me niet eens dat ie dan gewoon stabiel blijft. Als je hem gaat stressen red je het echt niet zonder fan ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gefeliciteerd met de ontdekking van het jaar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.