Toon posts:

installatievolgorde na formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde laatst dat na het formatteren van je pc het van belang is in welke volgorde je de volgende software/drivers installeert:

- chipset software
- videokaart drivers
- windows updates (service packs e.d.)
- de zooi aan drivers voor andere hardware (geluidskaart, etc.)
(meld het als ik iets vergeet :) )

wat is de beste volgorde van installeren en boeit het nou echt of maakt het niets uit?

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had laatst een pc hier waar ik eerst de USB drivers voor moest installeren en dan pas de drivers van het moederbord (Dit stond duidelijk in installatie wizard).

Verder installeer ik meestal eerst windows :P
- daarna het moederbord.
- de hardware die ik aan het gebruiken ben (Videokaart, ect).
- sp installeren.
- enkele instellingen in windows wijzigen zodat het ingesteld staat zoals ik het wil.
- overige hardware installeren.
- instellingen van die hardware wijzigen.
- programma's (+Virusscanner) installeren.
- en als laatste pas online updaten.

Maakt verder niet veel uit d8 ik zo...

[ Voor 31% gewijzigd door Edmund op 12-08-2004 02:48 . Reden: Foutjes... ]

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

Volgens mij maakt het niet uit. Ik zorg eerst dat windows update +sp1 compleet erop staat, dan i.v.m. worm blaster etc..., vervolgens instal ik drivers te beginnen met chipset en dan videokaart en dan de rest... Maar ik denk niet dat echt uitmaakt, heb tot nu toe verscillende manieren gedaan, nooit iets van gemerkt!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Wat ik meestal doe, bak van het netwerk af halen, windows installeren, service pack installeren, benodigdheden hardware installeren, virusscanner, firewall installeren, office installeren en klaar is klara...

Als ik daarna iets nodig heb installeer ik het wel on-the-spot,

vaak ad aware draaien, regcleaners langs laten razen.. en wie weet kun je wel 3 mnd met een install doen.

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

3 maanden? ur kiddin' right? :D

Wat mijn ervaring met drivers instaleren betrefd, maakt niet uit welke volgorde (hoewel ik wel altijd die 4in1 drivers als eerste deed)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ben bang dat dit een beetje een opsom topic wordt :)

Natuurlijk is er niets mis met zo'n topic, maar dan is een wat sterkere topicstart van jouw kant uit toch belangrijk, en dat zie ik op dit moment niet terug :)

Ik ga dit topic dan ook sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.