Toon posts:

foutmelding van diskettestation

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben een probleempje met onze andere computer. als hij opstart geeft hij de foutmelding:
ongeldige diskette
vervang de diskette, en druk op een toets

er zit geen diskette in het station, dus dat kan het niet zijn. na al van alles geprobeerd te hebben wil hij het nog steeds niet doen, dus toen hebben we het diskettestation losgekoppeld van de computer. alleen nou komt hij met de foutmelding:
A: Drive Error
B: Drive Error
Press F1 to resume

als je dan op F1 drukt gaat hij gewoon verder, maar dan krijg je weer dezelfde foutmelding, dus daar schiet je niks mee op.

hoe is dit op te lossen? of waar ligt het aan?

stefan.

Verwijderd

Als je de diskettestation niet meer aangesloten hebt moet je deze nog wel uitschakelen in de bios.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Dat is 1 oplossing ja, je kunt ook nog een andere FDD / Kabel proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog nooit wat in het bios veranderd, en kun je daar eigenlijk wel bij als hij niet wil opstarten?

kan ik hem misschien beter terug aansluiten?

stefan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 00:36:
ik heb nog nooit wat in het bios veranderd, en kun je daar eigenlijk wel bij als hij niet wil opstarten?

kan ik hem misschien beter terug aansluiten?

stefan.
tuurlijk kun je erbij. gewoon de fdc en fdds uitgooien. en als je hem niet gebruikt is het ook niet nuttig hem aan te sluiten imho.

Verwijderd

Topicstarter
kun je uitleggen hoe ik die dan uit kan zetten? want zoals ik al zei heb ik nog nooit in het bios gezeten.

eigenlijk zou het diskette station wel handig zijn. moet deze persé vervangen worden? of kan er wat anders aan de hand zijn?

stefan.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 23:30

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:36:
kun je uitleggen hoe ik die dan uit kan zetten? want zoals ik al zei heb ik nog nooit in het bios gezeten.
Druk aan het begin van het opstarten op Del. Staat ook onderaan je scherm dan.
eigenlijk zou het diskette station wel handig zijn. moet deze persé vervangen worden? of kan er wat anders aan de hand zijn?
Ja, het kan ook nog zijn dat er iets mis is met de harde schijf, dan krijg je volgens mij net zo'n melding. Check de kabels van harddisk eens.
stefan.
Lees de faq.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:36:

stefan.
pak de mobomanual erbij en lees deze. Kijk anders eens op www.beginnersweb.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon in de BIOS uitschakelen dus :) Voor de rest van je vragen hebben we nog altijd de (online)handleiding van het moederbord. Dat je nog nooit in de BIOS hebt gekeken doet mij de indruk wekken dat Gathering of Tweakers in principe veel te hoog is gegrepen voor jou. Ik zou zeggen, klik terug naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en neem deze nogmaals in z'n geheel door. Incluis de linkjes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.