Je kent het, pa zit thuis op zijn pc te klooien en zoon kan het opruimen. Dus ik wil niet alleen via hulp op afstand maar ook gewoon extern bureaublad gebruiken.
Zowel ik als pa hebben XP pro en een adsl lijn. Het gaat dus niet over een LAN maar over een WAN. Hulp op afstand werkt overigens gewoon wel!
Zowel ik als pa hebben een multi pc modem. Omdat Hulp op afstand gewoon werkt ga ik ervan uit dat het NAT gebeuren goed staat ingesteld.
Bij mij thuis in mijn LAN zit nog een XP pro pc die ik netjes via extern bureaublad kan overnemen. Dus op mijn LAN werkt het ook goed.
Ik heb met de search alle(?) topics hierover nagezocht, maar ik kom er niet uit.
Misschien naief maar wat vul je precies in bij het maken van de verbinding:
Computer: ip adres van de over te nemen pc?
Gebruikersnaam: iig de naam van het account met beheerdersrechter, zover was ik al.
Wachtwoord: duh, da's wel duidelijk
Domein: ?
Ik krijg deze foutmelding:
de client kan geen verbinding met de externe computer maken.
Mogelijk is de computer niet op externe verbinding voorbereid of is de computer te druk om nieuwe verbindingen te accepteren. Er kan ook sprake zijn van een netwerk probleem. Probeer later nog eens.
(enne, ja, extern bureaublad staat aan!)
Zowel ik als pa hebben XP pro en een adsl lijn. Het gaat dus niet over een LAN maar over een WAN. Hulp op afstand werkt overigens gewoon wel!
Zowel ik als pa hebben een multi pc modem. Omdat Hulp op afstand gewoon werkt ga ik ervan uit dat het NAT gebeuren goed staat ingesteld.
Bij mij thuis in mijn LAN zit nog een XP pro pc die ik netjes via extern bureaublad kan overnemen. Dus op mijn LAN werkt het ook goed.
Ik heb met de search alle(?) topics hierover nagezocht, maar ik kom er niet uit.
Misschien naief maar wat vul je precies in bij het maken van de verbinding:
Computer: ip adres van de over te nemen pc?
Gebruikersnaam: iig de naam van het account met beheerdersrechter, zover was ik al.
Wachtwoord: duh, da's wel duidelijk
Domein: ?
Ik krijg deze foutmelding:
de client kan geen verbinding met de externe computer maken.
Mogelijk is de computer niet op externe verbinding voorbereid of is de computer te druk om nieuwe verbindingen te accepteren. Er kan ook sprake zijn van een netwerk probleem. Probeer later nog eens.
(enne, ja, extern bureaublad staat aan!)
Homo sapiens non urinat in ventum