[Instabiel]Wat is er mis met m'n systeem?

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden mijn systeem geupgrade nadat ik een GeForce 6800 Ultra had gekocht die niet op mijn oude el-cheapo(asrock) mobo werkte. Deze upgrade bestaat in totaal uit een nieuwe videokaart, een nieuwe processor, een nieuw moederbord, een nieuwe voeding en (niet echt belangrijk) een nieuwe kast.
Zie hieronder voor specs.

Hier heb ik nu regelmatig problemen mee, voornamelijk vastlopers in games, zowel in Windows XP als in Linux, native, dan wel via WineX.
Voorbeelden zijn Soldier of Fortune 2, Worms 3D, Doom 3 en Unreal Tournament 2004.

Ik vroeg me af wat het probleem kon zijn, en aangezien mijn geheugen niet nieuw was ging mijn eerste gedachte daarnaar uit. Ik heb dus een hele nacht Memtest86+ 1.15 laten draaien met 'All Tests'. Het resultaat was dat er geen fouten in het geheugen zaten. Daarna heb ik SiSoftware Sandra Burn-In test gedraaid voor een uur of 2, ook ging prima.

Gezien de temperatuur van mijn processor en mobo wat hoog waren heb ik 2 x 8mm fans en 1x9mm fan gekocht en een Zalman P4 3,06+ koeler op m'n processor gezet in plaats van het standaard gevalletje. Het systeem is nu nog steeds aan der warme kant(mobo: 40 graden, proc 55-62 graden) maar toch nog wel binnen de marges.

Al die dingen die ik geprobeerd heb heb ik uit tips gehaald die ik met de search gevonden heb. Helaas dus nog steeds geen resultaat.

Nu wil ik dus graag weten wat de stabiliteitsproblemen oplevert, maar hoe zoek ik dit uit? Ik wil best onderdelen vervangen maar heb geen zin om geld uit te geven aan onderdelen die ik achteraf niet nodig blijk te hebben, of ten onrechte aanspraak op garantie te maken(omdat er dus niets kapot is).

Al met al lijkt het in ieder geval een hardware probleem te zijn, omdat zowel een verse Windows XP als een verse Linux install soortgelijke problemen opleveren.

Mijn systeem:

Pentium 4 Prescott 3,2 GHz HT, 1MB L2 Cache
Asus P4P800 SE Moederbord
AOpen Aeolus GeForce 6800 Ultra, 256 MB DDR2 RAM, AGP
Noname 2 x 512 PC2700 DDR SDRAM @ 320 MHz(Mobo kan geen FSB200 + DDR 333 draaien, daarom wordt het dus automatisch 320), in de 2 blauwe bankjes op het mobo geplaatst zoals de handleiding suggereert.
Sweex 650 Watt voeding in Chieftec BX-02B-B-B kast
Creative Soundblaster Live 5.1 geluidskaart
120 GB Maxtor 8MB Cache 7200RPM
80 GB HD Seagate 8MB Cache 7200RPM
LiteON 48x24x48 CD-brander
HG DVD-speler
Sweex Firewire kaartje

Draait op:
Windows XP SP1a
AOpen NVidia Drivers gebaseerd op NVidia Drivers 61.12
Intel Chipset INF drivers geinstalleerd

Gentoo Linux 2004.2
Kernel 2.6.8-rc3
Nvidia Drivers 1.0-6111

Als iemand nog meer info nodig heeft(is er nog meer info ;)), zeg het maar in zal posten.

Tja

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Prima startpost. :)

Misschien nog even de gerapporteerde waarden van de voeding?

De Soundblaster Live wilde bij mij weleens lastig zijn. Uiteindelijk bleek hij na veel getob in het 3e PCI slot geen problemen te geven. (ASUS A7M266).

[ Voor 49% gewijzigd door Guardian Angel op 11-08-2004 22:53 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Komen die vastlopers direct of pas na een hele tijd?

Voltages al gecheckt? Al gekeken naar de instellingen van je videokaart? (soms leveren lage instellingen problemen op)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Tja, je mag misschien wel een nieuwe voeding hebben maar bij zo'n mooie config had ik toch nooit een Sweex voeding gekocht. Post eens je voedingslijnen hier, aangezien m'n gevoel zegt dat ermee te maken heeft. Het gaat dus om de idle als wel om de stressed waarden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 00:10

Xer0X

Gotha know??

Knap systeempje. Zal een hoop van je voeding vragen. En ik zie dat je sweex voedinkje hebt. Niet echt fantastich spul. (ik kan het weten, had er zelf ook een 8)7 )

Als het mogenlijk is zou ik in elk geval eens een andere voeding proberen.

Kijk maar eens naar je voltages met BV Motherboard monitor. En vertel ons eens wat die doen. Vooral stressed

(Goh we denken allemaal het zelfde :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Xer0X op 11-08-2004 22:56 ]

• --MeAngry--
  • Laatst online: 23:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Noname 2 x 512 PC2700 DDR SDRAM @ 320 MHz(Mobo kan geen FSB200 + DDR 333 draaien)
Ik ben het eens met de rest alleen vind ik de aanschaf van zulk geheugen echt een aanslag op de prestaties van je systeem!
Een P4 Prescott draait theoretisch op een FSB van 800MHz (dat is Quad Pumped 200 MHz). PC3200 geheugen draait op diezelfde 200 MHz (400 MHz DDR) en dus kan die P4 dan veel efficienter gebruik maken van het geheugen. Als je PC2700 geheugen koopt wat dus op 166 MHz (333 DDR) loopt, zit je proc continu op het geheugen te wachten!
Ik zou kijken of je het kunt ruilen, voor het prijsverschil hoef je het niet te doen want het scheelt maar enkele Euro's en het levert je een boel extra prestatie op. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
probeer eens te strippen ( de pc jah :P ) door bijvoorbeeld brander ,1 harde schijf,geluidskaart , firewire eruit te halen en kijken of hij dan nog vast loopt.

1 geheugen bank gebruikt kan je ook proberen.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik wilde eerst ook geen Sweex maar de zaak waar ik het kocht had alleen deze of een Q-Tec 360 Watt. Ik heb eerst de 360 Watt Q-Tec geprobeerd maar hier viel de computer spontaan uit bij belasting. Ik ben dus teruggegaan en heb 'm geruild voor deze. Hiermee valt in ieder geval de computer niet spontaan uit ;)

Readings onbelast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--Sensor Chip Readings--

Temperature Readout[1]        : 35
Temperature Readout[2]        : 47
Voltage Readout[1]            : 1,37896
Voltage Readout[3]            : 3,28
Voltage Readout[4]            : 4,94592
Voltage Readout[5]            : 11,3696
Fan Readout[1]                : 2596
Fan Readout[2]                : 2393
Fan Readout[3]                : 2909

Readings medium belast(5 mins sandra burn-in test @ normale priority):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--Sensor Chip Readings--

Temperature Readout[1]        : 40
Temperature Readout[2]        : 55
Voltage Readout[1]            : 1,31628
Voltage Readout[5]            : 11,3088
Fan Readout[1]                : 2576
Fan Readout[2]                : 2376
Fan Readout[3]                : 2860

Readings zwaar belast(10 mins sandra burn-in test @ hoge priority), tijdens cache e en geheugen benchmark:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--Sensor Chip Readings--

Temperature Readout[1]        : 43
Temperature Readout[2]        : 56
Voltage Readout[1]            : 1,30061
Voltage Readout[4]            : 4,91904
Voltage Readout[5]            : 11,1872
Fan Readout[3]                : 2884

Readings zwaar belast(10 mins sandra burn-in test @ hoge priority), tijdens cpu arithmetic benchmark:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--Sensor Chip Readings--

Temperature Readout[1]        : 40
Temperature Readout[2]        : 57
Voltage Readout[1]            : 1,31628
Voltage Readout[4]            : 4,9728
Voltage Readout[5]            : 11,3696
Fan Readout[3]                : 2812

Readings zwaar belast, direct na 2 x doom3 timedemo, 1600x1200 ultra quality, 16x FSAA:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
--Sensor Chip Readings--

Temperature Readout[1]        : 42
Temperature Readout[2]        : 57
Voltage Readout[1]            : 1,39463
Voltage Readout[3]            : 3,296
Voltage Readout[5]            : 11,3088
Fan Readout[1]                : 2596
Fan Readout[2]                : 2445
Fan Readout[3]                : 2836

GPU-kern is dan: 72 graden
GPU Omgevingstemperatuur: 57 graden

Genoeg readings zo? :p

Als het daadwerkelijk aan de voeding zou liggen, wat voor voeding raden jullie dan aan?

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 11 augustus 2004 @ 23:25:
[...]

Ik ben het eens met de rest alleen vind ik de aanschaf van zulk geheugen echt een aanslag op de prestaties van je systeem!
Een P4 Prescott draait theoretisch op een FSB van 800MHz (dat is Quad Pumped 200 MHz). PC3200 geheugen draait op diezelfde 200 MHz (400 MHz DDR) en dus kan die P4 dan veel efficienter gebruik maken van het geheugen. Als je PC2700 geheugen koopt wat dus op 166 MHz (333 DDR) loopt, zit je proc continu op het geheugen te wachten!
Ik zou kijken of je het kunt ruilen, voor het prijsverschil hoef je het niet te doen want het scheelt maar enkele Euro's en het levert je een boel extra prestatie op. :)
Het geheugen was niet nieuw, dat had ik nog van mijn oude systeem(P4 2,4 GHz met FSB 533). Ik ben sowieso wel van plan om daar op niet al te lange termijn PC3200 geheugen voor in de plaats te zetten maar ik wil eerst eens even een stabiel systeem voordat ik nog meer geld ga uitgeven ;)

Tja

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

@ MeAngry:

TS schrijft in zijn topicstart dat het geheugen niet nieuw was, dus ruilen zal waarschijnlijk niets worden. Ik ben het met je eens dat het de prestatie niet ten goede komt, maar het veroorzaakt waarschijnlijk niet de TS zijn probleem. Anders had Memtest waarschijnlijk wel fouten met de geheugen test gegeven. Asusborden zijn nog wel eens kritisch met het merk en type geheugen, maar dit resulteerde bij mij wel in fouten met memtest.

@ TS:

Ik zou als ik jouw was toch eens naar de waardes van de voeding kijken. Ik heb zelf mijn cheap-ass voeding uiteindelijk vervangen door een lichtere tagan, en daarmee waren mijn wazige problemen verholpen.

Moet echt eens een typecursus doen ;(

Ik raad een tagan aan, super voeding. Ik heb zelf een tagan 380. Heb een soort gelijk systeem als jij, alleen met een nothwood cpu, lichter beeldkaart en twee raptors in raid 0. Dit werkt super op de tagan 380!

[ Voor 17% gewijzigd door Riesenbaby op 11-08-2004 23:51 ]

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb ongeveer dezelfde waarde, 12V, die jij hebt uitgelezen en dan met een Nexus 3500SE voeding. Hoewel dit aan de lage kant is heb ik nog nooit enig probleem gehad.

Misschien ontstaat er zo af en toe een piekwaarde waardoor er te weinig wordt afgegeven. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Als je alle spullen bij dezelfde shop hebt gekocht dan zouden ze misschien wel genegen zijn ook deze voeding terug te nemen, immers hij voldoet niet.

Of een kwaliteitsvoeding dé oplossing is, is niet te garanderen maar wel het overwegen waard.

Al bezig geweest met het omzetten van de Soundblaster?

ARME AOW’er

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 11 augustus 2004 @ 23:54:
Ik heb ongeveer dezelfde waarde, 12V, die jij hebt uitgelezen en dan met een Nexus 3500SE voeding. Hoewel dit aan de lage kant is heb ik nog nooit enig probleem gehad.

Misschien ontstaat er zo af en toe een piekwaarde waardoor er te weinig wordt afgegeven. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Als je alle spullen bij dezelfde shop hebt gekocht dan zouden ze misschien wel genegen zijn ook deze voeding terug te nemen, immers hij voldoet niet.
Helaas, de onderdelen zijn bij 3 verschillende shops gehaald, waarvan de video-kaart per post-order. Was niet de bedoeling, lang verhaal, maar doet er nu niet zoveel toe ;)
Of een kwaliteitsvoeding dé oplossing is, is niet te garanderen maar wel het overwegen waard.

Al bezig geweest met het omzetten van de Soundblaster?
Ik heb inmiddels de SB Live maar volledig uit de computer verwijderd, en heb de onboard soundchip enabled. Zal daar eens mee testen. De reden dat ik die eigenlijk niet wil gebruiken is dat de Soundblaster Live 5.1 hardware mixing ondersteund en ik daardoor in Linux geen moeilijke trucjes hoef uit te halen om Teamspeak in games te kunnen gebruiken. Maar goed, ik zal dit in Windows een testen.

Als Tagan onder kwaliteitsvoeding valt is dat nog best een leuke optie, ik zie in de pricewatch dat die zeer nette prijzen heeft itt Antec/Zalman e.d. Zal er eens over denken als het soundblaster trucje niet blijkt te werken.

Tja

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Die 12 Volt is echt onder de maat zo te zien dat zou je stabiliteitsproblemen kunnen verklaren. Ik zou als er nog de mogelijkheid bestaat om je mem te ruilen voor een PC3200 variant, dit zal je prestaties zeker ten goede komen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

De AMD processoren maken volgens mij ook gebruik van de 12 v lijn (correct me if am wrong)

Misschien zou het hierdoor kunnen komen?

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik zou toch eerst je geheugen vervangen. Je geheugen voldoet niet aan Intels kwaliteits eisen voor de 865 chipset. Dat is vragen om problemen.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 00:15:
De AMD processoren maken volgens mij ook gebruik van de 12 v lijn (correct me if am wrong)

Misschien zou het hierdoor kunnen komen?
Ik heb geen AMD processor, maar ok. De P4 processoren doen dit dacht ik ook, ik heb ergens gehoord dat dat vierkante power-stekkertje van de PSU naar het mobo met 4 pinnen speciaal 12V voor de proc is. Weet ik niet zeker.
Sjod schreef op 12 augustus 2004 @ 00:23:
Ik zou toch eerst je geheugen vervangen. Je geheugen voldoet niet aan Intels kwaliteits eisen voor de 865 chipset. Dat is vragen om problemen.
In de handleiding van het mobo staat een lijstje compatibele geheugenreepjes, dit zijn echter allemaal merk-reepjes. Moet je er echt van dat dure geheugen inzetten op zo'n mobo dan? Verder staat b.v. DaneElec er niet tussen, terwijl de Tweakersshop memory configurator meent dat het wel compatible is. Hoe zit dat dan?

Ik heb net weer even geprobeerd SoF2 te spelen, nu dus zonder Soundblaster Live 5.1 en zonder FireWire kaart(maw, er zit nu alleen nog een videokaart los in, de rest(LAN, sound en USB) is onboard. Binnen 5 minuten weer een volledige crash, helemaal vastgelopen. Helpt dus helaas ook niet.

[ Voor 28% gewijzigd door MadEgg op 12-08-2004 00:45 ]

Tja

Verwijderd

Als je 12V lijn daalt tot 11.3V dan is het logisch dat je stabiliteitsproblemen krijgt. Andere voeding halen en je bent van het gezeik af. Haal dan wel een kwaliteitsvoeding he! Antec, chieftec, CWT, Zalman, Enermax.....dat soort merken. Geen sweex of qtec...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 11:56:
Als je 12V lijn daalt tot 11.3V dan is het logisch dat je stabiliteitsproblemen krijgt. Andere voeding halen en je bent van het gezeik af. Haal dan wel een kwaliteitsvoeding he! Antec, chieftec, CWT, Zalman, Enermax.....dat soort merken. Geen sweex of qtec...
Minimaal een 400W merkvoeding. Die Geforce van je lust een aardige slok ampere.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb nu een Chieftec 360 Watt voeding erin, degene die ik bij mijn kast kreeg.

De readings zijn nu, na een tijdje draaien, volgens MBM High/Low:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
+-------------------------------------------------------------------------+
|Total number of readouts: 75            CPU Speed: 3209 MHz              |
|Running from: 12-8-2004 16:58:28        until: 12-8-2004 17:10:54        |
+-----------------------------+----------+----------+----------+----------+
|Sensor                       | Current  | Low      | High     | Average  |
|Case                         | 35° C    | 33° C    | 35° C    | 34° C    |
|CPU                          | 44° C    | 42° C    | 45° C    | 43° C    |
|Sensor 3                     | 0° C     | 0° C     | 0° C     | 0° C     |
|Core 0                       | 1,38 V   | 1,33 V   | 1,39 V   | 1,38 V   |
|Core 1                       | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   |
|+3.3                         | 3,30 V   | 3,26 V   | 3,31 V   | 3,29 V   |
|+5.00                        | 5,08 V   | 5,05 V   | 5,11 V   | 5,08 V   |
|+12.00                       | 11,73 V  | 11,49 V  | 11,80 V  | 11,65 V  |
|-12.00                       | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   |
|-5.00                        | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   | 0,00 V   |
|Fan 1                        | 2636 RPM | 2616 RPM | 2678 RPM | 2647 RPM |
|Fan 2                        | 2376 RPM | 2376 RPM | 2445 RPM | 2415 RPM |
|Fan 3                        | 2789 RPM | 2766 RPM | 2836 RPM | 2807 RPM |

Ik weet niet precies wat de maximale acceptabele marges zijn voor bv de 12v lijn maar 11,8 gemiddeld lijkt me wel netjes. Ik ga nu in ieder geval weer eens even kijken of hij nu nog crashed. Deze voeding maakt alleen zoveel meer herrie dan die Sweex :X

edit:

Zie net dat 11.8 max is, 11.65 gemiddeld. Hmmz. Beter dan de andere in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door MadEgg op 12-08-2004 17:29 ]

Tja

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

5% afwijking is een toegestane waarde. De herrie kun je oplossen door een andere fan in de voeding te plaatsen. Ik heb er ooit een Papstfan ingezet. De voeding werd iets warmer maar dat gaf geen probleem.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik dus lagere waarden heb vanuit mijn, onhoorbare, voeding en geen probleem ondervind. Misschien is het e.e.a. net iets stabieler om welke reden dan ook.

Ben benieuwd naar het 'nieuwe' resultaat van je opstelling.

ARME AOW’er

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk persoonlijk dat die Chieftec het net wel of niet gaat trekken - maar het zal wel krap zijn :/ Zou je dan ook met zo'n systeem zeker een goede400W voeding aanraden - die geForce is van wat ik begrepen heb nog hongeriger naar sap als mijn 9800 pro, en die is al krap met een FSP 300w voeding en de rest van mijn systeem, wat ongeveer hetzelfde is als dat van jou (zie ook http://www.tweakers.net/gallery/105043/sys )

Ik ga er vanuit dat je bij het upgraden van je systeem het ding ook compleet opnieuw geinstalleerd hebt? Zo niet, dan wil ik je dat echt aanraden - zoveel nieuwe andere hardware in je PC vind Windows nooit leuk, dat kan nooit goed werken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb die 480 Watt Tagan voeding uit de pricewatch, ben er tevreden over, onhoorbaar want de fans zijn beide geregeld op het % belasting, onder de 60% load draait er zelfs maar 1 van beide fans.
Die voltages van je zijn dus je probleem, alle 3 de voedingen die je getest geven te lage waardes voor je +12V lijn, je hebt dus een nieuwe voeding nodig.
Bestel gewoon de 480 Watt Tagan en je problemen zijn opgelost.

Verwijderd

kheb trouwens hetzelfde probleem als de starter van deze topic. Mijn pc loopt ook regelmatig vast na een verse installatie en een andere mobo.

Mijn specs
p4 2.0 ghz (is nog een redelijk oude jah)
2x Kingston 512 MB ddr pc3200 400 mhz
soundblaster audigy 2 platinum
ati radeon 9800 se AIW

Ik heb burn in test gedaan met sisoft maar daar geen fouten in gevonden. Wel ga ik nog even mijn memory testen natuurlijk. Khoop alleen dat er geen fouten inzitten, die sticks zijn 108 euro per stuk -.-

maar ik heb wel steeds instabiliteit. komt vaak op onverwachte momenten. Mijn cpu draait ook op een 45-70 graden base. zelf met een nieuwe cooler.

khad er een Thermalright SLK-948-U opgezet met een gewone standaard 80 MM fan van coolermaster. Mijn mobo specs zijn: MSI 865PE Neo2-P wel HT ondersteunde chipset maar niet in de bios -.- beetje vaag. maar mijn cpu ondersteund toch geen HT op het moment. deze ga ik nog uitbreiden 1 van deze maanden :).

hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
The_Eagle schreef op 12 augustus 2004 @ 17:55:
Ik ga er vanuit dat je bij het upgraden van je systeem het ding ook compleet opnieuw geinstalleerd hebt? Zo niet, dan wil ik je dat echt aanraden - zoveel nieuwe andere hardware in je PC vind Windows nooit leuk, dat kan nooit goed werken ;)
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan. Zowel Windows XP als Linux zijn helemaal from scratch opnieuw geinstalleerd. Beiden dezelfde problemen dus.
corpseflayer schreef op 12 augustus 2004 @ 20:15:
Ik heb die 480 Watt Tagan voeding uit de pricewatch, ben er tevreden over, onhoorbaar want de fans zijn beide geregeld op het % belasting, onder de 60% load draait er zelfs maar 1 van beide fans.
Die voltages van je zijn dus je probleem, alle 3 de voedingen die je getest geven te lage waardes voor je +12V lijn, je hebt dus een nieuwe voeding nodig.
Bestel gewoon de 480 Watt Tagan en je problemen zijn opgelost.
Zijn helaas niet in de buurt te krijgen, dat wordt bestellen over internet. Ze zien er wel aantrekkelijk uit in ieder geval.

Ik heb trouwens een review gelezen en ook jij begint erover, waarom is fans geregeld door belasting beter dan geregeld door temperatuur? De fans zijn toch om de temperatuur op een aangenaam niveau te houden, niet om aan te geven hoe hard hij z'n best moet doen? Als ik 'm in een koelcel zet hoeft de fan niet te draaien, zelfs bij 100% belasting lijkt me?

Ik zal in ieder geval eens een poging wagen om er een in m'n bezit te krijgen :)

edit:

Net Tagan 480Watt besteld, veel reviews gelezen, allemaal zeer positief, stil, krachtig, stabiel en voorbereid op de toekomst ;)
Om het setje gelijk maar compleet te maken ook 2 x 512 PC3200 Dane-Elec geheugen erbij besteld. Een voor een proberen in te bouwen om te kijken of het er beter van wordt(en anderssssss }) )

Bedankt voor alle adviezen tot nu toe.

[ Voor 32% gewijzigd door MadEgg op 13-08-2004 15:37 ]

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
O.A. even voor de search.

Vandaag is m'n Tagan 480 Watt binnen gekomen, ben er blij mee(god wat is dat ding lekker stil :)), maar het loste de problemen niet op, binnen een halfuur had ik weer een crash in SoF2. De voedingslijnen/voltages zijn wel een stuk stabieler nu, minimum van 11.74, maximum van 12.16, gemiddeld 12.04. Hartstikke netjes dacht ik zo.

Nu net de 1024MB noname pc2700 geheugen vervangen door 1024MB Dane-Elec pc3200 geheugen, en nu al enige uren gespeeld zonder crashes. Probleem lijkt dus opgelost.

Dus ondanks dat het geheugen goed testte lijkt het toch problemen veroorzaakt te hebben. Ik zal nog even verder testen maar ik heb nu goede hoop!

Iedereen bedankt voor de tips!

Tja

Verwijderd

MadEgg schreef op woensdag 25 augustus 2004 @ 15:15:
O.A. even voor de search.

Vandaag is m'n Tagan 480 Watt binnen gekomen, ben er blij mee(god wat is dat ding lekker stil :)), maar het loste de problemen niet op, binnen een halfuur had ik weer een crash in SoF2. De voedingslijnen/voltages zijn wel een stuk stabieler nu, minimum van 11.74, maximum van 12.16, gemiddeld 12.04. Hartstikke netjes dacht ik zo.

Nu net de 1024MB noname pc2700 geheugen vervangen door 1024MB Dane-Elec pc3200 geheugen, en nu al enige uren gespeeld zonder crashes. Probleem lijkt dus opgelost.

Dus ondanks dat het geheugen goed testte lijkt het toch problemen veroorzaakt te hebben. Ik zal nog even verder testen maar ik heb nu goede hoop!

Iedereen bedankt voor de tips!
gek! maarja, met die voeding heb je geen miskoop gedaan hoor ;)
kun je altijd nog wel gebruiken
Pagina: 1