Toon posts:

Ghost bootable cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen koppijn van het zoeken op verschillende sites, maar een antwoord op mijn vraag heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik wil 1 cd maken met daarop meerdere netwerk drivers en ghost. Dit omdat ik gebruik maak van de ghostcast server en meerdere typen netwerkkaarten. Het moet dus een bootable cd worden ipv de gebruikelijke diskette(s) zoals je die via de bootwizard kan maken.

Mijn vraag is nu dus hoe ik dat kan realiseren.

Mocht iemand een site weten waar het beschreven staat of het me gewoon kan vertellen dat hoor ik dat graag.

Het is dus niet de bedoeling dat er op de cd ook images gezet worden.

mvg

Jumper

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 22:15 ]

Verwijderd

Je kunt toch gewoon een diskette maken en deze "image" dan met Nero op een bootable CD zetten?

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Ik gebruik dit, en is bij mijn weten de enige oplossing
----------
Bart's PE Builder helps you build a "BartPE" (Bart Preinstalled Environment) bootable Windows CD-Rom or DVD from the original Windows XP or Windows Server 2003 installation/setup CD, very suitable for PC maintenance tasks.

It will give you a complete Win32 environment with network support, a graphical user interface (800x600) and FAT/NTFS/CDFS filesystem support. Very handy for burn-in testing systems with no OS, rescuing files to a network share, virus scan and so on.
This will replace any Dos bootdisk in no time!
----------

http://www.nu2.nu/pebuilder/

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Verwijderd

Als je van alle kaarten een packet driver hebt ben je zo klaar anders moet je verschillende opstart opties maken, kan best ff tijd kosten met NDIS drivers.

Er staat me bij dat er een floppie bestaat met de 10 meest gebruikte kaarten...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad kunnen. Probleem is dat je met meerdere drivers dus ook meerdere diskettes hebt.

Ik weet even niet of ik dan van die meerdere diskettes 1 boot image kan maken

Verwijderd

misterpro schreef op 11 augustus 2004 @ 22:18:
Ik gebruik dit, en is bij mijn weten de enige oplossing
http://www.nu2.nu/pebuilder/
Werkt ghost dan? Windows staat directe toegang tot de disk niet toe toch?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat er dus om dat de bootable cd ghost bevat die dus via ghostcasting bedient wordt.

dus het betreft in dat geval een DOS versie

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Ik snap Misterpro wel.
Zelf heb ik een PE Builder met daarop Ghost 8.0, dit is een 32 bit applicatie en staat dus toe onder XP te werken, dit hoeft dus niet onder DOS meer.
Je kunt altijd een ghost maken van je partities via PE omdat je de C: partitie niet aanspreekt, PE start op in je geheugen.
Zelf heb ik er veel succes mee, alleen heb ik nog niet getest of je een ghostcast kun starten.
In ieder geval kan ik wel een image wegschrijven op een netwerkschijf met PE.

[ Voor 6% gewijzigd door marquis op 11-08-2004 22:27 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Je kunt met Ghost via de Bootdisk Wizard (of hoe die ook heten mag) gebruik maken van de multicard template. Selecteer de netwerk drivers die je wilt en klaar is kees. Er worden als het goed is twee diskettes aangemaakt. De eerste bootable gebruik je om de CD bootable te maken (voeg er ook even een generieke IDE CDROM driver aan toe. Pas ook de autoexec aan zodat Ghost.exe geladen wordt

De tweede diskette, waar GHOST.EXE op staat gebruik je alleen om Ghost.exe af te halen en deze naast je GHO file op de CD te zetten. Dus:

Bootsector CD
+--- Bootable ghost diskette #1

Het Normale CD filesystem
+--- GHOST.EXE
+--- (eventueel) *.GHO

Veel succes!

PS Dit is dus een traditionele MSDOS bootable CD. Véél sneller dan BartPE. Maar je hoeft dan ook alleen maar netwerk drivers te laden en GHOST.EXE te starten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 22:28:
Je kunt met Ghost via de Bootdisk Wizard (of hoe die ook heten mag) gebruik maken van de multicard template. Selecteer de netwerk drivers die je wilt en klaar is kees. Er worden als het goed is twee diskettes aangemaakt. De eerste bootable gebruik je om de CD bootable te maken (voeg er ook even een generieke IDE CDROM driver aan toe. Pas ook de autoexec aan zodat Ghost.exe geladen wordt

De tweede diskette, waar GHOST.EXE op staat gebruik je alleen om Ghost.exe af te halen en deze naast je GHO file op de CD te zetten. Dus:

Bootsector CD
+--- Bootable ghost diskette #1

Het Normale CD filesystem
+--- GHOST.EXE
+--- *.GHO

Veel succes!
Ik denk dat dit dan inderdaad de beste optie is. Alleen zoals ik al zei de cd zal geen images bevatten, dit wordt allemaal geregeld via de server waar ghostcast op draait

ik ga het even proberen

thnx

Verwijderd

Oh, enne.. needless to say:

- Maak gebruik van de packet driver, anders kun je niet Ghostcasten
- Je kunt de standaard erg kleine dos bootdisk wat groter maken dmv deze met WinImage in te lezen en te converteren naar 2.88 Mb. Zo kun je veel meer netwerkdrivers kwijt.
Pagina: 1