Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCFL verbrand langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik heb hier een UV CCFL van Sunbeam, gekocht bij Tweakstore en is 30cm lang, doet het verder perfect, alleen ik heb hem nu een avond vertikaal laten staan (staat mooi achter mijn WC pomp die compleet oplicht hierdoor en ik zag nu tot mijn verbazing dat er iets aan het verbranden was binnen in.. Ik heb fotos proberen te maken maar dit is het beste wat ik kon maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.snellenburg.demon.nl/_DCP_1461.JPG

Daar waar de pijl naar wijst is het stuk dat ik bedoel, het gedeelte van de CCFL hier is wat donkerder gekleurt en het witte plastic op het uiteinde is verbrand, helemaal bruin gekleurt & wat bobeltjes erop.

Is dit normaal voor een CCFL? Ding is net een week oud!

PS. Omdat een CCFL een onderdeel is van casemodding denk ik dat ik hier op de juiste plaats ben, zoniet, mods verplaats me bericht maar!

[ Voor 12% gewijzigd door consolefreak op 11-08-2004 22:43 . Reden: iets toegevoegd ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

ja normaal hoor..heb et hier ook

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Lijkt me niet helemaal goed. Een ccfl wordt normaal niet warm. Laat staan zo heet dat hij plastic kan laten verbranden. Ik zou een mailtje sturen naar Tweakstore. Als ie dan kapot gaat krijg je gewoon een nieuwe denk ik.

Ioniq 5 P45

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:19

Exigence

dnkroz

De uiteinden van een CCFL worden wel degelijk warm/heet. Bij mij wordt het stukje witte krimpkous op het einde ook bruin, precies bij het punt waar de hele dunne metalen draad erin verdwijnt.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
mijnes word helemaal warm, niet echt heet maar idd op de uiteinden is ie het warmst.. en idd is het juist het stuk waar dat draadje naar binnen gaat

[ Voor 33% gewijzigd door consolefreak op 11-08-2004 22:59 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ja, klopt ze worden echt flink warm, vooral mijn 10 cm's (sharkoon) hebben hier last van, heb mn vingers al verbrand aan die uiteinden.
Maar aangezien ze dit allemaal hebben is dit niet op je druk over te maken.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Pagina: 1